Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Melissa: Rondreis vanuit North Carolina

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Melissa
Amerika-newbie

Reis Melissa: Rondreis vanuit North Carolina

Bericht door Melissa »

Hallo!

Eind september reis ik naar Charlotte, North Carolina. De eerste week zal ik voornamelijk vrienden en bekenden opzoeken en rondom Charlotte verblijven, maar daarna heb ik nog zo'n anderhalve week om eens verder te gaan kijken.
Hebben jullie tips? Zijn er dingen die ik daar absoluut moet zien en dus niet mag missen of raden jullie juist aan om verder te gaan trekken. En welke kant dan op? Langs de kust? Naar het zuiden, South Carolina, Georgia, Florida? Landinwaarts, Kentucky, Tennessee?
Graag zou ik tips ontvangen :-)
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten Melissa

ps: algemene reistips zijn ook welkom, aangezien dit mijn eerste reis naar Amerika wordt ;-)
Bennogr
Amerika-expert

Re: Reistips North Carolina

Bericht door Bennogr »

De Blue Ridge Parkway volgen naar het zuiden. Als je tenminste tegen een bochtige weg kan en niet wagenziek wordt.

Asheville is een leuk stadje, bel maar eens als je in de buurt bent, er staat hier maar 1 groeneveld in het telefoonboek (hoewel er ook een groeneveld schijnt te zijn in Black Mountain, een stadje hier in de buurt. Henk uit Groningen).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Reistips North Carolina gevraagd

Bericht door Staceybeesie »

De Blue Ridge Parkway is zeker een aanrader. Langs de Blue Ridge kun je leuke hikes doen en diverse waterfallen bezoeken.
Blowing Rock en de Swing Bridge zijn leuk om gezien te hebben.

Chimney Rock Park ten Oosten van Asheville is leuk om te bezoeken.
En de Smokey Mountains (Tennesee) en Pisgah Forrest.

Zelf vind ik de Outerbanks altijd heel leuk. Je kunt met pondjes tussen verschillende eilanden over varen.
Alle eilandjes hebben hun eigen vuurtoren en je kunt een bezoekje brengen aan het Wright Brothers museum.
(de heuvel, waar zij de eerste keer, met hun zelfgemaakte vliegtuig van af zijn gevlogen)

In South Carolina is Hilton Head en Charleston een aanrader om te bezoeken. Hilton Head voor het mooie strand en Charleston is een mooie stad, met in de omgeving nog oude plantages.

Oh en bezoek ook de outlet in Concord, vlak bij Charlotte ;-)

Als je de hierboven genoemde namen bij de zoekoptie hier op het forum intikt, zal er zeker veel info naar boven komen ;-)
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Er zijn zoveel mogelijkheden! Je kan via de Blue Ridge Mountains, wat erg prachtig is, maar je zou ook via de kust naar Georgia kunnen rijden. DAn zou je Savannah aan kunnen doen, Jekyll en St. Simons Island, St. Augustine, en dan via het Antebellum trail iin Georgia weer terug naar het noorden. Het is maar net waar je zin in hebt denk ik :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier nog een fan van de Outerbanks! Ook het westen is erg mooi. Je zou verder naar het noorden ook Virginia kunnen bezoeken. Williamsburg en omgeving is erg leuk en Charlottesville en Richmond ook.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer