Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Chi Sin X: Waarom uw nickname in het onderwerp?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Dude
Moderator

Re: Chi Sin X: Waarom uw nickname in het onderwerp?

Bericht door Dude »

nieuwenoord schreef:Ik neem zo'n 'we zijn bijna weg-berichtje' gewoon op in het topic waarin ook de route al staat met alle tips e.d. Ik vind het ook niet nodig (en er is al een keer gevraagd het niet meer te doen, een paar jaar terug) om voor ieder vertrek weer een nieuw topic aan te maken met link naar blog e.d. Dat kan gewoon bij je route en in het topic 'Op een rijtje ... '
Dat vind ik net zo Monique
Overigens gebruik ook die subsilver dinges en ik vind het enorm handig dat de naam van de TS in de titel staat, dat bespaart zoekwerk zoals Roland ook al aangaf.
Verder vind ik het handig, vooral voor mezelf, dat alles over dezelfde route in het zelfde topic blijft. Nu zie je soms vier vragen van dezelfde TS op dezelfde dag aangemaakt maar duidelijk over dezelfde route
vb.
Hoe rijden van ... naar ...
Wat is er onderweg t zien van ... naar ..
Tips voor wandelingen hier ... of daar ...
enz...

Ik raad zo mensen meestal aan om alles in hetzelfde topic te houden, in de eerste plaats voor jezelf als TS zodat alles van je reis netjes samen blijft, maar ook zeker voor de mensen die raad geven is het duidelijker als alles samen blijft, vind ik.
Daarmee dat mijn topic over mijn aankomende reis al uit 14 pagina's bestaat :oops: (waarvoor bij deze dank aan alle tipgevers) :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dude schreef:Daarmee dat mijn topic over mijn aankomende reis al uit 14 pagina's bestaat :oops: (waarvoor bij deze dank aan alle tipgevers) :wink:

Bart
Beetje overdreven, vind je niet? Heb je nu nog niet genoeg tips? :D :wink:

Marjon
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Jawel, vandaar de :oops:
Kan er ook niets aan doen dat hier zoveel verslaafden bijeen zitten hé :mrgreen:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Kan er niet een apart onderdeel aangemaakt worden waar mensen hun route/reisschema in kunnen plaatsen?

Dat zie ik ook op andere fora (bijvoorbeeld het Floridaforum) en dat is heel overzichtelijk vind ik.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Note mod (Marjan):
Dit onderwerp (en het voorbeeld van Martijn (Njit)) wordt besproken door de forumleiding en t.z.t. komen we hier op terug.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ga IK dus maar niet melden dat we vrijdag a.s. vertrekken, dat we er zin in hebben(hoezo understatement?) en dat ik nog laaaaaaaaang niet klaar ben, de was nog moet en het huis nog aan kant.
DAT meld ik dus niet dat jullie niet denken dat IK dat zou willen melden..... :wink: :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hoe kóm je d'r bij??? Ik bel je nog wel even (alweer een kwartier kwijt :lol: ) om je fijne reis te wensen hoor.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik zeg en meld NIKS. :lol: :lol:

Bel me vooral, even beppen is altijd leuk.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Behoorlijk irritant zeg, die namen in de topic titel, komt de leesbaarheid absoluut niet ten goede, en is dubbelop.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik moet toegeven dat ik er ook nog aan moet wennen omdat ze tussen de andere topics staan. Wellicht dat het beter overkomt als ze per forum in een subforum staan?

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Pete.Z schreef:Behoorlijk irritant zeg, die namen in de topic titel, komt de leesbaarheid absoluut niet ten goede, en is dubbelop.
Enkel dubbelop in Prosilver.. Maar ja, dat krijg je als je als Forum twee layouts aanbied.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ze zijn het achter de schermen aan het bespreken. Ik vind het op deze manier ook een zootje, ik kan het niet anders omschrijven.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik gebruik subsilver en vind het juist heel handig dat de naam vermeld wordt in het onderwerp.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Njit schreef:
Pete.Z schreef:Behoorlijk irritant zeg, die namen in de topic titel, komt de leesbaarheid absoluut niet ten goede, en is dubbelop.
Enkel dubbelop in Prosilver.. Maar ja, dat krijg je als je als Forum twee layouts aanbied.
In Subsilver staat de naam van de topicstarter duidelijk achter het onderwerp toch?
Als je dus die stijl kiest, moet je er ook aan wennen dat de indeling wat anders is,of Prosilver gebruiken als je dat handiger vindt,imho.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:In Subsilver staat de naam van de topicstarter duidelijk achter het onderwerp toch?
Dat is waar. Maar als ik de lijst met onderwerpen bekijk is 'mijn blik' gericht op de linkerkant van het scherm. De naam van de topicstarter staat helemaal rechts bij mij. En aangezien ik een 22" beeldscherm heb moet ik echt letterlijk van links naar rechts kijken. Dat leest absoluut niet prettig. Berichten (en hun posters) zie ik graag in één oogopslag.

Veranderen naar prosilver is geen optie, vind dat heel onprettig navigeren op het forum.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Heb nav dit topic de subsilver-versie maar eens uitgeprobeerd (wist niet eens dat 't kon) en maar weer gauw terug gezet. Okey...het is iets strakker en eleganter qua vormgeving maar ook veel groter en minder overzichtelijk. Zo zie ik in de subsilver-versie veel minder topics in 1 oogopslag omdat de ruimte eromheen veel groter is (waardoor je meer naar beneden moet scrollen). En de hele indeling is anders, maar dat is natuurlijk gewoon een kwestie van wennen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Subsilver is de oude indeling. Prosilver de nieuwe. Ik gebruik al jaaaaaaaaaaren Subsilver en zal dat niet snel veranderen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik kan me nog herinneren dat de indeling veranderde in Prosilver. Ik vond het helemaal niets en daar heb ik ook over geklaagd op het forum. Ik dacht er niet aan te kunnen wennen vooral die avatars aan de rechterkant vond ik onhandig. Maar ik ben het toch gaan gebruiken ondanks dat je vlak daarna weer kon kiezen uit allebei de versies. En nu weet ik niet beter.
Ik heb net alles net even in Subsilver gezet om nog eens te kijken hoe het vroeger was, maar ik vind het echt vreselijk. Wat rommelig en onoverzichtelijk.
Zo zie je maar, wat een boer niet kent dat lust hij niet. Ik moet in ieder geval mijn ongelijk bekennen, ik was heel snel gewend aan de nieuwe versie en zou niet anders meer willen.

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

****Mededeling modteam:

Diverse meningen en opties zijn de revue gepasseerd. De een vindt het niet handig een extra subforum/topics te hebben voor de trips van forumleden omdat er dan extra geklikt moet worden, een ander vindt nicknames in de titel wel weer erg handig terwijl weer een ander dit een zootje noemt. De genoemde vergelijking met het Floridaforum gaat in dit verband ook niet helemaal op omdat dit over één regio gaat terwijl het AllesAmerika-forum geheel Amerika beslaat en derhalve veel meer regio"s betreft.

Het forumbeheer kiest niet voor de optie een extra subforum/topics te creëren, maar zal van de forumleden duidelijke omschrijvingen van de onderwerpen eisen. Onduidelijke titels als bijvoorbeeld "Route 2010" worden niet geaccepteerd en zullen door het modteam worden veranderd.

Ook is het niet de bedoeling voor ieder vertrek weer een nieuw topic aan te maken met bijvoorbeeld een link naar een blog of een vermelding in de trant van "nog 3 nachtjes slapen" o.i.d. In nog voorkomende gevallen zullen zulke topics samengevoegd worden met een eerder geopend onderwerp over die betreffende reis.

Bij de eerstvolgende update van de forumregels zal bovenstaande worden meegenomen.

Ter informatie: slechts 114 forumleden gebruiken subsilver en de rest prosilver.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

hekkie schreef:

Ter informatie: slechts 114 forumleden gebruiken subsilver2 en de rest prosilver.
Leuk die statistieken! Nog meer weetjes, cijfertjes,... grafiekjes eventueel? :lol:

Maar ik ben blij met de beslissing om te stoppen met de 'over 3 dagen gaan we' topics. Het was echt een trend aan het worden de laatste tijd en wat mij betreft echt zeer onnodig. Ik kreeg ook het gevoel dat deze topics meer dienden als reclame voor de weblogs.

En....hoe zien jullie het voor je wat betreft de veranderingen van de topicnamen omtrent routes? 'Route 2010' zou dan veranderen in......?
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer