Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kinderbijslag

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
natasja
Amerikafan
Contacteer:

kinderbijslag

Bericht door natasja »

ik krijg kindgeld vanuit belgie, vervalt dit bij de emigratie naar amerika???

natasja
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik denk dat je daarvoor even moet bellen, maar ik denk dat je het kwijt raakt als je je laat uitschrijven voor emigratie!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

krijgen mensen in the usa ook zo iets als kinderbijslag of bestaat dan niet? daar kan iemand daar een andwoord opgeven?
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

je hebt de child tax credit van ongeveer 1000$ per jaar.... (Google)
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

is er niet zoiets als child support? en nopg meer vraagtekens erachter ;)

ik weet wel dat er de WIC (Women Infants and Children) bijstand is voor moeders met een laag inkomen en kinderen hebben
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
MrsMiaWallace
Amerikafan

Uhm, WIC is geen bijstand in de vorm zoals Nederlanders die kennen hoor. Het gaat bij WIC om zwangere/pas bevallen/zogende vrouwen, hun babies tot 1 jaar, en eventueel kinderen tot 5 jaar die het risico lopen niet voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Dat moet door een health professional zijn vastgesteld. Daarnaast moeten ze onder een bepaalde inkomensgrens zitten. Een soort foodstamps voor een specifieke doelgroep en echt gericht op food, zeg maar.

En child support is alimentatie. Grapjas.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Wacht even, je woont in Nederland en je krijgt geld vanuit Belgie? Hoezo dat dan? In principe zou het dan toch niet uitmaken als je naar Amerika gaat? Het overschrijdt in dit geval ook de landsgrenzen. Ik weet de situatie niet, en ik zelfs helemaal niets van alle mooie voordeeltjes die je van de overheid kunt krijgen. Maar ik zou gewoon even informeren bij de instantie waar je dit geld nu van krijgt.

- Mike
- Mike
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat, zo lang jij onder de Belgische Sociale Zekerheid valt, je dit recht blijft behouden. (simpel gezegd: zo lang je belastingen in België betaalt)
Kijk misschien eens op
http://www.onssrszlss.fgov.be/onssrsz/Nl/home.htm

Bron van informatie omtrent die dingen als pensioen, kindergeld, ziekteverzekering is de DOSZ (Dienst Overzeese Sociale Zaken).
Zie http://www.dosz-ossom.fgov.be/default.a ... AA&lang=NL

En onlangs vond ik ook dit eindwerk, waar ik toch wel eens door ga lezen:
http://tinyurl.com/e4f6n
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

MrsMiaWallace schreef:En child support is alimentatie. Grapjas.
De tering dan bedoelde ik iets anders, sorry dat ik de verkeerde term gebruikte :?
MrsMiaWallace
Amerikafan

Ik vind de term 'de tering' veel vervelender.... :?

En ik dacht serieus dat je een grapje maakte, vanwege je ;) achter die zin. Maar geef' nie'. :)
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

ah als ik die ziekte die met K begint zei dan was ik een eikel, tering is goed te genezen, zon, frisse lucht en antibiotica.

de ;) was bedoeld voor "die meer vraagtekens"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En zo zie je maar dat mensen eenzelfde moedertaal kunnen hebben, maar omdat ze mogelijk van een andere streek afkomstig zijn toch nog verschillen hebben in interpretatie van woorden of uitdrukkingen.
Heb dat zelf ook gehad hoor, ik van de Antwerpse Kempen, met mijn Limburgse schat van een echtgenoot. Het gebruik van dezelfde woorden die dan toch een andere connotatie hadden zorgde 'in den beginne' regelmatig voor verwarring.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

een heleboel mensen zeggen kanker dit kanker dat en dat vind ik persoonlijk een vervelende smaak in me mond geven, de tering is bij mij een exclamatie van verbazing, niet dat ik het je toewens ;)
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

Wel ik ben gescheiden mij ex man woont en leeft in Belgie.Vandaar dat ik wel kindergeld Krijg van uit belgie.Zodra mijn inkomen hoger ligt als dat van hem dan ga ik eerst van Nederland krijgen en als dat zelfs nog lager ligt als Belgie op dat moment krijg ik nog bij van Belgie .
Maar zover ik nu weet ga ik het recht via kinderbijlag verliezen zodra ik naar de USA ga het is anders als ik binnen Europa verblijf dat behoudt ik mijn recht .Maar ik heb de hoop nog niet opgegeven. ik ga het nog eens exstra na kijken van de week van de persoon die daar over ging was er niet .Ik hou jullie op de hoogte

groetejs natasja :P
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Natasja, ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België werkt het als volgt: jij hebt recht op kindergeld via het werk van je echtgenoot.
Dus lijkt mij de meest logische gevolgtrekking dat, zo lang hij een inkomen heeft uit arbeid in België, JIJ kindergeld blijft trekken, eender waar je woont.
(tenzij er natuurlijk iets anders overeengekomen is tijdens jullie echtscheiding).
Informeer je maar heel goed!
Elke
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer