Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eens iets anders (Highway 50 en Sacramento)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Eens iets anders (Highway 50 en Sacramento)

Bericht door LeenG »

hallo,

wij zijn net terug van onze eerste reis en hebben uiteraard alle grote klassiekers gedaan: Grand Canyon, antelope canyon, de parken in Utah,...Daar had ik op voorhand hier veel over gelezen.
Ik kom even reclame maken voor 2 dingen die ons héél hard zijn meegevallen en hier bijna nooit aan bod komen.
- Route 50, the loneliest highway in America: dwars door Nevada, 500km eenzaamheid, een heerlijk on the road feeling, ik vond het puur rijplezier! Wij hebben 'm van oost naar west gereden, van Ely naar Eureka en Austin tot in Reno. Ely, Eureka en Austin zijn alledrie stadjes met een beetje een melancholische sfeer vond ik, vrij authentiek.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

- Sacramento: dat vond ik zo'n héérlijke stad: prachtige architectuur, heerlijke groene brede straten, leuke sfeer, ...Je kan er old sacramento bezoeken, het capitool, ... na al het natuurschoon vond ik het een leuke afwisseling
Afbeelding

Afbeelding
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: eens iets anders

Bericht door sachasenne »

Hey, tof om te lezen over de loneliest road. Ik ben aan het overwegen om m in september te rijden, maar vond hier op het forum geen info over.

Ik ga het dan toch nog eens bekijken!

Carine
Groetjes,
Carine
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik ben het helemaal met je eens dat deze dingen heel leuk zijn, het is best jammer dat er zo weinig mensen naar Sacramento gaan, echt een hele leuke stad.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Hi,

We hebben in 2003 de hw-50 gereden en ook van Ely tot aan Reno.
Het is een erg mooie rit.
We hebben halverwege in Eureka overnacht.
Onder weg moet je zeker stoppen in Middlegate met zijn 17 inwoners (in 2003 dan)
Ook het spookstadje Berlin is erg interessant om te zien.
Als je het over the 'middle of nowhere' hebt, dan is Berlin wat er het dichtst in de buurt komt :mrgreen:

Dit jaar gaan we o.a. naar Sacramento en we zijn zeer benieuwd.

Have Fun

Bert

PS.
Op onze oude website staat nog het een en ander over hw-50. (6e tab onder Nevada)
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Us 50 is veel langer dan alleen door Nevada en een van de klassieke wegen. 50 zou interstate worden maar ze kozen voor 80. Ipv bij de pakken neer te zitten werd gekozen voor de term "Loneliest Road of America" Flauwekul natuurlijk maar de slogan deed het goed. Alhoewel....niet zo veel mensen rijden us50. Maar je hebt helemaal gelijk. Een van onze favorite routes. Je had ook nog naar Great Basin NP kunnen gaan.
Yeehaw
houbi
Amerikafan

Bericht door houbi »

hmm, we rijden best vaak door Sacramento, maar nog nooit echt bezocht :oops:

moeten we toch maar eens ook doen...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Yeehaw schreef:Us 50 is veel langer dan alleen door Nevada en een van de klassieke wegen. Yeehaw
Inderdaad, hij loopt ook door Washington DC en eindigt in Ocean City, Maryland, zo'n drie uur rijden hiervandaan. Ik rijd er vrijwel dagelijks op hier in de buurt. Zou hem zeker niet lonely willen noemen hier ;). Een leuke linkover deze weg.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ziet er leuk uit en ik houdt hem zeker in gedachten! (2011, 2012.. :lol: ) Ik heb altijd al een keertje in The Little A Le Inn willen slapen! :dance:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
pushirubiano
Amerikakenner

... die natuurlijk aan een ANDERE highway ligt! STUUUpid! :oops:
Groetjes, Ilona

Manonneke

Re: Eens iets anders (Highway 50 en Sacramento)

Bericht door Manonneke »

Hoi hoi,

Wij hebben de 50 ook dwars door Nevada genomen en vonden wel degelijk errug lonely!
We reden er in februari en hebben echt uren niemand gezien...! Vooral toen we de 21 richting Baker namen was het echt stil!
Maar het was absoluut genieten!!
In Ely moet je echt in het Nevada Historic Hotel even eten, goed en vooral erg goedkoop! :wink:

Groetjes,

Manon
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ja, leuk, mooi en erg stil die Highway 50 in het westen. Ook wij hebben daar eens een deel van in Nevada gereden.
sachasenne schreef:Hey, tof om te lezen over de loneliest road. Ik ben aan het overwegen om m in september te rijden, maar vond hier op het forum geen info over.
Toch wel hoor, ook al is het niet zo veel. :wink:

Kijk eens hier en hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Alleen het stuk door Nevada heet "Loneliest Road of America" en je kan een paspoortje krijgen en dat in de diverse dorpen laten stempelen met als slot: "I survived the Loneliest road of America" haha. Maar het is echt een heel mooie route door wat men "Range and Basin" terrein noemt. Ik raad hem iedereen aan die wat meer tijd heeft tussen bv Sacramento en SLC/Yellowstone. Door diverse staten blijft 50 rustig maar ik twijfel er geen moment aan dat hij in het oosten druk zal zijn. O ja, die weg die Pushirubiano bedoelt is de Extra Terrestrial Highway. Ook stil. Heel stil en de Little A"Le"Inn is in Rachel. 50 postbussen naast elkaar en een onbekend aantal Aliens in de omgeving.....Fascinerende gebied met die mini twistertjes over het zand van der woestijn, of is het toch water????
Yeehaw
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Yeehaw schreef: en de Little A"Le"Inn is in Rachel. 50 postbussen naast elkaar en een onbekend aantal Aliens in de omgeving.....
Op 17 mei 2009 waren er maar twee aliens te vinden in het 'dorp' :lol:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Sacramento staat voor ons gepland als korte tussenstop.
Leuk om te horen dat het de moeite waard is :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De loneliest road ter wereld hebben wij ook gereden. Zie ons verslag van 2002. Drie dingen staan me er hiervan nog bij. Het eerste is dat we onderweg in 'de hitte van het landschap' fietsers tegen kwamen. Ten tweede dat ergens onderweg in een dorpje (Fallon) waar wij overnachtten er zo'n typische Amerikaanse kermis was, waar je bij een tentje centraal kaartjes moest kopen voor de atrracties.

Het derde wat ik me nog herinner is het motel bij Baker, vlakbij het Great Basin National Park. Het was echt zo'n motel uit een klassieke Amerikaanse film met losstaande eenheden. Zie voor onze ontmoeting daar met Hells Angels ons 2002-verslag

Sacramento zijn wij nooit in geweest. Tijdens onze allereerste Amerika-reis reden wij van Lake Tahoe naar SF. Onderweg zagen wij in de verte een heel grote grijze wolk hangen. Dat was vreemd want het was een heel heldere warme dag. Toen we dichterbij kwamen, zagen we dat het een grote smog-wolk was die boven Sacramento hing. We waren eerst van plan om de stad te bezoeken maar zijn toen maar doorgereden naar SF.

Martin
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 jul 2009, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Fietsers vind je overal. Er deden zelfs enkele mee aan de Australian Solar race op zonne-energie (wat is solar anders...) 3000 kms bij 45C. Ook zagen we er een op de Nullarbor Plain met het eerste water 200 km verder. Dapper maar stapelgek imo.
Yeehaw
pushirubiano
Amerikakenner

.. en 'in the middle of nowhere' in Death Valley! :stupid:
Groetjes, Ilona

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Yeehaw schreef: Door diverse staten blijft 50 rustig maar ik twijfel er geen moment aan dat hij in het oosten druk zal zijn.
Yeehaw
Ook lang niet overal, hoor. Afhankelijk van het seizoen van ruwweg het begin in Ocean City (in de zomer is hij druk met strandverkeer en in de winter heel rustig) tot net voorbij ons gebied. Daarna leidt hij door de bergen van Virginia en West-Virginia en is het een prachtige weg. Lijkt me leuk om hem een keer in zijn geheel te rijden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb 'm ook al eens gereden. Ik vond het een leuke ervaring om deze weg eens te rijden. Ik had de pech dat er een brandweerconventie was in Ely waardoor het behoorlijk druk was op deze weg. Verder bleek er juist een plaag van Mormon Crickets te zijn die de weg overstaken. Mijn auto zag er niet uit toen ik 's avonds in Carson City aankwam.

Afbeelding Afbeelding

Zie ook mijn reisverslag 2006 bij 21 juni. :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij hebben de (LH) 50 ook van Ely tot Reno gereden in 1999 en er was, buiten dat hij heel stil was, nog iets heel byzonders aan deze weg waar ik hier niemand over hoor...
Als je vlakbij Fallon bent kom je redelijk dichtbij het Fallon Naval Air station, waar er volop langs de weg geoefend wordt met straaljagers.
Cor wist het van te voren, had ergens gelezen dat het kon gebeuren, en had ons (onze zonen en ik) er niets van verteld. (hield het als een verrassing)
Op een gegeven moment hoorde we iets, keken rechts naast ons en wist niet wat we zagen!
Op zo'n 50 meter afstand vloog er een straaljager (in ons tempo, vandaar dat we hem niet hoorden) naast onze camper, op de zelfde hoogte als wij waren en de piloot grijnsde en stak zijn hand naar ons op!
De jongens gingen compleet uit hun dak, toen gaf de piloot even gas en ging loodrecht omhoog met een kabaal, dat wil je niet weten!
Wauw wat een superervaring!!!! We zaten te kicken in de camper!!!!!!
Niemand zoiets meegemaakt????
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer