Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zie door de bomen het bos niet meer
Re: Zie door de bomen het bos niet meer
Ook in Tropic kan je terecht in de B&B waar wij vorig jaar verbleven, Vriendelijke mensen en een heerlijk ontbijt.
Bart
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Een andere optie bij Bryce is Ruby's Inn, vlak bij de ingang van het park: http://www.rubysinn.com/ Wel erg groot dus niet zo gezellig en krijgt veel bustour-groepen, maar is wel heel handig met alles d'r op en d'r aan.
En in Page is de Days Inn heel netjes met schone grote kamers: http://www.daysinn.com/DaysInn/control/ ... andInfo=DI Ligt ook nog vlak tehenover de Wal Mart!
Bij Zion zou ik het zeker ergens in Springdale proberen, leuk plaatsje.
En in Page is de Days Inn heel netjes met schone grote kamers: http://www.daysinn.com/DaysInn/control/ ... andInfo=DI Ligt ook nog vlak tehenover de Wal Mart!
Bij Zion zou ik het zeker ergens in Springdale proberen, leuk plaatsje.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn echt nog wel tenten en cabins, in Curry Village zijn er nog Signature tenten vrij (geen idee wat voor tenten dit zijn).jvt schreef: In Yosemite Park is niets meer te krijgen (behalve 1 kamer voor 465 doller in een hotel, maar dat wordt ons wat te dolletjes). Welke plaats ligt het gunstigst om Yosemite te bezoeken?
Buiten het park ligt El Portal het gunstigst. En aan de 120 heb je het leuke plaatsje Groveland, daar zijn ook mogelijkheden.
Marianne
Wij hebben ook in Tropic geslapen in de Bullberry Inn B&B: http://www.bullberryinn.com/index.htm
Jaap
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Matrox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Doe dat vooral. Ik zat vorig jaar exact hetzelfde te dubben maar je opties worden plots oneindig veel groter als je zelf aan de gang gaat. De adviesmogelijkheid van een reisburo komt nog niet eens in de buurt van de kennis die op dit forum belangeloos verstrekt wordt. Plus dat de voorpret en de voldoening achteraf veel groter is. Ik vind dat je een prachtige en haalbare route hebt samengesteld die je de kans geeft zonder gejakker optimaal van je verblijf te genieten. En dat komt denk ik vooral omdat je duidelijke de keuze hebt gemaakt om in ieder geval te gaan zien waar het je in eerste instantie om te doen was.k ben blij met de positieve reacties. Ik ben zelfs zo overmoedig geworden door de hulp en informatie op dit forum, dat ik nu zelf probeer de reis rond te krijgen.
Voor je eindeloos gaat zoeken naar B&B's. Mijn ervaring is dat deze vaak een minimum stay van 2 of 3 nachten hanteren. Je kunt hooguit voor één nacht terecht als ze een openingetje hebben tussen twee reserveringen in. Mogelijk dat anderen andere ervaringen hebben maar mij is het bij drie aanvragen niet gelukt in het hoogseizoen voor één nacht een B&B te boeken (in Estes Park en Bryce).
Ik weet niet of je een luxe-beest bent, maar anders zou ik in Yosemite gewoon een canvas cabin boeken. Is hardstikke leuk, je zit midden in de vallei en de bedden zijn uitstekend (is voor mij eigenlijk het enige dat telt, wat kan mij die eeuwige hairdryer schelen). Wel direct extra dekens vragen want het kan stervens koud zijn 's-nachts. Ook hartje zomer. Rijden in Yosemite schiet niet op, dus als je buiten het park zit verspeel je erg veel tijd.
Grappig trouwens. De dag dat jij Mesa Verde binnen rijdt, rijden wij er tegen het middaguur net weer weg.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Deze regel ben ik werkelijk nog in geen enkele B&B tegen gekomen. Niet in de zoektocht dit jaar of vorig jaar. Maar het bestaat natuurlijk wel. Een B&B hoeft ook niet perse duur te zijn hoor, wij sliepen in kamers van 110 dollar en daar zit dan een heerlijk ontbijt in waar je de ganse dag mee doorkomt. Ook het ontmoeten van de mensen zelf is altijd heel hartelijk en een leuke afwisseling tussen die vaak 'saaie' motels.Matrox schreef:.
Voor je eindeloos gaat zoeken naar B&B's. Mijn ervaring is dat deze vaak een minimum stay van 2 of 3 nachten hanteren. Je kunt hooguit voor één nacht terecht als ze een openingetje hebben tussen twee reserveringen in. Mogelijk dat anderen andere ervaringen hebben maar mij is het bij drie aanvragen niet gelukt in het hoogseizoen voor één nacht een B&B te boeken (in Estes Park en Bryce).
In moab zitten wij dit jaar 4 nachten in een B&B , wij zijn benieuwd !
Bart
Grts, Bart
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Maar jij ging in september. In het hoogseizoen ben ik deze regel ook regelmatig tegen gekomen bij B&Bs
Marjon
Marjon
Ja dat klopt wel, ik was me niet bewust dat deze regel in het hoogseizoen meer wordt toegepast
Kan ik ook niet tegenkomen als ik niet op die datums zoek hé
Bart
Kan ik ook niet tegenkomen als ik niet op die datums zoek hé
Bart
Grts, Bart
Zelfs geen tent meer te krijgen in Yosemite. Misschien dat we dan maar naar Sequoia gaan want ook de hotels in de regio van Yosemite zitten vol op de data die ik zoek. Ik heb een paar aanbiedingen van B&B bij Bryce maar die vragen inderdaad een minimumverblijf van 2 nachten. Zou ik ook een hotel tussen Bryce en Zion kunnen boeken of is dat hartstikke omslachtig? Zion heeft nog wel mogelijkheden maar dan is het wel een beetje op en neer crossen en dat is ook weer jammer. Zou het een probleem zijn als ik met de creditkaart van iemand anders boek en dan betaal met mijn eigen creditkaart? (erg suf, nog geen creditkaart aangevraagd
en het duurt twee weken voordat ik er 1 heb) Tja, er komt toch meer kijken bij zelf boeken dan ik dacht, maar het scheelt wel veel geld!
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wat de creditcard betreft : ik reserveer afisselend me mijn vis of mastercard, dan weer met die twee van mn man. Afhankelijk welke het dichtst bij mn PC liggen. Op de reserveringsbevestiging staat altijd dat je je CC moet meebrengen. Ze vragen ook altijd een CC bij inchecken, maar omdat ik op dat moment echt niet meer weet met welke ik betaald heb, geef ik één van de vier. En ik heb nog nooit vragen gehad.
Correctie : ik heb al wel 1 keer gehad dat ze wel mijn naam controleerden.
Carine
Correctie : ik heb al wel 1 keer gehad dat ze wel mijn naam controleerden.
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Jacqueline,jvt schreef:Zelfs geen tent meer te krijgen in Yosemite. Misschien dat we dan maar naar Sequoia gaan want ook de hotels in de regio van Yosemite zitten vol op de data die ik zoek. Zou het een probleem zijn als ik met de creditkaart van iemand anders boek en dan betaal met mijn eigen creditkaart? (erg suf, nog geen creditkaart aangevraagden het duurt twee weken voordat ik er 1 heb) Tja, er komt toch meer kijken bij zelf boeken dan ik dacht, maar het scheelt wel veel geld!
Wanneer zitten jullie er dan? Ik zie echt wel wat, zie hieronder.

Je kunt prima met een andere CC boeken. Het zal dan vaak wel afgeschreven worden, zowel bij Xanterrra als bij Yosemitepark.com halen ze de kosten van de eerste nacht van je CC af. Ter plekke kun je zelf bekijken of je dezelfde CC gebruikt of een andere manier van betalen.jvt schreef: Zou het een probleem zijn als ik met de creditkaart van iemand anders boek en dan betaal met mijn eigen creditkaart? (erg suf, nog geen creditkaart aangevraagden het duurt twee weken voordat ik er 1 heb) Tja, er komt toch meer kijken bij zelf boeken dan ik dacht, maar het scheelt wel veel geld!
Marianne
Wij zitten er 5 en 6 augustus en zelfs bij de onverwarmde tenten (zelf beer meenemen)
kreeg ik niets meer te zien.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oeps, je hebt gelijk, ik zat bij de data van een ander routevoorstel te kijken.
Voor 5 en 6 augustus is het enige wat je nog kunt doen 1 nacht in een tent en 1 nacht in een cabin.
Marianne
Voor 5 en 6 augustus is het enige wat je nog kunt doen 1 nacht in een tent en 1 nacht in een cabin.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als je de Red Cliffs Lodge te duur vindt (het is echt geweldig hoor!) , is het in elk geval aan aanrader om een keer te gaan eten. Wij hebben er in 2007 gegeten bij de zonsondergang, helemaal super. En afgelopen voorjaar vielen we met de neus in de boter tijdens een all-you-can-eat bbq-lunch op het buitendeck.
Je hebt ook nog de buffalosage bed and breakfast, hebben wij in juli geboekt voor 1 nacht ( telefonisch), 90 dollar, contant betalen. Ziet er leuk uit en vlakbij Bryce...
Na enige tijd stilte (vlucht en auto geboekt, 1e hotels gereserveerd) heb ik toch nog wat vragen over het laatste stuk van onze reis.
De route is nu als volgt:
3 augustus SF
4 augustus SF
5 augustus Yosemite
6 augustus Yosemite
7 augustus Yosemite - Bodie - Bishop
8 augustus Bishop - Death Valley - Las Vegas
9 augustus Las Vegas
10 augustus Zion
11 augustus Bryce
12 augustus Page
13 augustus Page - Monument Valley - Mesa Verde
14 augustus Mesa Verde - Canyon de Chelly
15 augustus Canyon de Chelly
16 augustus Canyon de Chelly - Jerome (of Sedona)
17 augustus Jerome
18 augustus Jerome - Los Angeles (lange rijdag)
19 augustus Los Angeles
20 augustus Los Angeles
21 augustus Los Angeles - huis (vertrek 17.40 uur)
Ik heb echt getobd met het laatste stuk. Ik heb nu Moab eruit gehaald omdat dat toch wel een vreemde omweg was en we niet per se naar Arches willen. Eigenlijk heb ik nu een dag extra in Los Angeles, die dag zou ik ook ergens anders in kunnen zetten maar waar? Is het de moeite waard om in de buurt van Jerome/Sedona een extra dag te blijven? In Los Angeles willen we graag (net zoals alle andere toeristen) Hollywood Boulevard zien en Universal Studios. Is 1,5 dag dan voldoende of juist te krap?
Nog tips voor het gebied rond Canyon de Chelly? Andere routes vanaf Mesa Verde naar Jerome/Sedona? Alle tips zijn weer van harte welkom
De route is nu als volgt:
3 augustus SF
4 augustus SF
5 augustus Yosemite
6 augustus Yosemite
7 augustus Yosemite - Bodie - Bishop
8 augustus Bishop - Death Valley - Las Vegas
9 augustus Las Vegas
10 augustus Zion
11 augustus Bryce
12 augustus Page
13 augustus Page - Monument Valley - Mesa Verde
14 augustus Mesa Verde - Canyon de Chelly
15 augustus Canyon de Chelly
16 augustus Canyon de Chelly - Jerome (of Sedona)
17 augustus Jerome
18 augustus Jerome - Los Angeles (lange rijdag)
19 augustus Los Angeles
20 augustus Los Angeles
21 augustus Los Angeles - huis (vertrek 17.40 uur)
Ik heb echt getobd met het laatste stuk. Ik heb nu Moab eruit gehaald omdat dat toch wel een vreemde omweg was en we niet per se naar Arches willen. Eigenlijk heb ik nu een dag extra in Los Angeles, die dag zou ik ook ergens anders in kunnen zetten maar waar? Is het de moeite waard om in de buurt van Jerome/Sedona een extra dag te blijven? In Los Angeles willen we graag (net zoals alle andere toeristen) Hollywood Boulevard zien en Universal Studios. Is 1,5 dag dan voldoende of juist te krap?
Nog tips voor het gebied rond Canyon de Chelly? Andere routes vanaf Mesa Verde naar Jerome/Sedona? Alle tips zijn weer van harte welkom
-
jta
- Amerika-expert
Een extra dag Sedona/omgeving Flagstaff is zeker makkelijk op te vullen. Als je van Canyon de Chelly naar Flagstaff/Sedona rijdt heb je onderweg Petrified Forest NP en Meteor Crater. Rond Flagstaff heb je bv Sunset Crater, de lava-velden en Wupatki NM ( een mini Mesa Verde). In Sedona kun je wandelingen maken tussen de rode rotsen, bv in Oak Creek Canyon. Of paardrijden, of een jeeptour. In Sedona verblijvend ben je ook heel vlug in Flagstaff.is het de moeite waard om in de buurt van Jerome/Sedona een extra dag te blijven?
Los Angeles : Universal Studios is voor de meesten een ,,volle" dag. Heb je nog de laatste voormiddag om Hollywood Boulevard te verkennen en dat zou moeten volstaan.
Heb je één dag over : Page ? Dan kun je :
- Las Vegas naar Zion : 's middags ben je in Zion, park verkennen
- Zion -Bryce : voormiddag en gedeelte namiddag naar Bryce, met in Zion na de tunnel eventueel nog wandeling ( Canyon Overlook) en geregeld stops wegens het niet-alledaagse landschap. Late namiddag Bryce, zonsondergang
- Bryce - Page : voormiddag nog Bryce en dan naar Page, met bezichtiging onderweg van bv Paria Studios en de Toadstool
- Page : Antelope Canyon ?
Jacques
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Het gebied rond CdC: Hubbell Trading post: http://www.nps.gov/archive/hutr/home.htm
En was je ook niet geinteresseerd in de Hopi Mesas? http://www.frommers.com/destinations/th ... 10043.html
En was je ook niet geinteresseerd in de Hopi Mesas? http://www.frommers.com/destinations/th ... 10043.html
Groetjes, Ilona
Goede tips, dank! Misschien dat ik die extra dag dan wel in de buurt van Canyon de Chelly plak, want er is bijna geen betaalbare plek te krijgen in Page. De berichten over moterboten en jetski's in Page stemmen mij ook niet erg enthousiast. Antelope canyons lijkt me wel weer erg mooi. Aan de andere kant is het misschien ook wel handiger om een extra stop op de route Canyon de Chelly - Jerome in te lassen want dat is volgens de routeplanner toch 5,5 uur rijden. We zitten dan wel vrij lang in het heetste gebied (augustus) dus ik ga op zoek naar een locatie met airco en water. Tips voor een geschikte plek zijn natuurlijk weer welkom.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je onderweg Petrified Forest NP mee wil nemen is Holbrook een goede overnachtingsplaats.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1983 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 0 Reacties