We willen twee a drie weken touren langs de east coast/mid east .. We dachten misschien naar New York te vliegen en van daaruit naar beneden te reizen richting Florida.. Aangezien we vier kleintjes hebben (volgend jaar zomer zijn ze 7 jaar, 2 x 5 jaar en 4 jaar) willen we niet continue rijden en een paar nachten op één plek blijven..
We dachten zelf zo -wat we in de gauwigheid op bepaalde sites hebben kunnen zien- dat de huur van een RV ongeveer zo'n 1000 dollar per week bedraagt.. Camping overnachtingen, zo'n 200 a 300 dollar per week.. Geen idee nog wat we zo moeten rekenen voor benzine daar.. Ik snap dat een indicatie van totale kosten moeilijk aan te geven is, aangezien het van veel factoren afhankelijk is.. zoals locatie, kilometers etc.
Maar zou iemand een poging kunnen wagen.. gebaseerd op eigen ervaringen - Naast de kosten, ben ik ook geinteresseerd in alle andere ervaringen en informatie omtrent het reizen met een RV in Amerika..
Ook tips en adviezen zoals een reisschema.. een interessante route, bezienswaardigheden wat leuk is voor kinderen is welkom..
Weet iemand ook precies hoe het zit met vliegprijzen van kinderen naar Amerika? - of scheelt dit ook per luchtvaartmaatschappij? Er staat me zo bij dat kinderen onder de twee voor de helft van de prijs kunnen reizen of zelfs meer. En kinderen tot 12 jaar ook voordeliger mee kunnen? Is dat een vast percentage?
Ik weet dat ik door een aantal telefoontjes te plegen met het reisbureau of vliegtuigmaatschappijen ook wijzer zal worden, maar is dit niet de handigheid als een forum als deze ? Een poel aan info en ervaringen
Thanks in advance,
Sandy