Hi there,olavski schreef:Ik heb de hele boel al compleet, met dank aan m'n vrouw.
Wat rest zijn de ervaringen van mensen die al een 'interview' hebben gehad.
M'n vrouw was Canadees en werd US citizen, de vragen die zij kreeg waren belachelijk: Hoeveel Staten heeft de VS, wat voor werk doe je, en ....... klaar.
Ik ga van een iets pittiger interview uit alhoewel mijn gesprek op het consulaat om hier te komen ook een lachertje was.
Mijn interview was dus heel anders, nu moet ik zeggen dat op de dag een enorme vertraging was omdat ik denk ik een aantal zaken voor me had die wat problematisch waren en daardoor behoorlijk wat tijd opslokten voor mijn immigratie officier.
Toen we binnenkwamen moesten we de eed doen, dat we niets anders dan de waarheid zouden zeggen.
De officier begon een kanon van vragen af te vuren, hoe lang we getrouwd waren, wat mijn social was, of mijn man zijn ID bij zich had en tijdens het afvuren van de vragen begon ze heel wild door het dossier heen te fladderen. Mijn man werd er duidelijk zenuwachtig van en gaf een verkeerd antwoord op de vraag hoe lang we getrouwd waren.
Ze bleef bepaalde vragen herhalen, wel in andere zinsvorm maar het kwam op het zelfde neer, het was zelfs zo vaak dat het me een beetje begon te irriteren, zo van....luister je wel als ik antwoord geef. Maar realiseerde me dat ze dat waarschijnlijk deed om te zien of ik iets had ingestudeerd of dat ik de waarheid sprak een soort van verhoor zeg maar.
Ik bleef dus heel kalm en gaaf braaf antwoord op de vragen.
Als je gewoon antwoord geeft op de vraag die je wordt gesteld en verder niet uitwijdt is er niets aan de hand, bijvoorbeeld, op de vraag hoe laat is het kan maar op twee manieren geantwoord worden, "JA" je weet hoe laat het is of "NEE" je weet niet hoe laat het is. Niet "guessen"...Het antwoord is Ja of Nee.
Scenarios van aparte verhoren komen alleen voor als ze al een idee hebben dat je de kluit aan het belazeren bent.
Ik had een truckload met papieren en foto's mee maar ze wilde ze niet eens zien. Ik denk dat haar overhoor techniek al bewees dat we niets anders dan een saai getrouwd stel zijn. Ik had 3 weken na het interview mijn greencard binnen.
Wil je soortgelijke ervaringen lezen of heb je andere vragen omtrent je AOS, dit is een goede website
http://www.britishexpats.com/forum
Scroll een beetje naar beneden en je ziet het "visa" gedeelte.
Succes!