Ik snap niet waarom je zegt dat ik het heb over 'het algemeen'. Ik heb het in mijn eerste stukje toch duidelijk over wat ik vind, en ik zeg helemaal niet dat iedereen hier in de VS beter geen vrijwilliger op school kan zijn omdat dat niet veilig zou zijn. Er zijn overigens zat dingen op scholen te doen waarmee je geen rechtstreeks contact hebt met de kinderen, en dat doe ik dus ook, dus ik zeg bovendien niet eens dat je geen schoolvrijwilliger moet worden. Ik ben het zelfs helemaal met je eens wat betreft je advies aan nieuwkomers over het opdoen van contacten.Petra/VS schreef:Om in het algemeen te gaan zeggen, dat je hier in de scholen niet veilig vrijwilliger kunt zijn (zoals jij impliceerde) vind ik overdreven. Ik zie in je berichtje (terwijl al je andere berichten zeer precies en gedetailleerd waren) geen enkel bewijs waarom we nu allemaal met angst en beven vrijwilligerswerk in de VS tegemoet moeten gaan. [---] Een specifieke school zet niet het beeld voor dit hele land, dat zul je toch met me eens zijn?
Marcel, niet correct. Wij hebben het hier prima naar onze zin en ik vind als ik eerlijk ben NL een veel 'enger' land dan de VS. Maar overal is wat, en ik ben niet zo'n liefhebber van halleluja-verhalen in het algemeen. Vandaar dat ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat hoewel Vlietstra wellicht negatief overkomt, het wel 'de andere kant van het gelijk' is en geen azijnpisser, om het maar even plat te zeggen.
Ik hoop dat je snel de kans hebt om te ontdekken hoe het voor jou zal uitpakken.