Petra,Petra/VS schreef:Er wordt nu gezegd, dat het wel 4 maanden tot een half jaar kan duren, voor de stad ook maar enigszins weer op gang is. Al die mensen, die alles kwijt zijn.
De enige manier waarop we kunnen helpen is door een donatie te sturen aan o.a. het Rode Kruis. Een druppel op een gloeiende plaat misschien, maar alle beetjes helpen.
Maar vele druppels op een gloeiende plaat maken misschien wel dat verschil.
Ook ik kijk met ontzetting naar wat er gebeurt is. Telkens zie je weer nieuwe beelden en verwoestingen. Beetje bij beetje krijg je in de gaten hoeveel mensen alles verloren hebben en dat het tijden zal gaan duren voordat het normale leven hier weer zijn gang zal kunnen gaan.
Ik vind het dan ook mooi dat je het Rode Kruis noemt. Vanochtend kreeg ik per email al een dringend verzoek om hulp van ze. Omdat ik na 11 september 2001 ook een gift gedaan heb, krijg ik zo af en toe van dit soort verzoeken van ze. Vandaag had ik ook al een paar bedacht om dit op het forum onder de aandacht te brengen. Ik las in je weblog dat ook jij, Rick en je kinderen een gift zullen doen. Een heel mooi gebaar vind ik dat.
Zojuist heb ik per Credit Card (de techniek staat voor niets tegenwoordig) ook een gift gedaan. Ik vond dat wel het minste was wat ik kon doen voor de mensen in dit rampgebied. Bovendien doet het je altijd goed als je onderstaande mail van ze ontvangt:
Het Rode Kruis heeft het geld daar nu hard nodig en je bijdrage, hoe groot of hoe klein ook, helpt hen altijd. Met je Credit Card kun je giften vanaf $ 5,00 doen.Dear Roland,
Thank you for your generous gift to the American Red Cross 2005 Hurricane Relief Fund. This fund makes it possible for the Red Cross to help nationwide Hurricane disaster victims of 2005 with critical needs such as shelter, food, clothing, counseling and other assistance. It's because of the 2005 Hurricane Relief Fund that our response can be immediate regardless of its location or the community’s ability to financially support our efforts.
Your generous support means the most to the families who rely on Red Cross to help them through some of the most difficult times of their lives.
Please continue to visit us at http://www.RedCross.org to see how we’re using your 2005 Hurricane Relief Fund donation to make a difference, and for the most current disaster updates and stories about the people being helped.
Together, we can save a life.
American Red Cross
Roland