Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van de US weer terug naar NL??

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

kastelke schreef:
Mack schreef:Zelf ben ik ook een beetje bezig met emigreren naar Amerika (nadenken of het wel wil, afwegen) en datgene waar ik me het meeste zorgen over maak is de arbeidsmentaliteit. Ik hoor veel over meer competitie, minder collegialiteit, maar veel weet ik er niet over.
Mack
Mack, kijk eens hier http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... competitie
Ik had het gelezen, later, die twee onderwerpjes lopen een beetje door elkaar...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Dutch-Kitty
Amerika-ontdekker

Re: Van de US weer terug naar NL??

Bericht door Dutch-Kitty »

VermontGirl schreef:Ik vroeg me af (omdat ik heel erg zit te dubben de afgelopen maanden), zijn er hier ook mensen die een tijd in de US hebben gewoond en toen bewust hebben gekozen weer in NL te gaan wonen?

Ik loop er al een tijdje over na te denken, en vooral omdat ik mijn familie mis en ik het gevoel heb dat ik hier niet mijn hele leven wil blijven. Het is voor nu erg leuk hier maar ik wil bv geen kinderen opvoeden hier. En ik zou ook graag weer terug naar school willen en me NIET blauw betalen (zoals dat hier het geval zou zijn). Ik heb dat altijd al wel geweten maar heb die gevoelens altijd een beetje verstopt omdat ik die moeilijke beslissing niet wou nemen.

Anyway dus nu ben ik aan het dubben, en het erge is als ik hier wegga kom ik ook niet zo maar terug... :cry:

Maar heeft iemand hier ervaring mee? En hoe is het om weer terug in NL te zijn na een tijd (ik ben hier nu 3.5 jaar)....
Hi Vermontgirl,

Misschien een hele onbeleefde vraag, maar wat voor een soort verblijfsvergunning heb je? Als je een PR met een 10 jaar greencard bent mag je volgens mij ongeveer een jaar het land uit, wel weer terugkomen anders is je card niet meer geldig.

Dit jaar zou je dan wellicht wat inzicht kunnen geven of je nu terug wil of niet. Ik weet niet hoe dat zit met een CR die twee jaar geldig zijn, maar je zou daar alles over kunnen lezen op de USCIS website, of een vraag stellen op het USADUTCH forum.

Succes!!
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

3 jaar geleden zijn wij uit de US vertrokken. 9/11 speelde er toen en het klimaat voor immigranten was niet geweldig.

We voelden on niet meer thuis en Europa ging steeds meer trekken. Toen we een verlenging van ons visa moesten aanvragen hebben we de knoop door gehakt en zijn we terug gegaan naar Europa. Niet naar nederland want we wisten wel dat we daar absoluut niet meer in pasten.

Na een paar maanden in Frankrijk gewoond te hebben beseften we dat we een fout gemaakt hadden en dat we emoties over de politieke situatie en 9/11 hadden laten bepalen hoe wij wilden leven in de US. We voelden on absoluut niet thuis in Europa en voelden ons meer Amerikaan dan Europeaan.

Wij hadden het geluk dat mijn man een aanbod kreeg van een werkgever dat we niet voorbij hebben laten gaan. Dus nu staan voor de tweede keer al onze spullen gepakt en vertrekken we volgende week richting Oregon. Dit keer weten we wat ons te wachten staat en dat je niet een politieke situatie jou persoonlijke leven kan laten bepalen. Overal waar je woont neem je jezelf mee, als je nu ongelukkig bent en niet lekker in je vel zit zul je dat ergens anders ook zijn. Externe factoren spelen natuurlijk een rol maar zijn zelden de bepalende factor.

Frankrijk staat bekend als het beste sociale systeem van de wereld, voor sommige zal dit zeker waar zijn. Wij vonden het benauwend, voor elke ademhaling die je doet is er een regeltje, een wetje. Je bent letterlijk van de wieg tot het graf verzorgd. In Nederland is dat natuurlijk ook zo. Als dat is wat je aantrekt dan zul je je er zeker weer thuis voelen.

Wij zijn dankbaar dat wij een tweede kans gekregen hebben en weer een stukje vrijheid in onze toekomst hebben.

--
Tink
France
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Ik heb een nicht in Vegas en een neef in L.A. die er al zo'n 30 jaar wonen
(ze zijn rond de 40) en zouden graag terug willen naar nederland. maar
toch houd iets ze tegen.

Ik spreek vaak met mn neef en er zijn zoveel dingen waar we over
lachen hoe dom dingen geregeld zijn in beide landen.(in onze ogen)

Toen ik hem een tijdje geleden vetelden dat er op een school moeilijk
werd gedaan om een nederlandse vlag op een tas viel de telefoon bijna
uit z'n hand hahaha typisch nederland

Allebei de landen hebben z'n voor- en nadelen, en zoals al eerder
geschreven is het gras is altijd groener.

Ik heb tijdens de vakantie een boek gelezen van Charles Groenhuijsen
"Amerikanen zijn niet gek" het gaat vooral onm tegenstellingen en
waarom amerikanen doen zoals ze doen (volgens hem) ik vond het erg
interessant.
http://balans.bookman.nl/voorjaar2005/balans.pl?26
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer