Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jerbia
Amerika-expert
Berichten: 4080
Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch

Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Bericht door jerbia »

De wandeling naar Little Wild Horse Canyon is erg leuk, vooral ook als je met (grotere) kinderen reist.

LWHC ligt op ongeveer 5,5 mijl afstand van Goblin Valley SP en is te bereiken via een goed onderhouden gravel road.

Afbeelding

Je parkeert je auto op de parkeerplaats en tekent vervolgens het register voordat je aan de wandeling begint.

Afbeelding

De wandeling naar LWHC begint achter het toiletgebouw, je volgt gewoon de droogstaande wash. Na ongeveer een kwartier lopen wordt de canyon versperd door grote rotsblokken, klim hier overheen. Na de versperring sla je rechtsaf naar de ingang van LWHC. (LET OP: niet rechtdoor lopen, dit is de (veel langere) wandeling naar Bell Canyon!)

Afbeelding Afbeelding

In het begin is de canyon nog vrij wijd, maar naarmate je verder loopt wordt hij steeds nauwer. Op sommige plekken kun je zelfs niet eens twee voeten naast elkaar plaatsen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Na 2 mijl lopen houdt LWHC op en kun je via dezelfde weg teruglopen. De totale lengte van de wandeling is dus ongeveer 4 mijl. Let erop dat je voldoende water meeneemt. In de nauwere gedeelten van de canyon is het wel wat koeler maar het kan hier erg warm zijn, vooral in het voorjaar en de zomer.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Gebruikersavatar
pyca
Amerika-expert
Berichten: 2733
Lid geworden op: 05 sep 2006, 13:36
Contacteer:

Re: Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Bericht door pyca »

Note Mod (Pyca)
Wandeling is toegevoegd op Wandelingen en routes
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Bericht door Ineke »

Bedankt!
Wij zijn van plan deze hike in juni te gaan doen!

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
SenS-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 feb 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Bericht door SenS-USA »

Hallo!
Wij willen waarschijnlijk deze hike opnemen in onze route tussen Moab en Capitol Reef. Onze tijd op dit stuk is iets beperkt. Is 1,5 tot 2 uren genoeg om een mooie indruk van de canyon te krijgen? Of missen we dan echt het mooiste stuk?
Als we deze hike gaan inplannen, zullen we vroeg opstaan en er rond 7.30/8.00 arriveren en starten. Hoe geschikt is dit tijdstip volgens de mensen die hier ervaring mee hebben? Dan denk ik vooral even aan de belichting e.d. Qua temperatuur lijkt mij dit tijdstip geschikt :)

Een andere mogelijkheid is om de Leprehaun Canyon mee te pakken, iemand die hierin kan adviseren? Op basis van foto's leek LWHC mij mooier, maar wellicht zit ik er helemaal naast.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Bericht door AnitaV »

Twee uur is genoeg voor de canyon. Je kan er zover in lopen als je wilt.
Leprehaun Canyon ligt niet echt op de route naar Moab en Little Wild Horse Canyon wel. Wij vonden het een mooie hike.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Bericht door josea »

Je zegt 1,5 tot 2 uur. Ik vind 1,5 uur wel erg kort. Sowieso is het een klein half uurtje lopen naar het begin van de canyon (je moet er ook een stukje bij klimmen). Dat moet je later ook weer terug, dus dan houd je effectief een ruim half uur / drie kwartier over voor de canyon zelf. Dat is erg kort. Twintig minuten erin, twintig minuten terug.
Wij zijn er in 2018 geweest, drie uur, en hebben toen niet alles gelopen. Dit jaar weer terug, omdat het absoluut wel een topper is, en waren toen bijna vier uur uur onderweg, en volgens mij waren we nu wel tot ongeveer het einde. Zie mijn blogs voor foto’s en een verslag.

Voor het mooiste gedeelte van de canyon moet je er toch wel een stukje in lopen.

Dus mocht je gaan, probeer dan bij voorkeur die twee uur te kunnen spenderen, liever meer. En misschien kun je het eerste stuk door de wash heel snel lopen, het is toch nog koel :)

Maar hoe vroeg sta je eigenlijk op en waar kom je dan vandaan als je zo vroeg al bij de canyon bent....?
SenS-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 feb 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Bericht door SenS-USA »

Bedankt voor jullie reacties!

We komen uit Moab en zullen dan vroeg vertrekken. Dat zal rond 5.30/6.00 uur zijn om dan 2u later bij de Canyon te arriveren.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Bericht door josea »

Heel veel plezier! Dit was echt wel een topper van onze vakanties 2018 en 2019. Hopelijk kun je wat meer tijd sprokkelen op die dag om er optimaal van te genieten; is het zeker waard!
By the way: de weg ernaartoe (van Goblin naar LWHC) is inmiddels geen gravelweg meer, maar gewoon volledig geasfalteerd.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Bericht door Pleank »

Ik twijfel tussen deze hike en de Capitol Gorge hike. We hebben waarschijnlijk niet voor beide tijd. We komen vanuit Capitol Reef en gaan richting Moab. Wat zouden jullie aanraden? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Bericht door josea »

De LWHC vonden wij veeeel leuker en indrukwekkender! In juni 2019 hebben wij toevallig beiden gedaan (in 2018 alleen LWHC), zie mijn verslag van 2018 (18-7-2018) en 2019 (31-5 en 1-6-2019) voor een beschrijving.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Bericht door Pleank »

@josea Bedankt, ik heb net jullie verslagen gelezen en het is me wel duidelijk :D dat wordt de LWHC! Rij je daar vanaf Capitol Reef via de 1013 naartoe (dat lijkt een dirtroad?), of ga je over de UT-24 en kom je zegmaar langs Goblin Valley SP op weg erheen?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Bericht door josea »

Nee, de 1013 wil je niet nemen, tenzij je vast wilt komen te zitten met je auto in de Muddy Creek :D . Gewoon via Hanksville de UT24, en inderdaad via de weg naar Goblin Valley doorrijden naar LWHC.
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 505
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Hike: Little Wild Horse Canyon, Utah

Bericht door Fiesta68 »

Doe niet zoals wij deze zomer (eind juni 2019) deden en rij niet langs de 1013 :-o
dan kom je zeker vast te zitten aan Muddy Creek (ook al stuurt Google Maps jou die richting uit).
Wel een leuke dirtroad (maar dan moet je gegarandeerd via dezelfde weg terug).
Daardoor is het ons niet gelukt om ook Goblin Valley SP aan te doen, mss wel een goede reden om eens terug te keren naar Utah :wink: .

Grtjs
F68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer