Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachten binnen of buiten de nationale parken?
-
scathelijn
- Amerika-ontdekker
Overnachten binnen of buiten de nationale parken?
hallo,
even een extraatje op mijn vorige mail,
is het de moeite waard om in Yosemite, bryce en grand canyon te overnachten?
of kan je gemakkelijk iets buiten de parken vinden om te overnachten?
Moet je dat van te voren boeken.
groetjes cathelijn
even een extraatje op mijn vorige mail,
is het de moeite waard om in Yosemite, bryce en grand canyon te overnachten?
of kan je gemakkelijk iets buiten de parken vinden om te overnachten?
Moet je dat van te voren boeken.
groetjes cathelijn
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: overnachten buiten de national parken?
Ik denk dat het altijd de moeite waard is om IN de NP's te overnachten.
Dit scheelt wat reistijd, je kunt 's morgens meteen vanuit je hotel op pad met de shuttle bussen en hoeft niet eerst met je eigen auto naar het park te rijden. Maar qua prijs zal het zeker schelen als je buiten de parken overnacht.
Dit scheelt wat reistijd, je kunt 's morgens meteen vanuit je hotel op pad met de shuttle bussen en hoeft niet eerst met je eigen auto naar het park te rijden. Maar qua prijs zal het zeker schelen als je buiten de parken overnacht.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de parken overnachten is altijd het leukst,simpel zat.
Als je kan reserveren in het park,altijd doen.
Als je kan reserveren in het park,altijd doen.
-
Jeroen80
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het zal altijd wat duurder zijn om in de parken te logeren maar je spaart zo een hoop tijd uit. Doen dus.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Mijn ervaring (met boeken alleen nog maar...) is juist dat de campings binnen de Nationale Parken veel goedkoper zijn. Je hebt er dan ook vaak geen Hook Up, geen zwembad etc, veel primitiever dus. Als je dat echter afwisselt met campings buiten de Parken met veel faciliteiten (zodat je even kan wassen en alles opladen) is dat natuurlijk prima.
Groet, Jacobine
Groet, Jacobine
-
Jeroen80
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb het hier dan uiteraard ook over hotels. Wij hebben niet overnacht op een camping enkel in hotels.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn goedkoopste overnachting de laatse 2 jaar was beide keren in de maswik Lodge in GC nationaal park.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Overnachten binnen of buiten de nationale parken?
Bij de Grand Canyon hebben we in Tusayan geslapen. Ideaal gelegen tussen het vliegveld (handig als je een helicoptervlucht wil doen) en de ingang.
Bij Bryce hebben we op een koa camping gestaan (in een cabin) in Cannonville, dit omdat hotels dichter bij Bryce op dat moment vol zaten (of belachelijk duur was). Viel mij ook nog wel mee hoe ver het rijden is.. (en Bryce is toch een park waar je met de auto goed terrecht kan)
Yosemite is echt een must om in het park te slapen... Het park is erg groot, en ik vond het een geweldige ervaring midden in zo'n park te slapen!
Vond het echt geweldig 's ochtends de Camp Curry Tent uit te stappen en tegen enorme keien, bergen en hoge bomen aan te kijken!
Bij Bryce hebben we op een koa camping gestaan (in een cabin) in Cannonville, dit omdat hotels dichter bij Bryce op dat moment vol zaten (of belachelijk duur was). Viel mij ook nog wel mee hoe ver het rijden is.. (en Bryce is toch een park waar je met de auto goed terrecht kan)
Yosemite is echt een must om in het park te slapen... Het park is erg groot, en ik vond het een geweldige ervaring midden in zo'n park te slapen!
Vond het echt geweldig 's ochtends de Camp Curry Tent uit te stappen en tegen enorme keien, bergen en hoge bomen aan te kijken!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
-
Veusy
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Overnachten binnen of buiten de nationale parken?
Ongetwijfeld in de Nationale Parken. De sfeer is helemaal anders en je beleeft het park ook veel intenser. Vorig jaar verbleef ik drie nachten in Curry Village in Yosemite en ga dat dit jaar ook weer doen. Je boet wat in in comfort meestal, maar de belevinis maakt dit allemaal goed.
Wagen is drie dagen op de parking blijven staan en van daaruit verschillende wandelingen gedaan (waaronder Half Dome).
's avonds avandwandelingen gemaakt en toch wel wat Wildlife tegengekomen.
Dit jaar dus opnieuw 3 nachten in Curry Village, maar ook een nacht in Monument Valley en een nacht in Grand Canyon.
Hans
Wagen is drie dagen op de parking blijven staan en van daaruit verschillende wandelingen gedaan (waaronder Half Dome).
's avonds avandwandelingen gemaakt en toch wel wat Wildlife tegengekomen.
Dit jaar dus opnieuw 3 nachten in Curry Village, maar ook een nacht in Monument Valley en een nacht in Grand Canyon.
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 7400 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr