rene.jager schreef:Door de enorme afstanden die je vaak maakt op vakanties in Amerika, zoals een groot aantal van jullie doet, vind ik het een pré dat je juist je eigen WC en koelkast bij de hand hebt, tevens ook je eigen voorraad eten.
Het lijkt mij erg prijzig om elke avond uit eten te moeten bij een rondreis met motels.
Zeker wanneer je een maand op reis bent, kan dat volgens mij aardig in de papieren lopen.
Rene,
Net als Petra moet ik Jacqueline gelijk geven v.w.b. de voordelen die zij noemt.
Zelf reis ik ook altijd (alleen) door Amerika per auto. Voor mij alleen reken ik op zo'n $ 100,00 p/dag qua uitgaven. Dus overnachting, ontbijt, dinner en brandstofkosten. Eventuele uitstapjes naar pretparken zijn hier nog niet in opgenomen.
Met een camper betaal je volgens mij na een x-aantal miles ook nog eens per gereden mile. Daar komt bij dat een camper meer brandstof neemt en voor een overnachting op een campground moet je volgens mij ook al gauw op $ 20 p/nacht rekenen.
Juist omdat je per mile betaalt, zou het mij ervan weerhouden vele miles af te leggen in Amerika. De vrijheid die jij voelt met een camper, voel ik met een personenauto.

Het comfort van een ruime hotel/motelkamer is voor mij ook belangrijk.
Het nadeel van auto t.o.v. een camper zou bij misschien nog kunnen zijn dat ik 4 tot 5 weken "vanuit" mijn koffer leef. Dat heb je bij een camper dan weer niet...
...en mijn eigen koelkast heb ik in de vorm van een koelbox die ik elke dag aanvul met ijsblokjes. Dus ook ik kan genieten van een ijskoude "Coke"...
Groet,
Roland