Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
waar wonen in New York?
-
hippiechick
- Amerika-newbie
waar wonen in New York?
Hoi allemaal,
Wij gaan begin volgend jaar naar de US verhuizen. Werk is in Manhattan en we hebben 2 kleine kinderen. Wat zijn leuke buurten om te wonen? Raden jullie een suburb van New York aan, of nog verder naar buiten wat de commute natuurlijk langer maakt.
Tips welkom!
Alvast bedankt!!
groetjes Hippiechick
Wij gaan begin volgend jaar naar de US verhuizen. Werk is in Manhattan en we hebben 2 kleine kinderen. Wat zijn leuke buurten om te wonen? Raden jullie een suburb van New York aan, of nog verder naar buiten wat de commute natuurlijk langer maakt.
Tips welkom!
Alvast bedankt!!
groetjes Hippiechick
-
Edward
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Wij gaan eind september een jaartje werken in Manhattan. We zijn een paar weken geleden naar NY gegaan om een indruk te krijgen. Als je er nog nooit geweest bent, kan ik je dit echt aanbevelen. Ik had van diverse collega's de meest uiteenlopende tips gekregen, de één verklaart je voor gek als je niet in Manhattan gaat wonen, de ander raadt je zeer sterk af om met 1 of meer kindjes in Manhattan te wonen. We hebben 1 dochtertje en verwachten een 2e en hebben ervoor gekozen om in de wijk Queens te gaan wonen. Dit is de wijk ten oosten van Manhattan. De buurt waar wij vanaf volgende week wonen is Forest Hills Gardens, een idyllisch villawijkje (meer info via link: http://queens.about.com/library/weekly/ ... rdens9.htm). We hebben met een makelaar, Jean Klein, die in deze buurt is geboren verschillende appartementen en vrijstaande huizen bezichtigd. Mocht je geinteresseerd zijn, dan kan ik je haar gegevens doorsturen.
De collega's die in Forest Hills Gardens wonen, zijn er zeer over te spreken. Forest Hills Gardens heeft de hoogste concentratie advocaten en artsen van heel New York. Kinderen kunnen hier nog over straat fietsen en er zijn goede scholen op loopafstand. Parkeerplaatsen zijn hier ook nog goed betaalbaar. Met het openbaar vervoer ben je vanaf Forest Hills Gardens in een half uurtje op hartje Manhattan, duurt dus bijna even lang als wanneer je in de punt van Manhattan zou wonen. Voor een 3 bedroom appartement in een veilige buurt in Manhattan ben je min. $ 3.200 per maand kwijt. Dat is in de wijken erbuiten iets goedkoper, maar nog steeds min. $2.500 per maand.
De collega's die in Forest Hills Gardens wonen, zijn er zeer over te spreken. Forest Hills Gardens heeft de hoogste concentratie advocaten en artsen van heel New York. Kinderen kunnen hier nog over straat fietsen en er zijn goede scholen op loopafstand. Parkeerplaatsen zijn hier ook nog goed betaalbaar. Met het openbaar vervoer ben je vanaf Forest Hills Gardens in een half uurtje op hartje Manhattan, duurt dus bijna even lang als wanneer je in de punt van Manhattan zou wonen. Voor een 3 bedroom appartement in een veilige buurt in Manhattan ben je min. $ 3.200 per maand kwijt. Dat is in de wijken erbuiten iets goedkoper, maar nog steeds min. $2.500 per maand.
Bepaalde stukken Queens zijn zeer goed bewoonbaar inderdaad, ook een aanradertje zijn de Far Rockaways, we hebben daar wat vrienden wonen. Is een hele mooie wijk, veel groen, zij wonen pal aan een vogelreservaat, dichtbij de lokale marina en als je van krab houdt, die kun je daar gewoon uit het water vissen en op de barbeque gooien om het zo maar te zeggen 
24th of September, 2 year wedding anniversary 
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ten noorden van Manhattan heb je New Rochelle in het White Plains gebied. Leuke buurt, met een goeie commuter trein naar Manhatten. Probeer als je buiten Manhattan gaat wonen in de buurt van een commuter train station te wonen. Dan is de rit naar je werk te overleven. Met een auto begin je niets in Manhattan.
-
hippiechick
- Amerika-newbie
Alvast dank voor de tips! Edward, daar heb ik wat aan! Graag ontvang ik de gegevens van de makelaar. We zitten in Januari eerst in een serviced apartment en daar vanuit gaan we verder zoeken. We hebben meer dan 3500 oer maand beschikbaar, dus hopelijk moet dat lukken!
Ik bekijk de link in ieder geval. Edward, succes alvast en veel plezier!
Meer tips welkom!!
Ik bekijk de link in ieder geval. Edward, succes alvast en veel plezier!
Meer tips welkom!!
-
Edward
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Gegevens makelaar Forest Hills Gardens
Sorry, voor de late reactie, maar ik kreeg geen melding dat je had gereageerd.
De makelaar heet Jean Ann Hunt-Klein (van Penthouse Properties). Haar telefoonnummer is +1 718 897 0897.
We wonen er nu ruim 2 weken en het bevalt prima. Het is een rustige villawijk. Als ik 's morgens naar de metro loop, rennen de eekhoorntjes over de straat. Op 5 minuutjes lopen zit een mooie tennisbaan en leuke winkeltjes zitten ook op loopafstand.
Voor 3.500+ kan je hier echt wat leuks vinden, wij hebben een vrijstaand huis (met zo'n Amerikaanse woonkeuken met de befaamde koelkast) bezichtigd met op elke verdieping een jacuzzi, dat kwam op rond de 4.500 per maand. Let alleen wel op dat er bij een huis nogal wat extra kosten komen van bijvoorbeeld energie (kan in koude wintermaanden flink oplopen) en straat sneeuwvrij maken; parkeerkosten vallen hier wel mee.
Nog een tip: NYC is heel gedetailleerd met Google Earth te bezichtigen. Kun je een beetje indruk krijgen van de wijken en parken in de buurt.
Doe Jean de groeten van me.
Edward
De makelaar heet Jean Ann Hunt-Klein (van Penthouse Properties). Haar telefoonnummer is +1 718 897 0897.
We wonen er nu ruim 2 weken en het bevalt prima. Het is een rustige villawijk. Als ik 's morgens naar de metro loop, rennen de eekhoorntjes over de straat. Op 5 minuutjes lopen zit een mooie tennisbaan en leuke winkeltjes zitten ook op loopafstand.
Voor 3.500+ kan je hier echt wat leuks vinden, wij hebben een vrijstaand huis (met zo'n Amerikaanse woonkeuken met de befaamde koelkast) bezichtigd met op elke verdieping een jacuzzi, dat kwam op rond de 4.500 per maand. Let alleen wel op dat er bij een huis nogal wat extra kosten komen van bijvoorbeeld energie (kan in koude wintermaanden flink oplopen) en straat sneeuwvrij maken; parkeerkosten vallen hier wel mee.
Nog een tip: NYC is heel gedetailleerd met Google Earth te bezichtigen. Kun je een beetje indruk krijgen van de wijken en parken in de buurt.
Doe Jean de groeten van me.
Edward
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Gegevens makelaar Forest Hills Gardens
Edward schreef:Voor 3.500+ kan je hier echt wat leuks vinden....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
hippiechick
- Amerika-newbie
Ha!
Fijn dat het jullie zo goed bevalt! En bedankt voor de gegevens van de makelaar. Over een paar weken gaat mijn man naar NY om huizen te bekijken. We gaan ook in Brooklyn heights kijken. Wij hebben ook een "housing allowance" beschikbaar dus dat moet geen probleem zijn zo te horen. (Trouwens in Amsterdam zijn de prijzen voor expats ook zoiets hoor, voor een behoorlijk huis/appartement in een leuke buurt!!!)
In januari gaan we dan verder zoeken vanuit een serviced apartment.
Gaat je dochtertje ook naar school? Daar ben ik ondertussen ook naar aan het kijken. Vindt zij het ook leuk tot nu toe? En je vrouw ook?
Thanks en veel plezier!
groetjes Hippiechick
Fijn dat het jullie zo goed bevalt! En bedankt voor de gegevens van de makelaar. Over een paar weken gaat mijn man naar NY om huizen te bekijken. We gaan ook in Brooklyn heights kijken. Wij hebben ook een "housing allowance" beschikbaar dus dat moet geen probleem zijn zo te horen. (Trouwens in Amsterdam zijn de prijzen voor expats ook zoiets hoor, voor een behoorlijk huis/appartement in een leuke buurt!!!)
Gaat je dochtertje ook naar school? Daar ben ik ondertussen ook naar aan het kijken. Vindt zij het ook leuk tot nu toe? En je vrouw ook?
Thanks en veel plezier!
groetjes Hippiechick
Ik heb in Brooklyn Heights gewoond en dat was echt een fantastische plaats. Je bent dichtbij Manhattan, maar toch voelt het anders, rustiger aan. Quaint!!!hippiechick schreef:Ha!
Thanks en veel plezier!
groetjes Hippiechick
Veel success in NY!!!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
-
Edward
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Ons dochtertje gaat hier niet naar school, ze moet nog 4 worden en we hadden niet zo'n zin om voor een jaartje de hele poppenkast in werking te stellen (o.a. extra vaccinaties). Hier in de buurt zit wel een school waar we goede verhalen over hebben gehoord: 101. We zijn wel van plan om haar op zondag naar playgroup van de kerk te doen. (Ik heb begrepen dat er over nagedacht om een Nederlandse school op Manhattan te laten starten. Aanmeldingen en docenten zijn er genoeg, maar de ruimte is vooralsnog een probleem). Ze heeft het hier prima naar haar zin. Ze vindt wel de mensen hier maar vreemd praten, maar ze gaat al wel wat Engelse woorden gebruiken. Het leukste tot nu toe vind ze de Toys'R'us op Times Square. Echt een megaspeelgoedzaak met binnenin een reuzenrad, echt een aanrader voor met jonge kinderen. Vrouw bevalt het ook goed.
Veel succes.
Veel succes.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 9065 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellenellen