Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Negatieve emigratie-ervaring

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Petra/VS schreef:Om in het algemeen te gaan zeggen, dat je hier in de scholen niet veilig vrijwilliger kunt zijn (zoals jij impliceerde) vind ik overdreven. Ik zie in je berichtje (terwijl al je andere berichten zeer precies en gedetailleerd waren) geen enkel bewijs waarom we nu allemaal met angst en beven vrijwilligerswerk in de VS tegemoet moeten gaan. [---] Een specifieke school zet niet het beeld voor dit hele land, dat zul je toch met me eens zijn?
Ik snap niet waarom je zegt dat ik het heb over 'het algemeen'. Ik heb het in mijn eerste stukje toch duidelijk over wat ik vind, en ik zeg helemaal niet dat iedereen hier in de VS beter geen vrijwilliger op school kan zijn omdat dat niet veilig zou zijn. Er zijn overigens zat dingen op scholen te doen waarmee je geen rechtstreeks contact hebt met de kinderen, en dat doe ik dus ook, dus ik zeg bovendien niet eens dat je geen schoolvrijwilliger moet worden. Ik ben het zelfs helemaal met je eens wat betreft je advies aan nieuwkomers over het opdoen van contacten.

Marcel, niet correct. Wij hebben het hier prima naar onze zin en ik vind als ik eerlijk ben NL een veel 'enger' land dan de VS. Maar overal is wat, en ik ben niet zo'n liefhebber van halleluja-verhalen in het algemeen. Vandaar dat ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat hoewel Vlietstra wellicht negatief overkomt, het wel 'de andere kant van het gelijk' is en geen azijnpisser, om het maar even plat te zeggen.
Ik hoop dat je snel de kans hebt om te ontdekken hoe het voor jou zal uitpakken. :)
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Een persoonlijke mening is precies dat; een persoonlijke mening van Jakob en Mia. Lekker respecteren dus.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oh, ik respecteer Mia's mening absoluut, ik las er alleen om te beginnen meer in, dan ze bedoelde. Bedankt voor de uitleg, Mia!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Mia schreef:

Vandaar dat ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat hoewel Vlietstra wellicht negatief overkomt, het wel 'de andere kant van het gelijk' is en geen azijnpisser, om het maar even plat te zeggen.

Ik ben het 100% mee eens met Vlietstra wat hij zegt.
Maar iemand die over die kleine mollehopen in zijn tuin klaagt ,zeurt en schrijft is een azijnpisser.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Wat ik merkte verleden jaar in Holland waren de banen advertenties.
Over 45jaren oud hoeven niet te solliciteren.
Here het is called agediscrimination en het is verboten.
Ze kunnen je niet vragen hoe oud je bent als je een baan zoekt en ook jouw
sexual orientation en religion.
Ook kunnen ze je niet onslaan als je 65 bent je kan gewoon door werken tot je 70 jaar bent.
Ik werkte met een dame die 72 jaar oud was.
Wat dat betreft is het beter hier in de US dan in Holland
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Ik heb niet het hele stuk van Jakob Vlietstra gelezen. Het is me wat te lang en het leest niet lekker. Na de inleiding ben ik gestopt. Deze zou ik bijna zelf geschreven kunnen hebben ware het niet dat het dan over een ander groot bedrijf zou gaan in een andere tijd.
Harm
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

marcuscj schreef:Wat ik merkte verleden jaar in Holland waren de banen advertenties.
Over 45jaren oud hoeven niet te solliciteren.
Here het is called agediscrimination en het is verboten.
Ze kunnen je niet vragen hoe oud je bent als je een baan zoekt en ook jouw
sexual orientation en religion.
Ook kunnen ze je niet onslaan als je 65 bent je kan gewoon door werken tot je 70 jaar bent.
Ik werkte met een dame die 72 jaar oud was.
Wat dat betreft is het beter hier in de US dan in Holland
Dat mensen na hun 65'ste door kunnen werken kun je zien als een positief iets.., maar in veel gevallen is het een negatief iets. Veel seniors hebben geen poot om op te staan als ze stoppen met werken rond hun 65'ste. Geen pensioen, geen overheidsgeld, niks... Zie bijvoorbeeld de 'greeters' bij winkels als Wal-Mart. Zijn altijd van die 70-plussers en je kan mij niet vertellen dat ze dat werk doen omdat ze het zo ontzettend graag doen...

Maar inderdaad, aan de andere kant, als mensen veel plezier in hun werk hebben is het alleen maar goed dat ze zo lang door kunnen gaan als ze willen. Ik heb afgelopen zomer in Amerika ook met een vrouw gewerkt die al 79 jaar was. Geweldig mens en nog volop fit.
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Wel, mijn social security here is veel hoger dan het AOW van mijn broers en zusters in Holland.
Maar ik verdiende ook veel meer.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

AOW is niet afhankelijk van wat je hebt verdient. Iedereen krijgt hetzelfde. AOW krijg je op je 65ste, maar Social Security kan je eerder krijgen, maar dan is het minder.

AOW is 834.78 Euro per maand plus 46.20 Euro per maand vakantiegeld voor een alleenstaande, en 2x 582.09 plus 2 x 33.01 per maand voor een stel. Hoe je daar van kan leven weet ik niet. Gelukkig krijg ik, net als marcuscj, over een paar jaar twee keer zoveel aan Social Security.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Joke schreef: AOW is 834.78 Euro per maand plus 46.20 Euro per maand vakantiegeld voor een alleenstaande, en 2x 582.09 plus 2 x 33.01 per maand voor een stel. Hoe je daar van kan leven weet ik niet. Gelukkig krijg ik, net als marcuscj, over een paar jaar twee keer zoveel aan Social Security.
Alleen van een AOWtje leven zal ook niet meevallen maar de meeste nedelanders hebben daarnaast ook nog recht op pensioen en die 2 bijelkaar geteld leverd een bedrag op wat niet zover van het laatst verdiende loon zit.
Rob
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Steven schreef: Dat mensen na hun 65'ste door kunnen werken kun je zien als een positief iets.., maar in veel gevallen is het een negatief iets. Veel seniors hebben geen poot om op te staan als ze stoppen met werken rond hun 65'ste. Geen pensioen, geen overheidsgeld, niks... Zie bijvoorbeeld de 'greeters' bij winkels als Wal-Mart. Zijn altijd van die 70-plussers en je kan mij niet vertellen dat ze dat werk doen omdat ze het zo ontzettend graag doen...
Natuurlijk kan het soms een negatief iets zijn, maar denk niet zomaar, dat die Walmart greeters dat niet zelf willen! Ik heb hier in de buurt zo'n greeter wonen. Zij woont alleen, haar man is sinds een aantal jaren overleden en ik schat haar midden 70, misschien zelfs 80, en ze werkt bij de Walmart niet ver hier vandaan. Omdat het haar onder de mensen brengt en ze (zo heeft ze me zelf verteld, want ik zie haar altijd als ik met de hond wandel) geniet ervan.

Mijn vader werkt op zijn 71e hier nog hard en is dol op zijn werk. Als hij zou moeten stoppen zou een groot deel van zijn hobbies verdwijnen en ik denk haast wel, dat hij dan meteen sterk zou verouderen, het werk houdt hem letterlijk jong.

Net zijn we terug uit Busch Gardens en het viel me zoals altijd weer op, hoeveel ouderen daar werken en met hoeveel plezier. Het straalt er gewoon af. Van de opaatjes, die de oude Pruisische stoomtrein bedienden, tot de oude mevrouw, die ons met een enthousiast "are you ready for the 210 feet plunge?" de lucht instuurde.

Vrijwel iedere 65 plusser, die ik ken (en dat zijn er best een aantal), werkt of voor geld of vrijwillig. En niemand, die ik ken, moet dat doen om zichzelf staande te houden.

Mijn opa moest vroeger ophouden met werken in Nederland. Ik kan me nu nog, al die jaren later, herinneren, hoe sterk hij opeens verouderde daarna! Zijn werk was zijn enige interesse! Daarna werd hij iemand, die van journaal naar journaal leefde. Het doel was weg uit zijn leven.

Ik heb al bepaald, dat ik tegen die tijd in Orlando wil wonen, zodat ik bij Disneyworld kan werken. Lijkt me enig!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Rust roest zegt een oud Nederlands spreekwoord.

Er zijn heel veel mensen die al lang en breed met een pensioen hadden kunnen gaan maar die nog steeds aan het werk zijn. En die staan echt niet alleen bij de ingang van Walmart.
Gelukkig maar want de kennnis en ervaring die deze mensen hebben is "Priceless". Ik zal de Greatest Generation en de BabyBoomers in de toekomst nog hard gaan missen vrees ik.
Was that for us?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer