Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

newbie Susan uit PA

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
donut

newbie Susan uit PA

Bericht door donut »

Hoi,

dit forum ziet er gezellig uit :D ik heb hier al es wat rondgesnuffeld en me nu maar aangemeld.
Ik ben Susan, 33, vorig jaar getrouwd met Joe en ik ben een half jaar geleden bevallen van een geweldig dochtertje.
Ik woon dus in de states, in het groene Pennsylvania, zo'n 45 min. (zonder files) vanaf Philly.
Ik ben in afwachting van mijn Greencard. Ik ben het wachten goed zat kan ik zeggen. Geduld is een schone zaak blijkt. Het ironische is dat ik graag die card wil omdat ik dan juist terug kan naar NL voor een bezoek (dochter showen aan familie en vrienden). Nu kan dat niet, anders kom ik het land niet meer in.
Verder...nou ja, ik ben hier nu af en aan 3 jaar. Ik vind het hier goed toeven. Kan alleen nog steeds niet wennen aan maataanduidingen (zal ik het ooit snappen!), het vele autorijden en de 'sloppy' geklede mensen in mijn omgeving. ;)

Groetjes Susan
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: newbie Susan uit PA

Bericht door kastelke »

Welkom op het Alles Amerika forum, Susan! En ja, ik vind het hier ook heel gezellig. Leuke mix van mensen: Belgen, Nederlanders, mensen die gewoon graag reizen naar de VS, anderen die er graag zouden willen wonen, en anderen die er al wonen (sommigen voor hun werk, anderen gehuwd met een Amerikaanse partner).
donut schreef:ik ben een half jaar geleden bevallen van een geweldig dochtertje.
Misschien dat je dan hier nog wat input kan geven: viewtopic.php?f=3&t=21041 ?
donut schreef: Ik woon dus in de states, in het groene Pennsylvania, zo'n 45 min. (zonder files) vanaf Philly.
Ten noorden, oosten, zuiden of westen van Philadelphia?
donut schreef: Ik ben in afwachting van mijn Greencard. Ik ben het wachten goed zat kan ik zeggen. Geduld is een schone zaak blijkt. Het ironische is dat ik graag die card wil omdat ik dan juist terug kan naar NL voor een bezoek (dochter showen aan familie en vrienden). Nu kan dat niet, anders kom ik het land niet meer in.
Ik denk dat je je daar vergist, er bestaat toch iets waardoor je voorlopig het land uit, en ook weer terug in mag. Zoek hier in het emigratiegedeelte eens op 'advanced parole'.

Hou je toevallig ook een blog bij over je leven in de VS? We hebben hier namelijk al een hele lange lijst van mensen uit Nl/Be die in de VS wonen en een blog bijhouden:
viewtopic.php?f=12&t=5806&start=0
Zoals je ziet: jij bent niet alleen in PA!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
donut

Bericht door donut »

Nee ik hou geen blog bij, wie weet komt het er nog eens van.
Ik kan niet op advance parole omdat ik mijn I-94 heb overstayed zegt mijn advocaat.

Het belangrijkste was ik nog vergeten, ik ben verslaafd aan Dunkin Donuts! Glazed donut kun je me 's nachts voor wakker maken. :D
donut

Bericht door donut »

Oh en wij wonen in het zuidoosten van PA.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat je een fan van donuts was, dat liek je nickname al enigzins vermoeden. :-)

Je bent dus niet op een verloofdenvisum of zo naar de VS gegaan, maar gewoon via het Visa Waiver Program?
Hoe lang ga je nog moeten wachten op je green card?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
donut

Bericht door donut »

Haha! Yep onnodige uitleg over de donuts.

Ik ben vanaf 2006 2 x op visa waiver gekomen, 1x voor 3 weken en 1x voor een week. Daarna heb ik op het consulaat in NL een BI/II visum gekregen. In 2007 ben ik daar een half jaar op in de states geweest. In dec. 2007 wilde ik voor 3 mnd weer op ditzelfde visum komen en ben toen in de problemen gekomen.
Homeland Security nam me apart en en hebben me duidelijk gemaakt (heel eng allemaal, met 4 van die grote kerels tegenover me) dat ik niet 2 x op dat B1/B2 visum mocht komen in een jaar tijd. Ik wist dit echt niet omdat ze op het consulaat hadden verteld dat dit geen probleem was. Volgens hen had ik zowiezo nooit een B1/B2 visum mogen krijgen (vind ik nog steeds vreemd, omdat het consulaat wel toestemming gaf, volgens de heren maakten consulaten vaak fouten). Er werd me 4 x gezegd dat ze me terug zouden zetten op het vliegtuig, toen ik van de spanning begon te huilen mocht ik (omdat het kerstttijd was) een maand blijven. Ik ben dus niet meer weggegaan. In maart vorig jaar zijn we getrouwd op aanraden van een immigratieofficier in Philly. In mei vorig jaar zijn de papieren voor de Greencard de deur uitgegaan. Toen we na maanden nog niks hoorden hebben we in januari j.l. maar eens een advocaat in handen genomen die ons vertelde dat we destijds na 10 dagen al een zaaknummer hadden moeten krijgen. Kennelijk is de hele applicatie 'zoekgeraakt' toen.
Afijn nu vanaf januari dus een advocaat, vorige week mijn biometrics laten doen. Ik weet niet hoe lang het nu dus nog kan duren voordat ik een interview heb en de kaart krijg.
Je ziet... ik kan dus niet weg hier. Vind ik een angstig idee, want stel dat een dierbaar iemand in NL overlijd ofzo dan kan ik niet eens heen.
Ik heb dus ook mijn zusjes bruiloft moeten missen in feb. j.l.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Oei, da's niet leuk! Je had dit forum dus beter enkele jaren geleden leren kennen, dan had je niet in die situatie tercht gekomen, maar daar heb je nu natuurlijk niks aan.
Bestaat er door dit alles een kans dat je uiteindelijk helemaal geen green card zou krijgen?
Elke
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Hallo Susan,

In welke plaats woon je als ik vragen mag?

Ik ben een paar jaar geleden ook op een Visa Waiver Program de US binnengekomen en getrouwd enzo! Maar wij hadden voor m'n vertrek naar de US alles precies uitgezocht en een amerikaanse immigration lawyer ingeschakeld en die heeft alles perfect voor mij geregeld en ik had binnen 4 maanden na aankomst in de US alles al rond en m'n Greencard en SSN enzo al in m'n zak! Die lawyer heeft destijds ook een travel document ( I-512L ) voor mij aangevraagd zodat ik tijdens de procedure het land kon verlaten voor spoedgevallen en zonder problemen de US weer in kon.

Ik hoop dat je alles snel rond krijgt maar dat gaat vast goed komen,een goede immigration lawyer in de US krijgt veel voorelkaar :wink: daar stond ik echt versteld van!

Groeten Jeroen
Laatst gewijzigd door Fisherman op 30 mar 2009, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
donut

Bericht door donut »

Volgens de advocaat niet, dus dat hoop ik dan maar! Volgens haar ben ik nu gewoon 'in process' en is dat volkomen in orde.
donut

Bericht door donut »

Jeroen, ja hoor dat mag je weten :) ik woon in Perkiomenville.
Het is bij ons idd allemaal een beetje chaotisch verlopen. We wilden zowiezo al trouwen alleen hadden we het niet zo snel gepland ;)
Ik put wat moed uit jouw ervaring.
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Dan woon je nog geen 1,5 uur bij mij vandaan :wink: !
Ik heb vrienden in Perkasie wonen,dat is niet zo heel ver van Perkiomenville zie ik op de kaart!
donut

Bericht door donut »

ah wat geinig! Ja dat ligt hier zo'n 15 min. vanaf. Doe jij iets op Princeton?
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Nee ik doe niets op Princeton,dat is niet voor een normaal persoon als mij weggelegd :wink: .
Mijn vrouw is een dokter en zit in de pharmaceutical business in Princeton. Ze is hier trouwens ook geboren en getogen.

Leuk dat je zo dichtbij zit :) !
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hoi susan! Welkom op het forum, en heel veel succes met je immigratie verhaal. Ik hoop dat je snel nieuws krijgt!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

Hoi Susan,

leuk je hier te zien.
We zitten straks vermoedelijk niet al te ver van elkaar vandaan.
Heel veel succes met je green card.

Groeten Petra
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Susan,

Welkom hier van nog een East Coaster ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ciscaj
Amerika-newbie

Bericht door Ciscaj »

Hi Susan,

Nou wat een overeenkomsten inderdaad. Haha.
Wij wonen aan de Mainline pal ten westen van Philly, iets van 15 mijl ofzo.
We hebben hier trouwens een NL club, als je dat leuk vind.
Ik ben secretaris dus ik zeg dit vooral om leden te werven, dat begrijp je ;-)...
Veel succes met alle paperwork voor de GreenCard. Ik ben wel blij dat je in ieder geval gemakkelijk een paspoort kon aanvragen voor jullie kindje...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer