Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisplannen Las Vegas, Death Valley, Mojave, Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Stroopwafel
Amerika-newbie

Reisplannen Las Vegas, Death Valley, Mojave, Grand Canyon

Bericht door Stroopwafel »

Hoi allemaal.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met mijn reis.

Mijn reis gaat er als volgt uitzien:

Amsterdam
Boedapest
Londen (Engeland)
Phoenix
San Diego
Los Angeles
Las Vegas
Fresno
San Fransisco
Sacremento
Portland
Seattle
Vancouver (Canada)
Toronto
Montréal
Amsterdam

Vertrek op 6 mei, (25 mei naar de VS) terugkomst nog niet bekend (om en nabij medio juli).

Nu lees is veel over helikoptervluchten over de Grand Canyon etc. maar niets over Mojave National Park en Death Valley.
Zijn die parken dan zo saai (sorry als ik een open deur intrap)?
Aangezien ik vanaf LA kom als ik naar Vegas ga kom ik dan door Mojave NP met de Greyhound? Zie je dan voldoende woestijn om er niet nog een keer terug te hoeven?

Let wel, ik ben geen kampeerder, en heb geen eigen vervoer.

Dan de Grand Canyon, ik lees dat de helikoptervluchten vanaf LV niet echt aanlokkelijk zijn. Ik neem aan dat het beter is naar de South Rim af te reizen en vanaf daar de GC te bewonderen. Ik heb tijd genoeg dat is het punt niet, maar ook aan mijn budget zit een eind (moet je niet naar LV gaan hoor ik je denken), maar hoe kan ik dat het beste organiseren? Bus naar de South Rim nemen, daar me vergapen aan de zonsop- en ondergang (incluis overnachting lokaal hotel) en dan weer terug naar LV?

Verder lijkt Las Vegas me helemaal geweldig, genoeg vermaak en ik wil er dan ook wel een tijdje vertoeven. Wanneer vonden jullie het welletjes en gingen jullie verder/naar huis?
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Reisplannen Las Vegas, Death Valley, Mojave, Grand Canyon

Bericht door tcoppers »

Stroopwafel,

je weet dat de afstand tussen Vancouver en Toronto ongeveer 4300 km is :blink: Hoe wil je deze afstand afleggen ?
Je schrijft dat je geen eigen vervoer hebt wat bedoel je daar precies mee. Geen huurauto :?:

Ik denk dat je voor jezelf toch eens eerst wat gedetailleerder moet uitschrijven waar je wanneer naar toe wilt en wat je
wilt zien.

Succes met de verder planning.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Stroopwafel
Amerika-newbie

Theo,

dat klopt, geen eigen vervoer bedoel ik dus inderdaad mee dat ik geen auto heb/huur daar (zal ook lastig worden aangezien ik nog geen 24 ben)

Ik ben enigszins bekend met de afstanden (ben in 2006 al eens naar de VS geweest en in 2009 naar Turkije).
Deze afstand ga ik vliegen natuurlijk (niet zelf, maar in een vliegtuig) :mrgreen: .

Ook de afstand van Sacremento - Portland wil ik gaan vliegen. Overig met bus/trein.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Death Valley is zeker de moeite. Maar een echt bezoek van verschillende dagen is bijna niet te doen in de zomer, daarom dat er op het forum niet zoveel over geschreven wordt. De meeste mensen gaan enkel de viewpoints af.

Maar volgens mij rijdt er geen enkele bus naar Death Valley, en als die er zijn, gaan die zeker die viewpoints niet bezoeken. Of je moet ergens in Las Vegas een tour met een gids boeken of zo.

Aan de Grand Canyon geraken met een bus is ook niet zo eenvoudig, Greyhound stopt er bv niet, maar via een aantal shuttles kan je er uiteindelijk wel geraken.

Nationale parken zijn sowieso een heel stuk eenvoudiger te bezoeken met een auto (een stad is prima zonder), en zo verschrikkelijk veel kost het ook niet, voor 44 euro/dag heb je al een auto inclusief underage toeslag en volledige verzekering.
Stroopwafel
Amerika-newbie

Oke, dus auto is dan nog wel te doen (zeker als ik een aantal mensen uit het hostel kan overtuigen mee te doen)

Ik zie wel dat er 2 wegen langs Mojave lopen (echt precies langs weerszijde van het park) iemand daar al eens gereden en ook in de mojave zelf geweest? Is het de moeite waard om terug te gaan langs enkele mooie punten of heb je na x uur "naast" de mojave gereden te hebben het ook wel gehad?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zo'n rondje zuid-west met de bus is niet te doen eigenlijk,typisch een gebied waar je een auto nodig hebt.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Stroopwafel schreef:Oke, dus auto is dan nog wel te doen (zeker als ik een aantal mensen uit het hostel kan overtuigen mee te doen)
Die auto moet je dan wel in Nederland al huren via www.usareisen.de In Amerika zal het heel moeilijk (en veel duurder) worden om een auto te huren als je 22 bent.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer