Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraagjes
Vraagjes
Komende zomer wil ik een cursus doen aan UCLA extention.
Deze cursus gaat 6 weken duren en 23 uur per week les.
Hierdoor moet ik een F1 visum aan gaan vragen....
Wat zijn nu de kosten??
¤15 voor het telefoongesprek/afspraak.
¤85 voor het visum zelf.
¤25-¤30 Kosten voor de pasfoto's
Vergeet ik nu iets??
Moet er ook bij SEVIS nog wat gebeuren??
Daarnaast is de vraag van UCLA om:
Completed bank verification or official bank letter
Wat is dit nu precies, wat moet erin staan??
Sposor statement
Wederom de vraag wat dit inhoudt.
Alvast reuze bedankt voor het antwoorden.
Deze cursus gaat 6 weken duren en 23 uur per week les.
Hierdoor moet ik een F1 visum aan gaan vragen....
Wat zijn nu de kosten??
¤85 voor het visum zelf.
Vergeet ik nu iets??
Moet er ook bij SEVIS nog wat gebeuren??
Sposor statement
Alvast reuze bedankt voor het antwoorden.
Re: Vraagjes
Reiskosten voor tripjes Den Haag?yvet schreef: Wat zijn nu de kosten??
¤85 voor het visum zelf.
Vergeet ik nu iets??
Sposor statement
Bank letter weet ik niet zeker, volgens mij een brief dat je een bankrekening hebt en misschien dat je geen schulden hebt bij je bank...
Sponsor statement is dat er iemand is in Nederland of Amerika die je financieel kan helpen als het tegenzit. Ik denk namelijk dat je niet mag werken met een F1 visum en dus van spaarcenten moet leven of van iemand anders zijn centen.
24th of September, 2 year wedding anniversary 
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tripjes naar Amsterdam zul je bedoelen. Daar is het consulaat generaal en daar moet je zijn voor visa. Niet bij de ambassade in Den Haag.GEoDLeto schreef:Reiskosten voor tripjes Den Haag?
Life is good in the Tarheel State.
-
doreennicole
- Amerika-expert
Ik heb begrepen dat je bij het consulaat voor je aanvraag van je visum (idd in Amsterdam) voldoende hebt aan het overleggen van een bankafschrift met genoeg geld daarop voor de desbetreffende studie.doreennicole schreef:is de bank letter niet iets waaruit blijkt dat je genoeg geld hebt on de studie te betalen. ik herriner me dat een paar jaar geleden voor een studentenvisum een bankrekening met $15000 nodig was.
doreen
Die kosten zijn daarvan voor mij lager dan $15000 omdat het een zomercursus is van 6 weken.
Deze bank verification moet ik overleggen aan UCLA Extension.
Sposor dat wordt dan gewoon maar mijn man, die trekt maar de portomonee open als ik daar veels te veel geld ga uitgeven aan Disney en kleding
Ach ik haal ze altijd doormekaarMarcel schreef:Tripjes naar Amsterdam zul je bedoelen. Daar is het consulaat generaal en daar moet je zijn voor visa. Niet bij de ambassade in Den Haag.GEoDLeto schreef:Reiskosten voor tripjes Den Haag?
24th of September, 2 year wedding anniversary 
Die bank letter hoeft niet precies aan te geven hoeveel geld je hebt. Als je naar je bank opbelt en dit vraagt, zullen zij een brief opstellen waaruit blijkt dat je genoeg geld hebt om in je kosten te voorzien.
Over de sponsor letter, sorry weet ik niets van, was niet zo toen ik er naartoe ging. Maar ik denk dat je moet denken aan het Nederlandse 'waarborg stellen'. Kan jij iets niet betalen, kunnen ze naar deze persoon.
Maar doe je dit allemaal uit jezelf, of via de contact persoon van UCLA in Nederland? Want als je het via de contact persoon van UCLA in Nederland doet, is het veel makkelijker.
Je gaat echt een geweldige tijd tegemoet, ben er vorige jaar geweest (alleen dan summer courses gevolgd). Zie bij het topic waar je je introduceert voor meer info.
Over de sponsor letter, sorry weet ik niets van, was niet zo toen ik er naartoe ging. Maar ik denk dat je moet denken aan het Nederlandse 'waarborg stellen'. Kan jij iets niet betalen, kunnen ze naar deze persoon.
Maar doe je dit allemaal uit jezelf, of via de contact persoon van UCLA in Nederland? Want als je het via de contact persoon van UCLA in Nederland doet, is het veel makkelijker.
Je gaat echt een geweldige tijd tegemoet, ben er vorige jaar geweest (alleen dan summer courses gevolgd). Zie bij het topic waar je je introduceert voor meer info.
O.k. dat is mooi, het geld zou er anders wel zijn als we de spaarrekeing even leeghalen en op de gewone rekening plaatsen, maar dit is handiger.Die bank letter hoeft niet precies aan te geven hoeveel geld je hebt. Als je naar je bank opbelt en dit vraagt, zullen zij een brief opstellen waaruit blijkt dat je genoeg geld hebt om in je kosten te voorzien.
Ik heb inmiddels begrepen vanuit Amerika, dat het alleen nodig is om zo'n sponsor letter te overleggen als bv je ouders betalen en de bankstatement op een andere naam dan die van jou is opgesteld, bij mij is dat dus niet nodig.Over de sponsor letter, sorry weet ik niets van, was niet zo toen ik er naartoe ging. Maar ik denk dat je moet denken aan het Nederlandse 'waarborg stellen'. Kan jij iets niet betalen, kunnen ze naar deze persoon.
Ja ik doe het zelf, omdat wat jij bedoelt alleen de summer courses regelt op UCLA en niet eht gedeelte talencursus zo heb ik begrepen.Maar doe je dit allemaal uit jezelf, of via de contact persoon van UCLA in Nederland? Want als je het via de contact persoon van UCLA in Nederland doet, is het veel makkelijker.
We praten hier allebei toch over: ** Foute link
Dank je voor alle antwoorden.[/quote]
Laatst gewijzigd door yvet op 11 okt 2005, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Link die jij geeft, klopt niet, denk ik. Ik heb het via http://www.lucprograms.com/home.htm (voor UCLA: http://www.lucprograms.com/ucla/uclaset.htm ) gedaan. Deze organisatie is de partner van o.a UCLA. Het staat wel niet bij UCLA, de talenprogramma's, maar wel voor de andere twee universiteiten. Ik denk dat je ze gewoon een emailtje moet sturen of dat ook mogelijk is, want UCLA biedt deze mogelijkheid wel aan. Denk dat ze je best willen helpen, als je het natuurlijk via deze organisatie wil doen.
Misschien een leuke link voor je, kan je alvast genieten
Webcam: http://www.admissions.ucla.edu/bruincam/default.htm
Misschien een leuke link voor je, kan je alvast genieten
Webcam: http://www.admissions.ucla.edu/bruincam/default.htm
Sevis fee and form 1-901 is noodzakelijk voor F,M en J visas.
Voor F & M visas kost het grapje $100.00
Voor J1 ook $100 tenzij het gaat om CampCounselers , Summerwork/Travel of Au Pairs gaat dan betaal je $35.00
Het receipt dat je mee moet brengen tijdens je immigratie interview op het consulaat kun je toegestuurd krijgen via airmail ( $0) en kan een tijdje duren. Of je kan het via express delivery krijgen met een prijskaartje van $30.00.
Wat wij meestal doen is het I-901 sevis receipt meesturen met het I-20. Het duurt wel wat langer voordat de leerling zijn/haar documenten heeft maar we zijn er zo zeker van dat de papierhandel correct is ingevuld en betaald is.
Voor F & M visas kost het grapje $100.00
Voor J1 ook $100 tenzij het gaat om CampCounselers , Summerwork/Travel of Au Pairs gaat dan betaal je $35.00
Het receipt dat je mee moet brengen tijdens je immigratie interview op het consulaat kun je toegestuurd krijgen via airmail ( $0) en kan een tijdje duren. Of je kan het via express delivery krijgen met een prijskaartje van $30.00.
Wat wij meestal doen is het I-901 sevis receipt meesturen met het I-20. Het duurt wel wat langer voordat de leerling zijn/haar documenten heeft maar we zijn er zo zeker van dat de papierhandel correct is ingevuld en betaald is.
Was that for us?
Nee werk niet op een universiteit maar op een vliegschool . De school is approved om I-20's op te stellen voor M 1/2 visa. ( Niet academische of vocational studies) Ik ben ook binnengekomen op een M1 studie visum, maar de procedure heeft de laaste jaren nogal wat wijzigingen doorstaan ( van getypt geel velletje tot database met online payments voor form 1-901 en voor vliegers nog eens de TSA procedure) Het is nu een stuk lastiger en prijziger om een studievisum te bemachtigen.
Ik wens jullie veel succes. Het lijkt me ook super om op UCLA een studie te volgen.
Ik wens jullie veel succes. Het lijkt me ook super om op UCLA een studie te volgen.
Was that for us?
Oh, oké, dank je voor je reactie.
Als je het leuk lijkt, kan je altijd een paar 'courses' volgen in de zomer. Volledige studie volgen aan UCLA, is best duur, omdat voor mensen buiten de staat California extra 'collegegeld' moet worden betaald, maar je kan wel in de zomer verschillende cursussen die ze gedurende het gewone collegejaar geven, volgen: summer sessions. Je volgt dan dezelfde vakken, alleen in een korter tijdsbestek. Zo ben je bijvoorbeeld geen studietijd kwijt (dat was voor mij voornamelijk een reden) en toch kan je een beetje 'proeven' van het collegeleven op een Amerikaanse campus. Natuurlijk is het wel iets anders in de zomer, meer buitenlanders dan Amerikaanse studenten, maar denk ook dat het een beetje aan jezelf ligt om ook contact te maken met Amerikaanse studenten. Ik had gelukkig wel contacten met Amerikaanse studenten die daar ook echt studeren en ik heb daar gelukkig ook nog steeds contact mee.
Als je het leuk lijkt, kan je altijd een paar 'courses' volgen in de zomer. Volledige studie volgen aan UCLA, is best duur, omdat voor mensen buiten de staat California extra 'collegegeld' moet worden betaald, maar je kan wel in de zomer verschillende cursussen die ze gedurende het gewone collegejaar geven, volgen: summer sessions. Je volgt dan dezelfde vakken, alleen in een korter tijdsbestek. Zo ben je bijvoorbeeld geen studietijd kwijt (dat was voor mij voornamelijk een reden) en toch kan je een beetje 'proeven' van het collegeleven op een Amerikaanse campus. Natuurlijk is het wel iets anders in de zomer, meer buitenlanders dan Amerikaanse studenten, maar denk ook dat het een beetje aan jezelf ligt om ook contact te maken met Amerikaanse studenten. Ik had gelukkig wel contacten met Amerikaanse studenten die daar ook echt studeren en ik heb daar gelukkig ook nog steeds contact mee.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
pasfoto's
Ik geloof dat je inmiddels wel antwoord hebt op al je vragen. Ik denk alleen dat je begroting voor je pasfoto's wat aan de hoge kant is. Ik zelf betaalde voor 2 pasfoto's op amerikaans formaat 7 euro.
Verder moet je dan ook nog de kosten erbij tellen voor de aangetekende envelop die je mee moet nemen (5,75 euro).
Het receipt voor je Sevis fee kun je als je via internet betaalt gewoon uitprinten en meenemen. Dat was bij mij in elk geval voldoende vorige week.
Verder zorgen dat je alle benodigde papieren bij je hebt en ingevuld hebt, want anders mag je weer een nieuwe afspraak maken.
Verder moet je dan ook nog de kosten erbij tellen voor de aangetekende envelop die je mee moet nemen (5,75 euro).
Het receipt voor je Sevis fee kun je als je via internet betaalt gewoon uitprinten en meenemen. Dat was bij mij in elk geval voldoende vorige week.
Verder zorgen dat je alle benodigde papieren bij je hebt en ingevuld hebt, want anders mag je weer een nieuwe afspraak maken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4636 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem