Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gratis WIFI Hotspots hoe?
Gratis WIFI Hotspots hoe?
Deze zomer ga ik naar LA en dan neem ik graag mijn laptop mee. Maar maak je gebruik van gratis hotspots? Ik heb een aantal locaties gevonden, maar heb je daar ook een wachtwoord voor nodig? En hoe zoek je dat op je computer? Kun je hier echt van op aan?
Re: Gratis WIFI Hotspots hoe?
Als het gratis is, zal er vrijwel nooit geen wachtwoord op zitten. Dit wordt wel gedaan op andere locaties waar het bijvoorbeeld alleen voor klanten beschikbaar is, maar daar kun je het bijvoorbeeld aan de kassa vragen.
Als je de compuut aanzet zal deze zelf naar Wifi zoeken, je hebt ook hulpprogrammaatjes als WiFi Finder.ARA schreef:Deze zomer ga ik naar LA en dan neem ik graag mijn laptop mee. Maar maak je gebruik van gratis hotspots? Ik heb een aantal locaties gevonden, maar heb je daar ook een wachtwoord voor nodig? En hoe zoek je dat op je computer? Kun je hier echt van op aan?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
In de grote steden kun je tegenwoordig bijna overal wel een gratis Wi-Fi signaal oppikken, maar besef wel dat dit niet altijd veilig is.
en illegaal....
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben me van geen wet bewust op dit gebied, elke staat heeft ook nog eens zijn eigen wetten. Als er op federaal niveau een wet is op dat gebied, kun je me dan even verwijzen daar de bron daarvoor zodat ik die kan nalezen?1250 schreef:en illegaal....
Persoonlijk lijkt het me dat als je niet wilt dat er gebruik wordt gemaakt van de WiFi dan moet je het beveiligen met een passwoord, makkelijk zat toch?
In Nederland is het strafbaar: http://www.iusmentis.com/beveiliging/dr ... ternetten/
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar ik dacht dat we het hier over Amerika hadden? Overigens vind ik zo'n regel echt overbodig. Je moet gewoon je WiFi beveiligen als je niet wilt dat het door anderen wordt gebruikt. Je sluit je huis en auto toch ook af zodat anderen niet naar binnen gaan? Volgens mij is zelfs in Nederland zo dat als er geen sprake is van "braak", dus inbrekers konden door de open deur naar binnen, dat de verzekering niet uitkeert. Dat zou ook moeten gelden voor onbeveiligde WiFi.
Tja toch is het zo... en bij mijn weten ook in Amerika...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daarom vraag ik naar de bron van deze kennis, althans m.b.t. Amerika. Voor zover ik weet is er hier geen wet op dat gebied.1250 schreef:Tja toch is het zo... en bij mijn weten ook in Amerika...
Dan heet het ¨insluiping¨ en dat is meestal ook verzekerd.Loek schreef: dat als er geen sprake is van "braak", dus inbrekers konden door de open deur naar binnen, dat de verzekering niet uitkeert.
Lees hierover in1250 schreef:Tja toch is het zo... en bij mijn weten ook in Amerika...
http://en.wikipedia.org/wiki/Wardriving
oa
Hotspots zijn ook te vinden viaThere are no laws that specifically prohibit or allow wardriving, though many localities have laws against unauthorized access of a computer network. Whether this could be applied to wardriving is unknown, though no one has ever been convicted for it
http://www.hotspot-locations.de/
en mijn persoonlijke favoriet
http://www.panerabread.com/cafes/wifi.php
virtuele krant en post tijdens een prima ¨breakfast¨
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 25 jun 2009, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wardriving/biking van WiFi kun je op twee manieren doen. Je kunt gewoon verbinden met een open netwerk en gaan surfen, dat is niet illegaal. Of je kunt werkelijk gaan hacken ofwel trachten password the kraken op een beveiligd en dat is illegaal. Ook in dat wikipedia artikel word gemeld dat wardriving (piggybacking) niet bij de wet verboden is. Men wacht nog steeds op een geval zodat juriprudentie kan worden bepaald, maar voorlopig is dat nog niet gebeurd. Ik verwacht dat ook niet snel, want het gebruik van open WiFi netwerken is zolangzamerhand een ingeburgerde gewoonte hier. Nogmaals, je kunt je netwerk beveiligen als je niet wilt dat men piggybacked. Je heb het zelf in de hand, en er hoeven daarom geen wetten of regels voor te worden gemaakt. In nederland wil men meteen van hogerhand dat soort zaken met regeltjes en wetten handhaven, terwijl met dat hier aan "common sense" overlaat.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Maar dat wil nog niet zeggen dat het is toegestaan om naar binnen te gaan en spullen mee te nemen.Loek schreef: Volgens mij is zelfs in Nederland zo dat als er geen sprake is van "braak", dus inbrekers konden door de open deur naar binnen, dat de verzekering niet uitkeert.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
Het probleem is dat als je open WiFi verbinding gebruikt wordt door mensen die films en dergelijke grote bestanden neerladen, dan gaat jouw verbinding langzamer werken. In Nederland schijnt dat strafbaar te worden gesteld, maar ik vraag me af hoe ze normaal dubbel gebruik kunnen achterhalen. Als jouw open WiFi gebruikt wordt door anderen, en jij klaagt niet, dan kan niemand dat weten.
Ik heb hier tegenover mijn huis een werkeloze ingenieur wonen, die op de veranda zit met zijn schootcomputer en mijn draadloos netwerk oppikt. Ik vind dat prima, ik heb dan het idee dat ik een medemens help zonder dat ik ergens last van heb. Als ze dat strafbaar willen stellen, zullen ze er toch eerst voor moeten zorgen, dat dat niet mogelijk is. Of mij duidelijk maken wat ik wel en niet met mijn internet verbinding mag doen.
Ik heb hier tegenover mijn huis een werkeloze ingenieur wonen, die op de veranda zit met zijn schootcomputer en mijn draadloos netwerk oppikt. Ik vind dat prima, ik heb dan het idee dat ik een medemens help zonder dat ik ergens last van heb. Als ze dat strafbaar willen stellen, zullen ze er toch eerst voor moeten zorgen, dat dat niet mogelijk is. Of mij duidelijk maken wat ik wel en niet met mijn internet verbinding mag doen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruik maken van iemand anders z'n netwerk, zonder toestemming, is in veel staten niet toegestaan.
http://compnetworking.about.com/od/wire ... e_wifi.htm (hier kun je onder andere zien dat er wel degelijk mensen beboet zijn voor het illegaal gebruik maken van iemand anders z'n netwerk)
Het staat overigens ook vaan beschreven in de terms of service van de diverse ISP's.
http://compnetworking.about.com/od/wire ... e_wifi.htm (hier kun je onder andere zien dat er wel degelijk mensen beboet zijn voor het illegaal gebruik maken van iemand anders z'n netwerk)
Het staat overigens ook vaan beschreven in de terms of service van de diverse ISP's.
Hou er dan wel rekening mee als je je wifi verbinding open zet voor iedereen dat je wel verantwoordelijk blijft wat er met jouw verbinding gedaan wordt.Bennogr schreef:Ik heb hier tegenover mijn huis een werkeloze ingenieur wonen, die op de veranda zit met zijn schootcomputer en mijn draadloos netwerk oppikt. Ik vind dat prima, ik heb dan het idee dat ik een medemens help zonder dat ik ergens last van heb. Als ze dat strafbaar willen stellen, zullen ze er toch eerst voor moeten zorgen, dat dat niet mogelijk is. Of mij duidelijk maken wat ik wel en niet met mijn internet verbinding mag doen.
Andre
Klopt inderdaad, stel iemand loopt er een botnet mee te beheren, download k*nderp*rno of breekt bij het Pentagon in om bepaalde plannen in handen te krijgen (ik roep ook maar wat haha), dan is de eigenaar van die verbinding degene die ze verantwoordelijk stellen.andre208 schreef:Hou er dan wel rekening mee als je je wifi verbinding open zet voor iedereen dat je wel verantwoordelijk blijft wat er met jouw verbinding gedaan wordt.
Laatst gewijzigd door markro op 26 jun 2009, 06:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Woord gewijzigd. Sommige woorden trekken via zoekmachines veel spam aan.
Reden: Woord gewijzigd. Sommige woorden trekken via zoekmachines veel spam aan.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn net zoveel gevallen te vinden waar men uiteindelijk niet vervolgt omdat er nog steeds geen jurisprudentie is vastgesteld op dit gebied. Als je nog meer gevallen hierover wilt vinden moet je eens op isitlegalto.com forums rondkijken. Het blijft momenteel een vaag iets in de meeste US staten. Ik heb er zelf vanuit mijn werk veel met de juridische gevolgen te maken van vrachtwagen chauffeurs die onderweg de eerste beste onbeveiligde WiFi pakken die ze vinden kunnen. De meesten doen dit ongestraft en niemand merkt er ooit iets van . Een enkeling is erop aangesproken, enkelen hebben zelfs een process tot in court meegemaakt, geen enkele is ooit veroordeeld. Er is bijna geen rechtbank die er zijn handen aan vuil durft te maken. Er staan 100'en lawyers klaar om je pro-bono te verdedigen mocht je hiervoor worden aangeklaagd. Mocht iemand iets illegaals uithalen met jouw internet verbinding, ben je net zo min aansprakelijk als wanneer iemand een moord pleegt met een pistool die jou eigendom is: "ownership vs act".jiejie schreef:Gebruik maken van iemand anders z'n netwerk, zonder toestemming, is in veel staten niet toegestaan.
Er staan 100'en lawyers klaar om je pro-bono te verdedigen mocht je hiervoor worden aangeklaagd. Mocht iemand iets illegaals uithalen met jouw internet verbinding, ben je net zo min aansprakelijk als wanneer iemand een moord pleegt met een pistool die jou eigendom is: "ownership vs act".[/quote]
Het zal dan in Amerika niet zo`n probleem zijn ale iemand je wiffi net werk misbruikt om een lading spam weg te sturen. Maar in Nederland loop je wel iets meer risico of heb je wat uit te leggen. Er zijn in Nederland providers die bij klachten over spam versturen gewoon je internet verbinding afsluiten.
Het zal dan in Amerika niet zo`n probleem zijn ale iemand je wiffi net werk misbruikt om een lading spam weg te sturen. Maar in Nederland loop je wel iets meer risico of heb je wat uit te leggen. Er zijn in Nederland providers die bij klachten over spam versturen gewoon je internet verbinding afsluiten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 790 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC