leuk onderwerp he
OK even in het kort, we praten over 2 dingen, ten eerste het U.S. Citizenship en ten tweede de Security Clearance.
Als je 1 hebt, kun je 2 makkelijker krijgen.
Als je 1 niet hebt, kun je 2 nog steeds krijgen, maar moet er het een en ander bewezen worden (unieke vaardigheden, geen andere US'er direct beschikbaar, ter ondersteuning van de overheid, etc..)
de "red tape" is echter dat iedereen een beetje het boek dichtslaat na het lezen van mijn Resume en ziet dat ik een PR ben.
Het uitzonderlijke dat ik zie in mijn situatie is dat ik soliciteer op een baan als MTP Apache. Ik heb deze zelfde baan in NL al gehad bij de luchtmacht (exact dezelfde). Mijn training heb ik op Ft Rucker gehad op dezelfde helikopters die dit bedrijf onderhoud, het is zelfs exact dezelfde cursus die de andere medewerkers doorgaan om daar te kunnen werken.
Met andere woorden, ze kunnen me weinig nieuws vertellen over de heli's waarop ik dan zou "test" vliegen. Toch zie ik wel in dat ze liever de veiligheid hebben van een "gescreende" U.S. citizen, maar goed 3 jaar is een lange tijd en het doet mijn ervarings en "proficiency" niveau geen goed.
Ik ga vandaag eens met een helper van de zuid-oost alabama congressman praten en kijken of we daar iets via de politieke kanalen kunnen doen.
Verder bedankt voor alle info, en heb je meer, laat het dan A.U.B. weten.
Richard