Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eindelijk een uitnodiging voor het interview

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dutch-Kitty
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch-Kitty »

olavski schreef:Ik heb de hele boel al compleet, met dank aan m'n vrouw. ;)

Wat rest zijn de ervaringen van mensen die al een 'interview' hebben gehad.

M'n vrouw was Canadees en werd US citizen, de vragen die zij kreeg waren belachelijk: Hoeveel Staten heeft de VS, wat voor werk doe je, en ....... klaar. :mrgreen:

Ik ga van een iets pittiger interview uit alhoewel mijn gesprek op het consulaat om hier te komen ook een lachertje was.
Hi there,

Mijn interview was dus heel anders, nu moet ik zeggen dat op de dag een enorme vertraging was omdat ik denk ik een aantal zaken voor me had die wat problematisch waren en daardoor behoorlijk wat tijd opslokten voor mijn immigratie officier.

Toen we binnenkwamen moesten we de eed doen, dat we niets anders dan de waarheid zouden zeggen.

De officier begon een kanon van vragen af te vuren, hoe lang we getrouwd waren, wat mijn social was, of mijn man zijn ID bij zich had en tijdens het afvuren van de vragen begon ze heel wild door het dossier heen te fladderen. Mijn man werd er duidelijk zenuwachtig van en gaf een verkeerd antwoord op de vraag hoe lang we getrouwd waren.

Ze bleef bepaalde vragen herhalen, wel in andere zinsvorm maar het kwam op het zelfde neer, het was zelfs zo vaak dat het me een beetje begon te irriteren, zo van....luister je wel als ik antwoord geef. Maar realiseerde me dat ze dat waarschijnlijk deed om te zien of ik iets had ingestudeerd of dat ik de waarheid sprak een soort van verhoor zeg maar.

Ik bleef dus heel kalm en gaaf braaf antwoord op de vragen.

Als je gewoon antwoord geeft op de vraag die je wordt gesteld en verder niet uitwijdt is er niets aan de hand, bijvoorbeeld, op de vraag hoe laat is het kan maar op twee manieren geantwoord worden, "JA" je weet hoe laat het is of "NEE" je weet niet hoe laat het is. Niet "guessen"...Het antwoord is Ja of Nee.

Scenarios van aparte verhoren komen alleen voor als ze al een idee hebben dat je de kluit aan het belazeren bent.

Ik had een truckload met papieren en foto's mee maar ze wilde ze niet eens zien. Ik denk dat haar overhoor techniek al bewees dat we niets anders dan een saai getrouwd stel zijn. Ik had 3 weken na het interview mijn greencard binnen.

Wil je soortgelijke ervaringen lezen of heb je andere vragen omtrent je AOS, dit is een goede website

http://www.britishexpats.com/forum

Scroll een beetje naar beneden en je ziet het "visa" gedeelte.

Succes!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Aïda schreef: Je hebt duidelijk die film Green Card niet gezien. Maar ja, dat is ook alweer een oudje.
Het komt erop neer dat als je samenwoont/getrouwd bent je de kleur weet van elkaar's tandenborstel. Daar gaan zij vanuit tenminste.
Als je niet bij elkaar woont zou je dat niet kunnen weten.
Ik weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen. Snap je het een beetje?
:D Ja hoor... :D Die film ken ik inderdaad niet. Ik betwijfel of het werkt, though, je kunt immers meteen "blauw" roepen en dan zou het goed zijn. En ik zou toch even moeten nadenken over de kleur van de tandenborstel van mijn vriendin, terwijl we toch echt wel samenwonen.

Ik herinner me nog een voorval uit de tijd dat je met een OV-jaarkaart voor 40% korting iemand mee mocht nemen. Ik werd ooit benaderd op het station door iemand die een kortingskaartje had gekocht en vroeg of ze op mijn OV-kaart mocht meereizen (dus als mijn medereiziger). Ik (als NS-rebel) had daar uiteraard niks op tegen (het was een leuk meisje, wat wil je doen :whistling: )...

Maar onvermijdelijk kwam de conducteur, en ondanks dat wij braaf bij elkaar waren gaan zitten, rook hij onraad. En toen het meisje dan dus ook meldde dat ze samen met mij reisde, vroeg de conducteur "oja, hoe heet hij dan?". Dus toen heette ik ineens Bart en keek ik de conducteur aan van "wat wil je nou?" En de conducteur liep door. Het maakte het nog leuker :D :D

Dus als je de vraag van de conducteur beschouwt als variant op de tandenborstel-vraag, dan is er wel onderuit te komen...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Dutch-Kitty schreef:
Hi there,

Mijn interview was dus heel anders, nu moet ik zeggen dat op de dag een enorme vertraging was omdat ik denk ik een aantal zaken voor me had die wat problematisch waren en daardoor behoorlijk wat tijd opslokten voor mijn immigratie officier.

Toen we binnenkwamen moesten we de eed doen, dat we niets anders dan de waarheid zouden zeggen.

De officier begon een kanon van vragen af te vuren, hoe lang we getrouwd waren, wat mijn social was, of mijn man zijn ID bij zich had en tijdens het afvuren van de vragen begon ze heel wild door het dossier heen te fladderen. Mijn man werd er duidelijk zenuwachtig van en gaf een verkeerd antwoord op de vraag hoe lang we getrouwd waren.

Ze bleef bepaalde vragen herhalen, wel in andere zinsvorm maar het kwam op het zelfde neer, het was zelfs zo vaak dat het me een beetje begon te irriteren, zo van....luister je wel als ik antwoord geef. Maar realiseerde me dat ze dat waarschijnlijk deed om te zien of ik iets had ingestudeerd of dat ik de waarheid sprak een soort van verhoor zeg maar.

Ik bleef dus heel kalm en gaaf braaf antwoord op de vragen.

Als je gewoon antwoord geeft op de vraag die je wordt gesteld en verder niet uitwijdt is er niets aan de hand, bijvoorbeeld, op de vraag hoe laat is het kan maar op twee manieren geantwoord worden, "JA" je weet hoe laat het is of "NEE" je weet niet hoe laat het is. Niet "guessen"...Het antwoord is Ja of Nee.

Scenarios van aparte verhoren komen alleen voor als ze al een idee hebben dat je de kluit aan het belazeren bent.

Ik had een truckload met papieren en foto's mee maar ze wilde ze niet eens zien. Ik denk dat haar overhoor techniek al bewees dat we niets anders dan een saai getrouwd stel zijn. Ik had 3 weken na het interview mijn greencard binnen.

Wil je soortgelijke ervaringen lezen of heb je andere vragen omtrent je AOS, dit is een goede website

Scroll een beetje naar beneden en je ziet het "visa" gedeelte.

Succes!
Nou, dat klinkt alsof die vrouw een slechte dag had en jullie even goed wou vervelen.

Ik zie het al, 't kan alle kanten op. :wink:

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Mijn interview source viel in de categorie dubieus huwelijk en werd als enig koppel in de wachtruimte gescheiden ondervraagd.Om uit te pluizen of je geen schijnhuwelijk hebt zullen er speciale vragenlijsten/procedures bestaan .
Hij kreeg vragen als hoe en waar vroeg hij haar ten huwelijk, ging hij op een knie tijdens het ten huwelijk vragen. Verder ook vrij intieme vragen over slaapkamer gedrag. Om zeker te zijn dat wij niet met onze mond vol tanden stonden of nog erger iets doms zouden zeggen, hebben we wel onze antwoorden besproken.
Was that for us?
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

laska schreef:.... Verder ook vrij intieme vragen over slaapkamer gedrag. ....
Dit was toch zeker wel je antwoord heh... Afbeelding

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Juist en uiteraard met de handjes boven de dekens
:wink:
Was that for us?
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik hoop dat ik niet onder deze categorie val 8)

Ik ben meer het snel in en uit type :wink: (voor het interview Natuurlijk)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

rperre schreef:Ik ben meer het snel in en uit type :wink: (voor het interview Natuurlijk)
:hilarious:

Roland (die zowat van zijn bureaustoel afrolt van het lachen... :lol: )
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

laska schreef:Mijn interview source viel in de categorie dubieus huwelijk en werd als enig koppel in de wachtruimte gescheiden ondervraagd.
Heb je ook enig idee waarom je daaronder viel?

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Olavski,

Ik wil er niet al te veel over uitwijden , maar je kan geen prettig gesprek verwachten als een verbitterde ex-vriendin INS opbelt en verteld dat de huidige echtgenote $250 per maand krijgt om met hem getrouwd te zijn.
Was that for us?
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

laska schreef:Olavski,

Ik wil er niet al te veel over uitwijden , maar je kan geen prettig gesprek verwachten als een verbitterde ex-vriendin INS opbelt en verteld dat de huidige echtgenote $250 per maand krijgt om met hem getrouwd te zijn.
:roll: yep die heb je er ook bij, erg treurig. Maar voor mij in ieder geval goed nieuws, tenzij mij vrouw d'r ex man.............................hmmmm even bellen!!!!!!!!!!!!!!

Kreeg net weer een brief van de DHS, mijn vingerafdrukken zijn "expired" :?: :shock: 8) Wat, hoe en waarom ga ik morgen even achteraan, ik snap het niet want ze zijn digitaal ingenomen en ik geloof niet dat je vingerafdrukken veranderen (dacht ik tenminste)
Het tweede geweldige aan deze brief is dat ze een afspraak voor me gemaakt hebben om die vingerafdrukken even over te komen doen, nou goed dan, DATUM............................ JA, je kunt het je al wel voorstellen....................
21 SEPTEMBER IN BIRMINGHAM OM 13:00 UUR om precies te zijn :roll:
Communicatie alom daaro, dus maar even bellen morgen!

BTW mijn afspraak in ATLANTA voor mijn interview is op 21 September om 09:30 om het maar even terug te halen van mijn eerste post!

Oh wacht nog even rekenen 09:30 + 15 minuten volgens de mensen hierboven + 30 minuten voor naar de auto wandelen enz... Even naar Birmingham rijden (zo'n 2 uurtjes) zoeken naar dit adres 30 minuten, hmmm bijna 13:00 uur (gelukkig gaat de klok een uur terug) dus 12:00 uur als alles goed gaat kan ik het nog halen ook!!!!!! ECHT NIET DUS HE!!!!!!!!!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Dutch-Kitty
Amerika-ontdekker

rperre schreef: Kreeg net weer een brief van de DHS, mijn vingerafdrukken zijn "expired" :?: :shock: 8) Wat, hoe en waarom ga ik morgen even achteraan, ik snap het niet want ze zijn digitaal ingenomen en ik geloof niet dat je vingerafdrukken veranderen (dacht ik tenminste)

Richard
Richard,

Inderdaad veranderen je vingerafdrukken niet maar je vingerafdrukken die je hebt laten nemen hebben maar een jaar geldigheidsduur, dus vandaar dat je ze weer opnieuw moet laten nemen.

Succes!
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

laska schreef:Olavski,

Pfffff, nou dat kan ik me voorstellen dat dat niet leuk is.

Dit zal ons niet zo snel gebeuren, alhoewel ........ ik moet even bellen ook !!!! :oh:

Maar goed, jij hebt 't achter de rug nu.

rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Dutch-Kitty schreef:je vingerafdrukken die je hebt laten nemen hebben maar een jaar geldigheidsduur
Ook al kost het me niets om het weer te laten doen (alhoewel, ongeveer een dag om op en neer te gaan) is dit dus iets wat ik echt niet begrijp! De vingerafdrukken zijn "Expired" :?: :roll: Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig.
Maar goed, wat moet gebeuren, moet gebeuren dus maak ik maar een nieuwe afspraak voor dit en ga het maar weer doen.
Misschien zeggen ze op het interview wel dat ik het ook ergens anders kan doen! De vorige keer heb ik het namenlijk in Columbus laten doen! en dat scheelt toch weer dik een uur rijden! Kunnen ze dit trouwens niet waar het interview gehouden word????

Richard
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Welcome to the Amazing World of Bureaucracy!

Je zal je snelle in en uit technieken nog hard nodig hebben.
Was that for us?
Dutch-Kitty
Amerika-ontdekker

rperre schreef:
Dutch-Kitty schreef:je vingerafdrukken die je hebt laten nemen hebben maar een jaar geldigheidsduur
Ook al kost het me niets om het weer te laten doen (alhoewel, ongeveer een dag om op en neer te gaan) is dit dus iets wat ik echt niet begrijp! De vingerafdrukken zijn "Expired" :?: :roll: Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig.
Maar goed, wat moet gebeuren, moet gebeuren dus maak ik maar een nieuwe afspraak voor dit en ga het maar weer doen.
Misschien zeggen ze op het interview wel dat ik het ook ergens anders kan doen! De vorige keer heb ik het namenlijk in Columbus laten doen! en dat scheelt toch weer dik een uur rijden! Kunnen ze dit trouwens niet waar het interview gehouden word????

Richard
Richard,

Misschien geen pleister op de wonde, maar wees gerust je bent de enige niet die dit overkomt. Er was een interessante thread over dit onderwerp op de britishexpats site, het schijnt dat de USCIS soort van "verslaafd" raakt aan de extra kosten van het "expired" zijn van vingerafdrukken en ander soort van tijdsgebonden documenten. Extra melkkoe weet je wel....

Laska, that was wayyyyy to funny!!! Vervelend zo'n ex- gelukkig wist je er goed doorheen te rollen!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Dutch-Kitty schreef:
rperre schreef:Ook al kost het me niets om het weer te laten doen
Misschien geen pleister op de wonde, maar wees gerust je bent de enige niet die dit overkomt. Er was een interessante thread over dit onderwerp op de britishexpats site, het schijnt dat de USCIS soort van "verslaafd" raakt aan de extra kosten van het "expired" zijn van vingerafdrukken en ander soort van tijdsgebonden documenten. Extra melkkoe weet je wel....
Hey heb je die site voor me, en zoals ik al aangaf gebeurd dit 'zonder' extra kosten voor mij, tenminste dat staat in de brief!

Richard
Dutch-Kitty
Amerika-ontdekker

rperre schreef:
Dutch-Kitty schreef: Misschien geen pleister op de wonde, maar wees gerust je bent de enige niet die dit overkomt. Er was een interessante thread over dit onderwerp op de britishexpats site, het schijnt dat de USCIS soort van "verslaafd" raakt aan de extra kosten van het "expired" zijn van vingerafdrukken en ander soort van tijdsgebonden documenten. Extra melkkoe weet je wel....
Hey heb je die site voor me, en zoals ik al aangaf gebeurd dit 'zonder' extra kosten voor mij, tenminste dat staat in de brief!

Richard

en scroll dan naar het "visa" gedeelte, de bewuste thread was in Married based visa gedeelte.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

We hebben er weer een Permanent Resident bij!!! :D :lol:

We kwamen net iets te laat binnen door wat adres en parkeer probleempjes, maar daar werd vrij weinig over gezegd.

Ik kwam binnen in een grote wachtruimte waar ik mijn uitnodiging in een loket neer moest leggen, die werd meteen gestempeld en we zijn gaan zitten! Ik moet zeggen dat wij een minority waren daar in die wachtzaal en lichtelijk overdressed, maar goed!

Nog geen 10 minuten later werden we al geroepen, met de wachtzaal redelijk vol moet ik zeggen, dus ik dacht al, niet slecht! Ik en mijn vrouw waren beide netjes gekleed (jasje dasje achtig) en ik had een hele tas met "bewijs materiaal" mee. We moesten de eed even afleggen en konden gaan zitten.

Na mij en mijn vrouw gevraagd te hebben waar we woonde en wat ons telefoonnummer was, was de interviewster meer geinteresseerd in het ondervragen van mijn vrouw, bv wat de verjaardagen van haar kinderen waren en hoe lang ze getrouwd was in haar voormalige huwelijk. Vervolgens werd een vragenlijst afgewerkt voor mij (de ja-nee antwoorden) je weet wel of ik iemand vermoord had :shock: , of dat ik iets gedaan had met illegale prostitutie :shock: :oops: :wink: , etc.., etc.. leuke vraagjes dacht ik nog!

Het enige waar ze naar vroeg was mijn vrouw d'r scheidings papieren (die ik natuurlijk bij me had + een copie). Ze schreef mijn SSN op en ze wilde de tax return van 2004 hebben (die ik natuurlijk ook bij me had).
Daarna vroeg ze gewoon blunt of ik meer bewijzen bij me had dat wij een getrouwd stel waren, LOL, dat had ze niet moeten vragen. We ploften 4 foto albums en wat losse foto's op tafel, ik gaf haar een bankcheck met onze beide namen, de verzekeringspassen, etc..., etc... en ze zei vrij snel dat het wel genoeg was, vooral nadat ze het gehele huwelijks foto album had nagekeken :P

Vervolgens begon ze vleitig in mijn paspoort te schrijven en stempelen en that's it. Bedankt en tot over 3 jaar (voor de U.S. Citizenship). Ik vroeg haar nog of ik dat op een of andere manier kon versnellen, maar ze zei dat de wet de wet was en dat ze daar weinig aan kon doen (jammer). De stempel in het paspoort is voor een jaar geldig en de greencard zou binnen 4 weken binnen moeten zijn. Ik kon vanaf vandaag gaan en staan waar ik wilde en werken waar ik wilde. De greencard is 10 jaar geldig :P

We zijn meteen terug naar huis gereden, maar zijn onderweg wel ergens lekker gaan eten, om het een beetje te vieren!

Al met al een goede ervaring, ook al was de interviewster niet de vrolijkste, maar goed ik heb mijn stempel en daar ging het om!

Richard
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Weet iemand trouwens of dat ik nu nog steeds mijn vingerafdrukken moet laten vernieuwen?

Het bureau dat mijn vingerafdrukken wilde doen, belde me gisteren nog op of dat ik niet diezelfde dag nog even kon komen :roll: beetje laat, ze zei ook dat het mijn afhandeling kon vertragen als ik ze niet liet vernieuwen voor het interview, ik vertelde haar dat ik dat risico maar nam, maar dat ik het interview belangrijker vond dan de vinderafdrukken vernieuwen en maakte met haar een nieuwe afspraak voor volgende week.

Maar nu ik mijn stempel en goedkeuring al heb, moet dit nu nog steeds?
Ik ga morgen even bellen, maar wilde even zien of iemand het hier wist

Richard
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer