Zondag 25 september
Overnachten bij vrienden in Zoetermeer, zij zullen ons de volgende dag naar Schiphol brengen..
Anders moeten we extra vroeg vertrekken, vanwege file vanuit het Zuiden ; ))
Maandag 26 september
Aankomst Washington DC om 15.15 uur. Eerst de huurauto ophalen en we verwachten zo rond een uur of 17.00 hooguit in het hotel te zijn. Lekker opfrissen (en in iets zomers/luchtigs schieten LOL) en dan op zoek naar een lekker restaurantje.. Ik vermoed dat het Applebee’s wordt.
Dinsdag 27 september
Aangezien we vorig jaar al veel gezien hebben in Washington DC, zoals Arlington Cemetery, Washington Monument, Jefferson Memorial, Lincoln Memorial & The Vietnam Veterans Memorial, zullen we deze monumenten vanwege tijdgebrek overslaan. Het plan is om met openbaar vervoer naar het Union Station te gaan en van daaruit met een tourmobile naar het Witte Huis, (White House Visitors Centre), U.S. Capitol, National Cathedral, National Archives, Smithsonian, Het National Air and Space Museum of het Natural History Museum en misschien een lunch in Georgetown.
’s Avonds (als we nog fit zijn) de Mall Tysons Corner alvast wat verkennen, en bij foodcourt een hapje eten.. Of bij grote trek in één van de gezellige restaurantjes in de drukke winkel centra in de buurt van ons hotel..
Woensdag 28 september
Hier zijn we nog niet helemaal over uit. In ieder geval een lekker ontbijt bij Ihop - Daarna lekker shoppen in de Mall Tysons Corner (ik zit te denken om op voorhand wat winkeltjes uit te zoeken, zodat we niet uren kwijt zijn) – In de namiddag zitten we nog te twijfelen over de volgende 2 mogelijkheden: Een bezoek aan Mount Vernon of een bezoek aan een Nationaal Park; The Great Falls National Park of Shenandoah National Park. Ik weet nog niet welk park qua route en tijd (en uiteraard qua natuurschoon) het beste uitkomt.
Een andere mogelijkheid is om het shoppen over te slaan (dat hoeft niet persé deze trip) en in de ochtend naar één van de nationale parken te gaan en in de middag naar Mount Vernon ..
’s Avonds weer heerlijk ergens eten .. (Wij houden van lekker eten, dus voor tips wat betreft lekkere of bijzondere restaurantjes, houd ik me aanbevolen). In de avond zullen we vertrekken naar Richmond waar we bij Amerikaans vrienden zullen blijven.
Donderdag 29 september
Richmond verkennen, shoppen, ik heb begrepen dat zij daar een enorme Walmart hebben (dat moet ik toch een keer gedaan hebben) - ’s avonds hebben we een Amerikaanse Barbecue
Vrijdag 30 september
Busch Gardens
Zaterdag 1 Oktober
Staat nog open; Een dagje naar zee staat op de planning, en ik wil ook graag naar de bioscoop - Stefan wil graag met onze Amerikaanse vriend gaan jagen of op een vistrip (jachtseizoen is 1 okt. Geopend), of naar een plaatselijke race. Dus dat kan nog alle kanten uit..
Zondag 2 Oktober
Afscheid - rond een uur of 11 zullen we aanrijden richting Dulles Airport, vanwaar we weer richting Nederland zullen vertrekken :/