Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mount Rushmore en Badlands NP in 1 dag?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Mount Rushmore en Badlands NP in 1 dag?
Paul, met Streets & Trips kom ik op de door jou aangegeven route op 244 mijlen met een zuivere reistijd van 4 uur 50 minuten.
Ik wil jou er op wijzen, dat je dan niet het belangrijkste en mooiste gedeelte van het Badlands NP bezoekt, dat de meeste mensen bezoeken. Daarvoor moet je binnen het park wegnummer 240 blijven volgen. Of te wel binnen het park niet helemaal tot Interior gaan, maar afslaan naar het noordwesten, de Badlands Loop Road. Daaraan liggen alle bezienswaardigheden. Zo rijd je door het park terug naar Wall.
Rijd je dan dezelfde weg terug over de Interstate 90 via Rapid City naar Custer, dan geeft Streets & Trips aan: 253 mijlen met 4 uur 30 minuten zuivere reistijd totaal.
Je kan echter ook als vervolg van de 240 binnen het park de Sage Creek Rim Road rijden. Die ken ik niet. Kan je nog prairiehondjes bekijken, maar die weg is ongeplaveid. Navragen in het bezoekerscentrum hoe de conditie van de weg is als je die wilt rijden.
Prairiehondjes kan je ook bekijken aan de oostkant van het park als je van de I-90 af komt, de 240 bent opgegaan en dan vlak voor de parkingang bij de Prairie Homestead.
Zie dag 19 van mijn verslag.
National Park Service Badlands NP-website
Parkfolder landkaart-pdf.
Badlands Visitor Guide-pdf.
Ik wil jou er op wijzen, dat je dan niet het belangrijkste en mooiste gedeelte van het Badlands NP bezoekt, dat de meeste mensen bezoeken. Daarvoor moet je binnen het park wegnummer 240 blijven volgen. Of te wel binnen het park niet helemaal tot Interior gaan, maar afslaan naar het noordwesten, de Badlands Loop Road. Daaraan liggen alle bezienswaardigheden. Zo rijd je door het park terug naar Wall.
Rijd je dan dezelfde weg terug over de Interstate 90 via Rapid City naar Custer, dan geeft Streets & Trips aan: 253 mijlen met 4 uur 30 minuten zuivere reistijd totaal.
Je kan echter ook als vervolg van de 240 binnen het park de Sage Creek Rim Road rijden. Die ken ik niet. Kan je nog prairiehondjes bekijken, maar die weg is ongeplaveid. Navragen in het bezoekerscentrum hoe de conditie van de weg is als je die wilt rijden.
Prairiehondjes kan je ook bekijken aan de oostkant van het park als je van de I-90 af komt, de 240 bent opgegaan en dan vlak voor de parkingang bij de Prairie Homestead.
Zie dag 19 van mijn verslag.
National Park Service Badlands NP-website
Parkfolder landkaart-pdf.
Badlands Visitor Guide-pdf.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De Roberts Prairie Dog Town ligt aan de Sage Creek Rim Road op vijf mile van de 240, het is een zeer goed onderhouden gravelroad die met alle voertuigen goed te berijden is, wij hebben het met de camper gedaan.
Er is een grote parkeerplaats mocht je de gravelraod niet verder willen rijden dan kan je eventueel ook weer de vijf mile terug rijden om via de 240 het park uit te gaan.
Er is een grote parkeerplaats mocht je de gravelraod niet verder willen rijden dan kan je eventueel ook weer de vijf mile terug rijden om via de 240 het park uit te gaan.
Marco en Rob hartelijk dank.
Zal een betere kaart van Badlands zien te vinden en de route nog eens heroverwegen.
Groetjes,
Paul
Zal een betere kaart van Badlands zien te vinden en de route nog eens heroverwegen.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar ook Rapid City als uitvalsbasis voor dat gebied gekozen. Badlands NP en Wall waren er makkelijk vanuit te bereiken en Mount Rushmore, Custer SP en Wind Cave NP ook.nieuwenoord schreef:Voor ons was de ligging van de Badlands een van de redenen om te kiezen voor Rapid City in plaats van Custer. We zijn ook nog een dag in Deadwood geweest en zaten erg centraal op de KOA van Rapid City.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Paul,Izognoeg schreef:Misschien was ik wel wat onduidelijk, maar ik bedoelde heen en terug.
Van Custer onder langs Rapid City naar Wall. Vanaf hier de 240 volgen door Badlands naar Interior.
Dan via Scenic weer richtig Rapid City, hier de 79 richting zuid, de 36 en vervolgens de 16A door Custer State Park naar Custer.
Volgens Google is dit 240 mijl met een zuivere reistijd van 5 uur en 57 minuten.
Groetjes,
Paul
Wij hebben tijdens ons tweede bezoek aan de Badlands ongeveer hetzelfde gedaan als jij hier aangeeft. Wij zaten die keer op een campground aan de Needles Hwy, dat is ongeveer dezelfde afstand als Custer.
Wij zijn ook via de 240 naar Badlands gedaan, daarna de scenic loop door het park gevolgd. Nog een bezoek aan Wall gebracht en toen weer terug naar de campground even voorbij Hill City aan de Needles Hwy.
Op tijd vertrekken en dan heb je een hele mooie relaxte tocht die goed te doen is op één dag,
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
doe je dit vanuit het vliegtuig Marjan??!! gaat het wel goed 
Hé Marjan, ik heb de route geprint en neem deze mee.
Ter plekke zullen we dan bepalen of we zin hebben in die lange rit. :dunno:
Groetjes,
Paul
Ter plekke zullen we dan bepalen of we zin hebben in die lange rit. :dunno:
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ha, ha, ha, ik denk dat e.e.a. te maken heeft met het tijdsverschil. Volgens mij heb ik dit maandagavond Arizonatijd geschreven, want in het vliegtuig heb ik op de terugvlucht de laptop niet gebruikt......thuul schreef:doe je dit vanuit het vliegtuig Marjan??!! gaat het wel goed
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Kan ik me voorstellen inmiddels, maar je kunt weer een beetje lachen?!
En nogmaals prachtig verslag!
hg Thuul
En nogmaals prachtig verslag!
hg Thuul
- druppel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
en ....niemand gaat naar reptile gardens ? HET hoogtepunt voor onze dochter, al haar lievelingen van dichtbij bewonderen en soms mag je ze zelfs knuffelen ...brrrrrrrrrr
gymnastics; just do it !
Nu maak je me toch wel heel nieuwsgierig.
Reptile Gardens? Vertel...
Groetjes,
Paul
Reptile Gardens? Vertel...
Groetjes,
Paul
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ja, daar wil ik ook wel meer over weten. Reptielen vind ik wel eng, maar achter mijn camera durf ik heel veel 
- lelie
- Amerika-expert
Bedankt voor de link (wilde het net zelf opzoeken).
Daar gaan we dus niet heen. We zijn in Florida naar Gatorland geweest en dit lijkt er best wel op.
Daar gaan we dus niet heen. We zijn in Florida naar Gatorland geweest en dit lijkt er best wel op.
En was dat leuk?
Wij hebben zoiets nog niet meegemaakt en kijken nu of het in te passen valt...
Groetjes,
Paul
Wij hebben zoiets nog niet meegemaakt en kijken nu of het in te passen valt...
Groetjes,
Paul
- lelie
- Amerika-expert
Gatorland was hartstikke leuk! We zagen alle dieren van heel dichtbij. Erg fotogeniek, die dieren. Ook erg veel reigers en andere vogels op enkele meters afstand.
Ik weet natuurlijk niet of dit ongeveer hetzelfde is, maar het lijkt er wel op als ik het filmpje zie.
Ik weet natuurlijk niet of dit ongeveer hetzelfde is, maar het lijkt er wel op als ik het filmpje zie.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 11240 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 5 Reacties