Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vrijwilligerswerk?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
houbi
Amerikafan

vrijwilligerswerk?

Bericht door houbi »

Weet iemand of je in de VS als vrijwilliger zonder werkvergunning mag werken?

Bedankt alvast.

Houbi
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Als je in de US bent (bijv. als toerist of student), mag je best onbetaald vrijwilligerswerk doen.

Andersom is vrijwilligerswerk geen basis voor het verkrijgen van een visum (ik weet niet of je dat misschien bedoelde met je vraag).
Life is good in the Tarheel State.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ik had een J1 visum nodig om vrijwilligerswerk te doen in een nationaal park. Dat komt omdat ik toen onder de overheid werkte en mijn training, huis en een kleine bijdrage betaald kreeg van de overheid tijdens mijn verblijf. Het ligt dus aan de kleine lettertjes en wat voor soort vrijwilligerswerk. Als je langer dan 90 dagen blijft heb je altijd een visum nodig. Korter, dan ligt het dus aan de voorwaarden.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
houbi
Amerikafan

Bericht door houbi »

Marcel schreef:Als je in de US bent (bijv. als toerist of student), mag je best onbetaald vrijwilligerswerk doen.

Andersom is vrijwilligerswerk geen basis voor het verkrijgen van een visum (ik weet niet of je dat misschien bedoelde met je vraag).
Mijn man gaat voor ca 10 maanden in de VS werken en ik en ons zoontje gaan mee. Maar ik krijg geen werkvergunning. Daarom dacht ik om 'tenminste' een vrijwilligerswerk te doen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi Houbi, als je man voor 10 maanden gaat werken heeft hij toch een visum ? Jij krijgt dan een daaraan gekoppeld visum.
Bv. wordt je man uitgezonden op een L-1 visum, dan krijg jij L-2. Overigens sinds een aantal jaar mag je met een L-2 visum hier werken, je moet daarvoor wel toestemming aanvragen.

Ik denk dat je in jouw situatie zeker vrijwilligerswerk kunt doen, maar je kunt ook een cursus volgen bij een local college. Die hebben nl. programma's over van alles en nog wat (koken, tuinieren, knutselen, cultuur) zoals je die in Ned. vnl. bij Volksuniversiteiten enzo vindt.
Vrijwilligerswerk is hier overal te vinden, het wordt heel serieus genomen, waarmee ik bedoel dat het gezien wordt als iets van grote waarde voor de (lokale) samenleving. Plaatselijke kranten hebben vaak overzichten waar vrijwilligers voor gezocht worden. Soms moet je een korte training volgen, maar zo leer je wel mensen kennen.
Vraag wel hoe eea. met verzekeringen is geregeld, dat als er iets mis gaat de organisatie verantwoordelijk is, niet jij als persoon.

Veel succes tijdens jullie verblijf in de US !
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Dat is geen probleem, zolang het inderdaad geen werk is waar je toch op een of andere manier voor wordt betaald, zoals het voorbeeld dat Eagle gaf.

Er zijn in de US legio mogelijkheden voor vrijwilligerswerk, met name via kerken, maar ook via Rotary-achtige clubs. Er zijn in elke plaats diverse van zulke clubs en het imago van en publiek bij die clubs (een enkele uitzondering daargelaten) is heel anders dan hier in Nederland. Geen blauwe blazer clubs dus om het zo maar uit te drukken. Ook bij scholen is er vaak wel wat te doen.

Veel plaatsen hebben een new comers club (zoek maar in Google op "new comers" + plaatsnaam) waar je gauw wegwijs kunt worden.
Life is good in the Tarheel State.
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Ja dat mag.

Heb ik zelf ook gedaan tot ik m'n werkvergunning kreeg, mede ook omdat dat goed op m'n CV staat. :)

Gewoon doen, kan nooit kwaad. ;)

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
houbi
Amerikafan

Bericht door houbi »

bedankt allemaal!

groetjes houbi
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Hoi,

Ik ga binnenkort naar New York verhuizen voor 2 tot 3 jaar (b2 visa). Ik wil daar graag vrijwilligers werk gaan doen. Ik heb ben nu 24 jaar en heb de studie hts-bouwkunde afgerond. Het liefst zou ik iets in de richting van bouwkunde willen gaan doen, maar ik weet dat dat niet altijd mogelijk is.

Zou iemand mijn kunnen vertellen waar ik kan beginnen met zoeken? Ik ga namelijk begin december een week naar New York en daarna ga ik 1 januari echt verhuizen.
Kan ik het beste gewoon naar de bedrijven toe gaan ( op de bonne fooi) of de kranten na pluizen? Wat is een beetje de gebruikelijke manier?

Groetjes Hilde
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer