Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Steun slachtoffers Katrina

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Steun slachtoffers Katrina

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef:Er wordt nu gezegd, dat het wel 4 maanden tot een half jaar kan duren, voor de stad ook maar enigszins weer op gang is. Al die mensen, die alles kwijt zijn :(.
De enige manier waarop we kunnen helpen is door een donatie te sturen aan o.a. het Rode Kruis. Een druppel op een gloeiende plaat misschien, maar alle beetjes helpen.
Petra,

Maar vele druppels op een gloeiende plaat maken misschien wel dat verschil.

Ook ik kijk met ontzetting naar wat er gebeurt is. Telkens zie je weer nieuwe beelden en verwoestingen. Beetje bij beetje krijg je in de gaten hoeveel mensen alles verloren hebben en dat het tijden zal gaan duren voordat het normale leven hier weer zijn gang zal kunnen gaan.

Ik vind het dan ook mooi dat je het Rode Kruis noemt. Vanochtend kreeg ik per email al een dringend verzoek om hulp van ze. Omdat ik na 11 september 2001 ook een gift gedaan heb, krijg ik zo af en toe van dit soort verzoeken van ze. Vandaag had ik ook al een paar bedacht om dit op het forum onder de aandacht te brengen. Ik las in je weblog dat ook jij, Rick en je kinderen een gift zullen doen. Een heel mooi gebaar vind ik dat.

Zojuist heb ik per Credit Card (de techniek staat voor niets tegenwoordig) ook een gift gedaan. Ik vond dat wel het minste was wat ik kon doen voor de mensen in dit rampgebied. Bovendien doet het je altijd goed als je onderstaande mail van ze ontvangt:
Dear Roland,

Thank you for your generous gift to the American Red Cross 2005 Hurricane Relief Fund. This fund makes it possible for the Red Cross to help nationwide Hurricane disaster victims of 2005 with critical needs such as shelter, food, clothing, counseling and other assistance. It's because of the 2005 Hurricane Relief Fund that our response can be immediate regardless of its location or the community’s ability to financially support our efforts.

Your generous support means the most to the families who rely on Red Cross to help them through some of the most difficult times of their lives.

Please continue to visit us at http://www.RedCross.org to see how we’re using your 2005 Hurricane Relief Fund donation to make a difference, and for the most current disaster updates and stories about the people being helped.

Together, we can save a life.

American Red Cross
Het Rode Kruis heeft het geld daar nu hard nodig en je bijdrage, hoe groot of hoe klein ook, helpt hen altijd. Met je Credit Card kun je giften vanaf $ 5,00 doen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Quote:
Dear Roland,

Thank you for your generous gift to the American Red Cross 2005 Hurricane Relief Fund. This fund makes it possible for the Red Cross to help nationwide Hurricane disaster victims of 2005 with critical needs such as shelter, food, clothing, counseling and other assistance. It's because of the 2005 Hurricane Relief Fund that our response can be immediate regardless of its location or the community’s ability to financially support our efforts.

Your generous support means the most to the families who rely on Red Cross to help them through some of the most difficult times of their lives.

Please continue to visit us at http://www.RedCross.org to see how we’re using your 2005 Hurricane Relief Fund donation to make a difference, and for the most current disaster updates and stories about the people being helped.

American Red Cross
Roland wat een goed idee dit op het Forum te plaatsen. Werkt inderdaad heel eenvoudig. Ik hoop dat vele leden van dit Forum ons voorbeeld zullen volgen en een bijdrage zullen leveren.
Vele druppels vullen wel een emmer en vele emmers ...
Jan Gijs
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik probeer het nieuws rondom de orkaan ook een beetje te volgen, en ook ik ben steeds erg geëmotioneerd. De tranen kan ik niet tegenhouden en ik heb me al vaker afgevraagd hoe ik een bijdrage zou kunnen leveren. Je realiseert je in dit soort situaties hoe kwetsbaar alles is.

Roland, bedankt voor de link naar het Rode Kruis, ik ga er ook gebruik van maken om een donatie te doen. Ik zat me al af te vragen waar ik dat zou kunnen doen, dus jouw bericht komt als geroepen!

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Roland, misschien een idee om hier een nieuw topic van te maken "Steun slachtoffers van Katrina" met de gegevens en link van "the American Red Cross 2005 Hurricane Relief Fund" - Dan valt het direct in het zicht, ook voor de vele bezoekers van deze site. Het is nu verborgen op pagina 3 van een inmiddels 4 pagina's tellende thread ...

American Red Cross
Sandy
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

http://news.yahoo.com/news?tmpl=story&u ... ations_hk4

dit is eigenlijk voor het afgespiltste topic maar dat is nog niet gestart? ik ben blij te zien dat er heel veel relief op gang is gekomen nav van deze ramp. ook wat dat betreft is er een soortgelijke post 9/11 gevoel. toen kwamen ook alle amerikanen bij elkaar om de landgenoten te steunen. ik ben blij dat jullie dat ook je steentje bijdragen.

ik ga er vanavond even goed voor zitten om te kijken of de red cross inderdaad de beste optie is want ik wil er wel zeker van zijn dat mijn geld gaat naar deze slachtoffers en niet in een algemeen rode kruis potje terechtkomt dat ook naar een ander doel kan gaan of betalen voor overhead of zo. ik wil dat 100% van mijn donatie naar de slachtoffers gaat.

heb nog geen tijd gehad om het goed na te lezen. als iemand het weet hoor ik het graag.

i feel sick to my stomach about this.
SEEING IS BELIEVING
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Als je naar de site van het Amerikaanse Rode Kruis gaat http://www.RedCross.org klik je op een grote button "DONATE NOW"
Er zijn op dit moment 7 goede doelen (boven aan natuurlijk Hurricane 2005 Relief) waaruit je kunt kiezen waar jouw geld naar toe gaat.

Als je naar https://www.redcross.org/donate/donation-form.asp gaat, kom je direct op de site om geld te storten.
Jan Gijs
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

*Bump*

Oh hier is de draad, ik zag dat het afgesplitst was van de oorspronkelijke 'Katrina' draad,
maar kon vervolgens het 'steun draadje' niet meer vinden : ))

voor degenen die dit draadje zoeken ;)
Sandy
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Dit is een goede draad allen,

alleen een kleine zorg van mijn kant.

Zorg ervoor dat je echt via de officiele websites en kanalen geeft, want voor je het weet krijg je honderden e-mails om geld te geven aan organisaties die op zijn zachtst gezegd "illegaal" zijn!

Dus de ene die ik op dit moment weet en ook op tv hier in de vs constant aangegeven wordt is de americanredcross website zoals hierboven is aangegeven. Let wel op de .org extensie!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zo te zien stromen de giften binnen bij de American Red Cross.

Op deze site: http://store.yahoo.com/redcross-donate wordt bijgehouden hoeveel er momenteel al gegeven is. Een paar keer op "Refresh" drukken (F5) en je ziet het bedrag en het aantal donateurs omhoog vliegen. Via deze site zijn trouwens ook giften aan het Rode Kruis mogelijk.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik heb dit draadje gestickied.

Een quote van Dummy van de andere Katrina-thread:
Dummy schreef:Voor de Belgen
Je bijdrage kun je storten op rekeningnummer 000-0000025-25 van het rode kruis met vermelding Katrina. Deze gelden worden dan doorgestort aan het Rode Kruis Amerika. zie ook de nieuwsberichten.
Groetjes Dummy
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Voor mensen met PayPal of creditcard:

http://store.yahoo.com/redcross-donate3/

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik probeerde een bijdrage te storen maar werd geweigerd omdat ik geen "State" had ingevuld...terwijl ik wel netjes al mijn gegevens + land Netherlands had ingevuld. Hoe hebben jullie dit gedaan?
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

boeffie schreef:Ik probeerde een bijdrage te storen maar werd geweigerd omdat ik geen "State" had ingevuld...terwijl ik wel netjes al mijn gegevens + land Netherlands had ingevuld. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Er staat heel klein onder STATE:
Intl: Select European APO/FPO

Dus je selecteert European APO/FPO en dan zal je gift zeker worden geaccepteerd. :lol:
Laatst gewijzigd door JGK op 03 sep 2005, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Gijs
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Bedankt, ik ga het opnieuw proberen!
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Ik heb me vrijdag doodge-ergerd !! :evil:
Op de Vlaamse TV (Canvas) was er een gesprek tussen Phara (journaliste van linkse singatuur) en een medewerker van het rode kruis.
Phara vroeg of het wel "verstandig" was geld te storten voor de VS daar ze zelf rijk genoeg waren en zij toch hun middelen in de oorlog tegen Irak staken.
De rodekruis medewerker zei dat het hem om de mensen ging, en dat als een ramp van dergelijke omvang zich hier zou voordoen we ook wel hulp van buitenaf nodig zouden hebben.
Phara drong nog wat aan, maar de medewerker was zo verstandig om verder niet op haar provocaties in te gaan.

Het gaar hier inderdaad om MENSEN Phara, niet om politiek. ALs we jouw redenering doortrekken, waarom zouden we het verderfelijk regime in Iran helpen bij een aardbeving ? Ze hebben toch geld genoeg door hun olie, en stoppen hun geld liever in nucleaire installaties.

En vergeet niet : hoe dikwijls is de VS voor ons al in de bres gesprongen ??
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

En dan hier een link voor alle dieren liefhebbers op dit forum, en dat zijn er volgens mij heel wat.

http://www.aspca.org

Want dat missen we nog een beetje op dit forum, en het dierenleed is een groot probleem in het rampgebied...

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

En voor de Amerikanen onder ons (en residents):

wees een host voor een gezin of evacuees: huizing voor de slachtoffers:

http://www.hurricanehousing.org
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Xerxes schreef:En voor de Amerikanen onder ons (en residents):

wees een host voor een gezin of evacuees: huizing voor de slachtoffers:

http://www.hurricanehousing.org
Ik bezit een Mobile Home park met lege plekken en heb dat aangeboden vandaag, alleen niet onder deze website maar onder

http://www.swern.gov

Ik zal eens kijken naar bovenstaande website, misschien daar nogmaals aanmelden!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

rperre schreef:Ik bezit een Mobile Home park
Leuk Ries, like a dream came true. Wat is de naam van je park?

/PeeJay

ooh ja, HB natuurlijk :P
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

New Orleans moet 3000 werknemers ontslaan

Bericht door Fuzzy »

NEW ORLEANS - New Orleans moet 3000 werknemers ontslaan, omdat de stad door de orkanen Katrina en Rita in geldnood is geraakt. Dat heeft burgemeester Ray Nagin dinsdag op een persconferentie laten weten.

Nagin zei dat het stadsbestuur overal naar geld heeft gezocht om de werknemers te kunnen betalen, maar dat dit niets heeft opgeleverd.

Bestuurders in de staat Louisiana, waarvan New Orleans deel uitmaakt, lieten onlangs weten dat ze veel minder belasting ontvangen, doordat door de orkanen de econonomische bedrijvigheid fors is afgenomen.

Fuzzy
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer