Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Navigatiesysteem nodig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Navigatiesysteem nodig ????

Bericht door Coyote »

Note aan de mods: volgens mij past dit topic beter in 'Vervoer in en naar Amerika' of 'Reizen Algemeen'.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Grappig dat wij, mensen, ons navigatiesysteem menselijke trekken toekennen
en zelfs een naam geven.
Suzan, Bonnie....wij noemen "haar" op vakantie altijd Dolly :mrgreen:
16x USA / 30 staten
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Meenemen doen we hem niet en kopen ook niet maar aan zo'n gps raak je gauw verslaafd. Soms zit hij standaard in de huurauto zoals wij bemerkten. Mijn geliefde kan absolute niet kaartlezen maar is een wizzkid met dat apparaat waardoor iedereen blij is. Af en toe negeren we wel de bevelen zoals: ""Make a legal U-turn" bv als we nog maar enkele mijlen voor de bestemming zijn..... In steden is hij erg handig moet in zeggen, vooral in Austin.......ingewikkeld rijden daar.
Yeehaw
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Njit schreef:
vana schreef: Niet zo onaardig doen hè Martijn. Dat heeft niets met generatieverschil te maken, zo'n oud mens ben ik nu ook weer niet.
De meeste mensen snapten wel dat het een kwinkslag was gezien de reacties. Maar blijkbaar viel bij jou dat kwartje niet zo.
Excuses dan als je je aangevallen voelt.
Martijn ik voel me absoluut niet aangevallen hoor, ik ken jou inmiddels wel een beetje. Ik zat een beetje te dollen. Maar ik had een knipoog erbij moeten zetten, dan was het kwartje bij jou misschien beter gevallen :D :wink:

Marjon
jodokus
Amerika-ontdekker

Bericht door jodokus »

Nódig is het niet. Met een kaart kom je overal, maar het kan soms wat langer duren. Daarbij moet je niet je leesbril vergeten :wink:
Maar het LEUKE van een navigatie is nu juist dat je thuis al veel kunt voorbereiden (voorpret). Je maakt routes via de leukste weggetjes. Inspiratie doe je op uit fora zoals deze. Vaak is het zo dat je een klein weggetje maar niet neemt omdat je niet wilt verdwalen en dus teveel tijd kwijt bent. Dat is dan dus verleden tijd!
Routes kun je ook weer uitwisselen. (waarom is hier nog geen plaats waarheen je die kunt uploaden?Een veiligheids aspekt is nog: ALS er iets mocht gebeuren, dan kun je hulpdiensten exact zeggen waar je bent. (door de gps coördinaten op te geven bijvoorbeeld)
Tenslotte kun je vele nittige punten (poi) in je apparaat laden. Ik heb bijvoorbeeld veel inspiratie opgedaan op de site van RoadsideAmerica en PoiFactory. Ook heb ik nu de AAA's erin staan (even kaarten scoren :mrgreen: ) en die van Walmart om niet te hoeven zoeken. Maar wil je perse naar een Wendy's, heb je NU honger, dan zie je snel de dichtstbijzijnde. Zo zijn er talloze voorbeelden.
Als laatste houdt een goed apparaat een track bij waar je bent geweest. Sta je op een punt dat je nog eens wilt terugzien of wilt delen met anderen, dan sla je dat simpel op.
Dus, ja, eigenlijk is het wel nodig als ik teruglees wat ik er allemaal mee wil en kan...
joost_mandy
Amerika-newbie

Navigatiesysteem in Amerika

Bericht door joost_mandy »

Hallo,

wat kun je het beste doen voor het navigatiesysteem. Deze huren bij de auto (in ons geval Dollar Rent-a-Car), of er direct op de plaats van bestemming 1-tja aanschaffen, zodat je 'm thuis ook nog kunt gebruiken??

Heeft iemand tips of ervaringen?

Groeten,
Joost
1250
Amerika-expert

Re: Navigatiesysteem in Amerika

Bericht door 1250 »

Eentje aanschaffen daar, vaak goedkoper.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die voordelen gaan niet op als je ter plekke een navigatiesysteem koopt.
Als je in Nederland zonder kunt (wat blijkbaar het geval is bij de TS) dan kun je daar ook zonder navigatiesysteem. Het rijden is zeer eenvoudig in de Verenigde Staten, zeker in het westen. Zowel in als buiten de steden staan de wegen goed aangegeven.

Ik ben wel benieud wat Rolf nu uiteindelijk gaat doen ..

Marianne
jodokus
Amerika-ontdekker

Bericht door jodokus »

Martin & Marianne schreef:Die voordelen gaan niet op als je ter plekke een navigatiesysteem koopt.
Klopt helemaal, daarom zou ik het altijd hier kopen. Temeer daar je vaak ook met kaartmateriaal zit. Garmin, bijvoorbeeld, levert op een Europees model een detailmap mee van Europa en niet van de US en andersom.
Martin & Marianne schreef:Het rijden is zeer eenvoudig in de Verenigde Staten
Klopt ook helemaal. Het is alleen af en toe verrekte moeilijk om nou net dat ene punt te vinden wat je graag wilt zien. neem nou eens Area51 en/of "the black mailbox". (die niet zwart meer is) Of nèt die ene trail.
Ergo, de gebaande wegen zijn geen probleem maar je hebt meer vrijheid als je een specifiek punt zoekt of een onbekend weggetje ziet.
Maarre, ieder z'n meug hoor.

ps, Marianne, wij kennen elkaar van het tuhdperk USA met kinderen op een andere site. :D
jodokus
Amerika-ontdekker

Re: Navigatiesysteem in Amerika

Bericht door jodokus »

Zie het draadje in reizen algemeen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Misschien heeft het topic vervoer een stickie nodig over Navigatie systemen. Dan hoeven de mensen die niet naar beneden scrollen niet steeds een nieuw onderwerp hierover te openen...

* Opmerking moderator - Marco:
Voorstel wordt in het modteam besproken.
jodokus
Amerika-ontdekker

Bericht door jodokus »

Mee eens! En open dan gelijk iets waar mensen hun poi's en routes in kwijt kunnen. (bij routes wel aangeven hoe ze zijn gemaakt: Welk systeem (tomtom of garmin bijv.) welke parameters (snelste/kortste route, vermijden etc) en welke kaartversie (jaar).
Bij Garmin geld dat nog of ie is "ontvlagd".

* Opmerking moderator - Marco:
Voorstel wordt in het modteam besproken.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

wij zijn net van onze eerste reis terug en een GPS hebben we totaal niet nodig gehad. Ik kan goed kaartlezen (vind het zelfs leuk :D )
Maar omdat het onze eerste reis was, hebben we eigenlijk alleen de grote bekende parken bezocht dus we hoefden niet op zoek naar de minder gekende trails of specifieke plekjes. Enkel bij het verlaten van Vegas moesten we even zoeken en in Reno, maar dat vind ik niet erg. (Ik hou ook niet zo van reizen die tot in de details al gepland zijn.) Als je het echt niet vind, kan je het ook nog gewoon vragen he.

Blijkbaar is het eerder abnormaal om tegenwoordig zonder GPS te reizen. De dame van Budget-rent-a-car trok nogal ogen toen we geen GPS wouden, geen telefoonnummer in de States konden opgeven en ook geen laptop bijhadden (e-mail). :lol:
IK heb geen een van de drie gemist :wink:
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Liz schreef:Grappig dat wij, mensen, ons navigatiesysteem menselijke trekken toekennen
en zelfs een naam geven.
Suzan, Bonnie....wij noemen "haar" op vakantie altijd Dolly :mrgreen:
hier thuis is het "Agnès van de GPèS" :wink:
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Als alles 'goed gaat', heb je absoluut geen navigatie nodig.
Alleen als er een oprit afgesloten is, kan het toch wel erg handig zijn...

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Izognoeg schreef:Als alles 'goed gaat', heb je absoluut geen navigatie nodig.
Alleen als er een oprit afgesloten is, kan het toch wel erg handig zijn...

Groetjes,
Paul
Ach, dat merk je vanzelf wel toch :wink:

Ik heb vanmiddag de TomTom Europe XL aangeschaft. Ik had een tip van Marianne gekregen dat hij bij de ANWB in de aanbieding was.
Ik was net op tijd, het liep storm en het was de laatste in de omgeving.
De bedoeling is dat ik hem in Nederland ga gebruiken (Ger heeft een ingebouwd navigatiesysteem in zijn auto) Ook voor mijn kinderen kan het handig zijn in de toekomst als ze lange ritten moeten maken.
Ook gaan we hem programmeren voor onze rit naar Italië want daar willen we gewoon zo snel mogelijk naartoe.

Volgend jaar schaf ik dan een kaart van de VS en Canada aan en wie weet Martijn, ben ik inmiddels wel verslaafd geraakt aan dat ding en ga ik de hele route er van tevoren in zetten :D :wink:
Maar ik vermoed dat we hem daar alleen gaan gebruiken voor restaurants en supermarkten enz.

(Oh, en ik heb de stem van Bram erin gezet. )

Marjon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het zijn allemaal achterhoedegevechten Marjon. Ik denk dat uiteindelijk alle auto's standaard met gps worden uitgerust. In 1975 kocht ik een auto met elektrisch bedienbare ramen en centrale deurvergrendeling en de buurt liep uit. Wat een weelde!!! En een aantal jaren later had mijn auto airco!! Ongehoord begin jaren 80 en zelfs radio met stuurbediening en een juffrouw die sprak als er iets mis was. En die enorme semafoon werd een kleintje en zelfs draagbaar!! En voor we het vergeten, pas in de jaren negentig kwamen de mobieltjes. Omdat ik de hele dag op de weg zat wilde ik die handsfree. Ik weet nog de installatiekosten van die handsfree set: 1000 gulden en een echte ouderwetse hoorn die ik met draad en al mee naar binnen nam na gedane arbeid haha. Maar een ding laten we nooit thuis als we naar America gaan: Onze RandMcNally. Mijn 2010 uitgave is al aardig aan het slijten en we zijn nog niet eens de plas overgeweest!!
Fijne zondag allemaal!
Yeehaw
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Goed gezegd Yeehaw!

Ik snap ook niet waarom een GPS door enkelen steeds 'afgekraakt' moet worden. Je bent bijna een 'paria' in de ogen van sommigen als je een TomTom, Garmin of ander navigatiemiddel gebruikt in Amerika. Misschien moeten we ons realiseren dat het alleen maar een hulpmiddel is die het reizen kan veraangenamen. Het zou fijn zijn als de gebruikers daarvan zich niet steeds hoeven te verdedigen voor het gebruik ervan. Mensen die alleen kaartlezen worden er toch ook niet op aangekeken?

Dat een navigatiesysteem niet echt nodig is in Amerika zal iedereen beamen, ook de gebruikers ervan. Ik red mij ook prima zonder TomTom in Amerika, heb ik absoluut geen moeite mee. De Rand McNally en de Hallwag kaarten gaan ook standaard mee als ik naar Amerika ga. Dat het echter verdomde handig is zal ook iedereen toegeven. Waarom zouden we het ons niet makkelijk maken als het kan? Tegenwoordig heeft immers ook iedereen een mobiele telefoon. Hebben we die echt nodig? Dacht het niet. De moderne technieken bieden ons nu eenmaal hulpmiddelen die gewoon erg handig zijn. Zo ook de navigatiesystemen. Geef daarom niet gelijk af op degenen die daar gebruik van maken.

Just my 2 cents...

Roland

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Jeetje Roland overdrijf je nu niet een beetje??

Iedereen geeft hier gewoon zijn mening over wel of niet een GPS. Om dan de woorden paria en afgekraakt te gebruiken vind ik echt nergens op slaan. Ik heb nergens iets gelezen dat je die conclusie zou kunnen laten trekken.

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Er is een hele duidelijke ondertoon in bepaalde berichten te lezen. Dat jij dat niet vindt hoeft niet te betekenen dat ik het ook zo ervaar. Ik erger mij er mateloos aan dat er gelijk afgegeven wordt op navigatiesystemen als die weer eens aan de orde komen. Als er een vraag gesteld wordt over het gebruik ervan zijn er altijd wel mensen die beweren dat je veel beter af bent zonder. Waarom moet dat altijd zo expliciet vermeld worden? Laat iedereen alstublieft in zijn of haar waarde. Mensen die kaarten blijven gebruiken worden ook niet uitgelachen toch?

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer