Op relatie sites is de nerd ook een gespierde surfer in zijn profielStaceybeesie schreef:De zogenaamde "jokemigratie" ?![]()
Ik weet het, het is twijfelachtig de Telegraaf, maar vond het wel een leuk verzonnen trend
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikanen reizen niet naar het buitenland
Re: Amerikanen reizen niet naar het buitenland
- Bandido
- Amerika-expert
Qua afstanden wel, maar qua cultuurverschillen niet. Ik vind het een grotere stap om van NL naar landen als Albanie of Estland te gaan, dan naar Amerika. Ik heb een tijdje in Letland gewoond en dat was maar anderhalf uur vliegen, maar toch een compleet andere wereld, zeker ook in vergelijking met mijn verhuizing naar Georgia. Zelfs dichterbij huis vind ik de cultuurverschillen met landen als Frankrijk of Spanje al groter dan die met Amerika. Maar goed, dat is ook puur gevoelsmatig natuurlijk.Dento schreef:Wij spreken nu overigens ook over Amerikanen die Amerika nog niet uit zijn geweest, maar hoeveel Europeanen zijn Europa nog niet uitgeweest? In wezen is dit eenzelfde vergelijking. We spreken natuurlijk over een heel continent, niet slechts een land...
Verder ben ik het toch wel een beetje eens met Loek, het is ook een cultuurverschil dat Amerikanen wat angstig maakt over het buitenland. Natuurlijk, gebrek aan vakantiedagen (en geld) speelt een rol en de afstand ook. Maar ik ging bv op mijn 16e met een vriend alleen kamperen in Luxemburg, met de trein. Dat heb ik hier weleens verteld en Amerikaanse ouders zouden dat echt nooit doen, die zien ontelbare apen en beren op de weg. Terwijl mijn ouders dat verder geen enkel probleem vonden. Het is natuurlijk ook wel onwetendheid, maar die angst voor het onbekende zit er toch ook wel een beetje in denk ik.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, bij iedere college, die wij bezoeken, worden de "study abroad" programma's aangeprezen. Onze kinderen zullen waarschijnlijk ook een semester of een zomer in het buitenland gaan studeren. Ons buurmeisje heeft het deze zomer in Costa Rica gedaan. Alles, wat ze daar geleerd heeft, telt mee voor haar studie hier. Deze programma's kosten, behalve de reis erheen, niet meer, dan het studeren aan de eigen school (zelfde tuition en room and board). Een heel goede manier om een andere cultuur mee te maken is het.Texas Boy schreef:Diverse colleges in de buurt hebben wel Europa reizen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- buur
- Amerikakenner
Ik ga bijna ieder maand voor een dagtochtje naar het buitenland. Maar ik moet slechts 30 km reizen, en ik ben in een ander land met een ander taal. Voor de meeste amerikanen is de geografische situatie toch heel anders.
Groetjes, Thomas.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Woon jij zeker naast mijn ouders.buur schreef:Ik ga bijna ieder maand voor een dagtochtje naar het buitenland. Maar ik moet slechts 30 km reizen, en ik ben in een ander land met een ander taal. Voor de meeste amerikanen is de geografische situatie toch heel anders.
Een steen de tuin uitmieteren en duitsland is weer een steen rijker
Mijn ouders moedigden ook altijd aan om in het buitenland rond te kijken en je internationaal te orienteren
Het gevolg is dat ik naar amerika geemigreerd ben, mijn jongste broer na een aantal landen zich gevestigd heeft in Vancouver canada en dat mijn middelste broer samenwoont met een engelse (die het niet erg vond om in nederland te wonen, glukkig voor mijn ouders)
Dat was toch niet helemaal de visie die mijn ouders hadden door ons aan te moedigen een wereldwijde blik te ontwikkelen
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Wat Texas Boy bedoeld is dat hij voor De Telegraaf werk.Staceybeesie schreef:De zogenaamde "jokemigratie" ?Texas Boy schreef: Denk dat er op het Forum verschillende mensen zijn die net doen of ze in Amerika wonen
Nou, ik ben me een keertje naar Atlanta geweest, en over cultuurshock gesproken.Bandido schreef:Qua afstanden wel, maar qua cultuurverschillen niet. Ik vind het een grotere stap om van NL naar landen als Albanie of Estland te gaan, dan naar Amerika.
Gr., Flipje
- Bandido
- Amerika-expert
Als je al Atlanta al verschillend vond, zou ik zeggen ga eens een half uurtje Atlanta uit. En je bent op het platteland van het diepe Zuiden. Dat is pas echt een culture shock.FlipjeBTiel schreef:Nou, ik ben me een keertje naar Atlanta geweest, en over cultuurshock gesproken.![]()
Dat speelt voor veel landen in Europa natuurlijk mee, maar na erg veel gereisd te hebben, prik ik daar altijd wel doorheen. Wat blijft zijn in bv veel Oost-Europese landen een andere religie, andere cultuur en andere niet-gedeelde geschiedenis. Dat maakt veel van die landen toch heel anders dan het westerse Nederland of Amerika. Anders, maar niet minder leuk of interessant natuurlijk.FlipjeBTiel schreef: Soortgelijk verschillen in levensomstandigheden, wat vaak niet meer is dan een teruggang in tijd.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 173 Reacties
- 123398 Weergaves
-
Laatste bericht door Stan.Gobien
-