Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hoe lang van te voren op schiphol aanwezig

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
kat
Amerika-ontdekker

hoe lang van te voren op schiphol aanwezig

Bericht door kat »

Wij vliegen 13 juli met United Airlines van Amsterdam via Londen naar Denver. De vlucht van schiphol naar Londen is een UA-vlucht operated by BMI ,van Londen naar Denver wordt vervolgens door UA zelf uitgevoerd. Moeten we nu ook 3 uur van te voren op Schiphol zijn , of is 2 uur voldoende omdat de eerste bestemming Londen is ?............ik heb UA hierover gebeld , maar krijg tegenstrijdige antwoorden :?
Wie weet hoe het zit ?

groet Karin
Corry
Amerika-expert

Re: hoe lang van te voren op schiphol aanwezig

Bericht door Corry »

Wij vliegen met BA en ik heb hen de vraag gesteld via e-mail. Zij zeggen 1 uur voor de vlucht naar London. Is natuurlijk ook geen intercontinentale vlucht dus eigenlijk is het ook wel logisch.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Schiphol adviestijd is 2 uur voor Europese vluchten (in jouw geval dus) en 3 uur voor intercontinentaal.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Toch raar dat het voor zo'n korte vlucht 2 uur is.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Je moet dit als een algemeen advies beschouwen. Afhankelijk van het tijdstip (zoveel van de dag, als van de periode van het jaar) kan het druk zijn bij de incheckbalies(ook al heb je online ingecheckt je zult toch je bagage af moeten geven) en bij de paspoortcontrole, waardoor je niet in een keer door kunt lopen. Voor USA vluchten heb je dan ook nog te maken met extra check aan de gate. Verder moet je rekening houden met omstandigheden op weg naar Schiphol toe (files, treinvertragingen etc.) Ook vinden de meeste mensen het altijd leuk om nog even op Schiphol rond te kijken. En dan als laatste denk niet dat het vliegtuig op je wacht. ( ik spreek ze regelmatig mensen die vragen: "kunt u even doorgeven dat ik wat later ben" :lol: )
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Corry schreef:Toch raar dat het voor zo'n korte vlucht 2 uur is.

Het is ook niet verplicht,je moet gewoon even kijken bij de maatschappij hoelang van te voren je een boarding pas moet hebben,meestal is dat een uur.
Heb je hem thuis al uitgeprint,kan je desnoods dus een half uur voor vertrek aankomen,als je dat durft. :wink:

Maar 2 uur voor intercontinetaal is normaal gesproken ruim genoeg.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik zou het nooit gokken, een uur van tevoren.

Afgelopen keer kwamen we in een giga file die meer dan een uur duurde en toen waren we heel blij dat we toch ruim op tijd waren vertrokken...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

En zoals ik al in het BA topic zei: stel dat je vlucht opeens gecancelled wordt, dan ben je blij dat je wat eerder op AMS bent ;) Ik hou ook zeker die 2 / 3 uur aan.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

[Heb je hem thuis al uitgeprint,kan je desnoods dus een half uur voor vertrek aankomen,als je dat durft. :wink:

Wordt denk ik leuk als iedereen van die vlucht pas een half uur van tevoren komt.

Andre
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zolang iedereen een boarding pas heeft maakt dat toch niks uit?
Als je bij de gate bent wanneer hij open gaat voor baoarding, en je hebt een geldig vervoersbewijs is het goed.

Hoe je dat doet moet je zelf weten,en het maakt echt niks uit of je dan 5 uur, 3 uur of 20 minuten van te voren aanwezig bent.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ten eerste begint de securitycheck voor VS vluchten veelal 45-60 min vóór schemavertrektijd en ten tweede moeten de meeste mensen ondanks dat zij van te voren online ingecheckt hebben, hun bagage nog inchecken, omdat zij meer hebben dan alleen handbagage.
En het incheckcomputersysteem sluit automatisch zo'n 40-30 min voor vertrek, hier kan de grondstewardess niets meer aan veranderen. Houd verder rekening met event. wachttijd voor de paspoortcontrole.

Iedereen moet natuurlijk doen waar hij/zij zich goed bij voelt, ik spreek regelmatig mensen die zich opeens niet meer zo goed voelen omdat ze te krap gepland hebben en er opeens ergens iets tegen zit, en zij op het punt staan hun vlucht te missen. Dan is het opeens een ander verhaal, dan verwacht men dat jan en alleman opeens in actie komt om hen nog te helpen.
Als iedereen zo kort van te voren komt, staat een ding vast: dan ga je gegarandeerd je vlucht missen, zoals ik al eerder schreef het vliegtuig wacht niet. (wachten kost hen geld)
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Soms is het fijn om vlak bij Schiphol te wonen!! :D
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Corry schreef:Soms is het fijn om vlak bij Schiphol te wonen!! :D
Ja heerlijk hé Corry, wij zijn er ook zo.

Wij hebben trouwens wel eens ruim 45 minuten voor de paspoortcontrole in de rij gestaan. Hou er rekening mee dat dat zomaar kan gebeuren.
Ik zorg er altijd voor dat we zo snel mogelijk door de paspoortcontrole zijn, dan kunnen we daarna lekker relaxed wat rondlopen en koffie drinken voordat we naar de gate gaan.

Marjon
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Wij zijn er ook zo, en kunnen ook nog eens lekker gratis parkeren :D
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat vergeet ik nog weleens, ik reis met alleen handbagage, en dat scheelt enorm.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer