Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Planes, Trains and Automobiles.
-
GlennieB
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Planes, Trains and Automobiles.
Hallo allemaal.
Mijn naam is Glenda en ik kom uit Schotland dus ik bied jullie alvast mijn excuses aan voor mijn slechte Nederlands.
In juli ga ik samen met mijn man en zoon voor het eerste keer naar de USA. Wij hebben eindelijk een route in gedachten en willen graag jullie advies over mooie wegen, attracties enz, the usual stuff.
Wij weten dat we een heel drukke reis hebben gepland maar door de gezondheidsproblemen van mijn man is het bijna onmogelijk om leuke wandelingen te maken dus wij zijn beperkt tot de auto en/of openbaar vervoer. Wij zijn ook gewend om lange afstanden met de auto te rijden en willen zo veel mogelijk zien. Wij kunnen altijd in de toekomst weer terug!!
Hier is de planning.
DATUM NACHTEN OVERNACHTING
14 juli 3 San Francisco
17 juli 1 via Yosemite naar Fresno
18 juli 1 Via Sequoia naar Ridgecrest
19 juli 2 Via Death Valley naar Las Vegas
21 juli 2 naar Grand Canyon
23 juli 1 Naar Bryce Canyon
24 juli 1 Naar Logan
25 juli 3 Naar West Yellowstone
28 juli 1 Naar Salt Lake City
29 juli 1 Naar Denver (met de trein)
31 juli 2 Naar Chicago (met de trein)
3 aug 2 Naar New York (met de Greyhound)
5 aug 1 Naar Newark (met de bus) (Auto ophalen)
Wij vliegen naar San Francisco en halen direct onze huurauto op. Bij Salt Lake City leveren wij de auto in.
Daarna gaan wij meet de trein (Amtrak) naar Denver voor 1 overnachting en de volgende avond vertrekken wij vanuit Denver naar Chicago alweer met de trein. Na 2 nachten Chicago gaan wij met de Greyhound bus naar New York City. 2 overnachtingen in het centrum en daarna naar Newark voor 1 overnachting. Wij hebben een huurauto geregeld voor onze laatste dag voordat wij terug vliegen. Mijn man wilt zijn eigen “Sopranos Tour” maken met de auto! Wij hebben een nachtvlucht terug naar Londen.
Vluchten, autohuur, trein- & bustickets zijn reeds geboekt. De hotels zijn ook vast maar als iemand met een heel goede idee komt kunnen wij ze altijd veranderen.
Alle advies,ideeen & tips “are gratefully received”. :doublethumb: :doublethumb:
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Glenda
Mijn naam is Glenda en ik kom uit Schotland dus ik bied jullie alvast mijn excuses aan voor mijn slechte Nederlands.
In juli ga ik samen met mijn man en zoon voor het eerste keer naar de USA. Wij hebben eindelijk een route in gedachten en willen graag jullie advies over mooie wegen, attracties enz, the usual stuff.
Wij weten dat we een heel drukke reis hebben gepland maar door de gezondheidsproblemen van mijn man is het bijna onmogelijk om leuke wandelingen te maken dus wij zijn beperkt tot de auto en/of openbaar vervoer. Wij zijn ook gewend om lange afstanden met de auto te rijden en willen zo veel mogelijk zien. Wij kunnen altijd in de toekomst weer terug!!
Hier is de planning.
DATUM NACHTEN OVERNACHTING
14 juli 3 San Francisco
21 juli 2 naar Grand Canyon
23 juli 1 Naar Bryce Canyon
24 juli 1 Naar Logan
25 juli 3 Naar West Yellowstone
28 juli 1 Naar Salt Lake City
29 juli 1 Naar Denver (met de trein)
31 juli 2 Naar Chicago (met de trein)
3 aug 2 Naar New York (met de Greyhound)
5 aug 1 Naar Newark (met de bus) (Auto ophalen)
Wij vliegen naar San Francisco en halen direct onze huurauto op. Bij Salt Lake City leveren wij de auto in.
Daarna gaan wij meet de trein (Amtrak) naar Denver voor 1 overnachting en de volgende avond vertrekken wij vanuit Denver naar Chicago alweer met de trein. Na 2 nachten Chicago gaan wij met de Greyhound bus naar New York City. 2 overnachtingen in het centrum en daarna naar Newark voor 1 overnachting. Wij hebben een huurauto geregeld voor onze laatste dag voordat wij terug vliegen. Mijn man wilt zijn eigen “Sopranos Tour” maken met de auto! Wij hebben een nachtvlucht terug naar Londen.
Vluchten, autohuur, trein- & bustickets zijn reeds geboekt. De hotels zijn ook vast maar als iemand met een heel goede idee komt kunnen wij ze altijd veranderen.
Alle advies,ideeen & tips “are gratefully received”. :doublethumb: :doublethumb:
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Glenda
Re: Planes, Trains and Automobiles.
Leuke trip hoor. Zo te zien heb je het allemaal goed voor elkaar.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Dus als ik het goed begrijp;14 juli 3 San Francisco
Eerst 3 nachten San Francisco.
Dan van SF via Yosemite naar Fresno (1 nacht)
Dan van Fresno via Sequoia naar Ridgecrest (1 nacht)
Dan van Ridgecrest via Death Valley naar Las Vegas (2 nachten)
Dat zijn respectievelijk 460km, 530km en 520km
Met name de rit naar Las Vegas door Death Valley is een lange omdat je daar geen snelwegen hebt.
Na Yosemite is Sequoia geen echte toevoeging meer.
Misschien kun je nog wat schuiven:
San Francisco naar Yosemite (in het park of in de buurt) = 310km
Van Yosemite via de Tioga Pass naar Bishop = 220km
Van Bishop via Death Valley naar Las Vegas = 460km
Dat scheelt een berg kilometers en tijd.
Reserveren in Yosemite zal lastig worden, maar zeker het proberen waard.
Als alternatief voor Bishop is ook Big Pine of Lone Pine een optie.
Have Fun
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
GlennieB
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
bedankt voor de reacties.
Bert, Je hebt gelijk. Wij waren van plan om onze reis in mei te doen maar door familieomstandigheden was het verplaatsd naar juli. In mei kunnen we niet door de Tioga Pass heen en wij hadden de route niet aangepast voor de zomer maanden. dom dom dom
Na aanleiding van jouw advies hebben we contact met het hotel in Fresno gehad en we kunnen het niet makkelijk annuleren. Wij denken nu om vanaf SF, een stukje langs de kust naar monterey bay en daarna naar Fresno. de volgende dag(en) via Yosemite naar Bishop, DV naar Las Vegas. wij weten dat het een stukje omrijden is maar uiteindelijk minder kilometers.
wij gaan nu op zoek naar een hotel.
groetjes en bedankt
glenda
Bert, Je hebt gelijk. Wij waren van plan om onze reis in mei te doen maar door familieomstandigheden was het verplaatsd naar juli. In mei kunnen we niet door de Tioga Pass heen en wij hadden de route niet aangepast voor de zomer maanden. dom dom dom
Na aanleiding van jouw advies hebben we contact met het hotel in Fresno gehad en we kunnen het niet makkelijk annuleren. Wij denken nu om vanaf SF, een stukje langs de kust naar monterey bay en daarna naar Fresno. de volgende dag(en) via Yosemite naar Bishop, DV naar Las Vegas. wij weten dat het een stukje omrijden is maar uiteindelijk minder kilometers.
wij gaan nu op zoek naar een hotel.
groetjes en bedankt
glenda
Sorry hoor, maar waarom kan je dat hotel niet annuleren? Je besteedt zo wel erg weinig tijd aan Yosemite NP.
-
GlennieB
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
wij kunnen het wel annuleren maar het kan niet kosteloos en ik vind het zonde van het geld. wij zijn nu aan het kijken voor alternatieven. Als het niet lukt annuleren wij het hotel in Fresno en gaan ergens anders slapen.
heel veel tijd doorbrengen in Yosemite waren we toch niet van plan, door de gezondheidsproblemen van mijn man kunnen wij toch geen wandelingen maken en zijn beperkt tot de shuttlebus en auto.
groetjes

heel veel tijd doorbrengen in Yosemite waren we toch niet van plan, door de gezondheidsproblemen van mijn man kunnen wij toch geen wandelingen maken en zijn beperkt tot de shuttlebus en auto.
groetjes
Ok, set in stone. Maar je hebt het antwoord zelf al gegeven. Naar Monterey (Aquarium, Carmel, Point Lobos SR) en dan naar Fresno. Van Fresno via Yos. en via Tioga Pass naar Bishop, en dan door Death Valley NP naar Las Vegas. Van GC south rim naar Bryce is ongeveer 6 uur rijden. Van West Yellowstone naar Salt Lake City zou je via Grand Teton NP and Bear Lake (89) kunnen rijden maar dit zal ook een lange dagtrip zijn.
Yeehaw
Yeehaw
-
GlennieB
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor meedenken. Wij hebben gekozen om vanaf Logan via Grand Teton & Bear Lake te reizen. De dag vanuit West Yellowstone naar Salt Lake City zal een "uitrust" dag worden. wij zijn van plan om de snelweg te nemen om zo snel mogelijk in Salt Lake City te zijn. Wij moeten de volgende dag heel vroeg opstaan voor de trein dus willen niet al te laat bij het hotel zijn.
groetjes
Glenda
groetjes
Glenda