Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Na lang gepuzzel mijn route: graag jullie reacties, dank!
Na lang gepuzzel mijn route: graag jullie reacties, dank!
Hoi allemaal,
Vorig jaar ben ik met mijn vriend voor het eerst in Amerika geweest (LA, Las Vegas, Grand Canyon, San Francisco + Florida). Maar het virus heeft ook ons getroffen en nu kunnen wij niet wachten om weer te gaan! Er zijn teveel hoogtepunten die ik wil zien die in 28 dagen passen, dus ook ik heb keuzes moeten maken:
Dag 1 Amsterdam Schiphol - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York - Niagara Falls (auto huren via eautohuur, iemand ervaring mee?)
Dag 6 Niagara Falls
Dag 7 Niagara Falls - Pittsburgh (of is er een andere interessante stad op weg naar Washington?)
Dag 8 Pittsburgh - Washington
Dag 9 Washington
Dag 10 Washington
Dag 11 Washington - Rapid City (binnenlandse vlucht via Denver)
Dag 12 Rapid City: Badlands NP, Wind Cave
Dag 13 Rapid City: Mount Rushmore, Deadwood
Dag 14 Rapid City - Buffalo
Dag 15 Buffalo - Cody: rodeo bijwonen
Dag 16 Cody - Yellowstone NP
Dag 17 Yellowstone NP
Dag 18 Yellowstone NP - Idaho Falls via Grand Teton
Dag 19 Idaho Falls - Salt Lake City
Dag 20 Salt Lake City - Moab
Dag 21 Moab - Mesa Verde
Dag 22 Mesa Verde - Page via Monument Valley
Dag 23 Page - Bryce Canyon
Dag 24 Bryce Canyon - Zion NP
Dag 25 Zion NP - Las Vegas
Dag 26 Las Vegas (overdag naar Death Valley)
Dag 27 Las Vegas
Dag 28 Las Vegas - Amsterdam Schiphol
Ik heb er zoveel mogelijk op gelet om maximaal 3 uur op een dag te rijden (maar helaas is dit niet overal gelukt). Vandaar dat ik ook heb gekozen voor een binnenlandse vlucht (de vluchten moeten nog vastgelegd worden). Ik kan eventueel een dag New York inruilen voor iets anders, of heb ik wel echt 3 volle dagen nodig? Ik vind het echt moeilijk om voor te stellen allemaal.
Wat vinden jullie van deze route? Ik hoor graag jullie reactie en ben benieuwd naar tips!
Alvast bedankt!
Groeten,
Denise
Vorig jaar ben ik met mijn vriend voor het eerst in Amerika geweest (LA, Las Vegas, Grand Canyon, San Francisco + Florida). Maar het virus heeft ook ons getroffen en nu kunnen wij niet wachten om weer te gaan! Er zijn teveel hoogtepunten die ik wil zien die in 28 dagen passen, dus ook ik heb keuzes moeten maken:
Dag 1 Amsterdam Schiphol - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York - Niagara Falls (auto huren via eautohuur, iemand ervaring mee?)
Dag 6 Niagara Falls
Dag 7 Niagara Falls - Pittsburgh (of is er een andere interessante stad op weg naar Washington?)
Dag 8 Pittsburgh - Washington
Dag 9 Washington
Dag 10 Washington
Dag 11 Washington - Rapid City (binnenlandse vlucht via Denver)
Dag 12 Rapid City: Badlands NP, Wind Cave
Dag 13 Rapid City: Mount Rushmore, Deadwood
Dag 14 Rapid City - Buffalo
Dag 15 Buffalo - Cody: rodeo bijwonen
Dag 16 Cody - Yellowstone NP
Dag 17 Yellowstone NP
Dag 18 Yellowstone NP - Idaho Falls via Grand Teton
Dag 19 Idaho Falls - Salt Lake City
Dag 20 Salt Lake City - Moab
Dag 21 Moab - Mesa Verde
Dag 22 Mesa Verde - Page via Monument Valley
Dag 23 Page - Bryce Canyon
Dag 24 Bryce Canyon - Zion NP
Dag 25 Zion NP - Las Vegas
Dag 26 Las Vegas (overdag naar Death Valley)
Dag 27 Las Vegas
Dag 28 Las Vegas - Amsterdam Schiphol
Ik heb er zoveel mogelijk op gelet om maximaal 3 uur op een dag te rijden (maar helaas is dit niet overal gelukt). Vandaar dat ik ook heb gekozen voor een binnenlandse vlucht (de vluchten moeten nog vastgelegd worden). Ik kan eventueel een dag New York inruilen voor iets anders, of heb ik wel echt 3 volle dagen nodig? Ik vind het echt moeilijk om voor te stellen allemaal.
Wat vinden jullie van deze route? Ik hoor graag jullie reactie en ben benieuwd naar tips!
Alvast bedankt!
Groeten,
Denise
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Na lang gepuzzel mijn route: graag jullie reacties, dank!
Mooie route alleen
Hier moet je minimaal 1 dag/nacht extra zien te vinden.
Dit is erg krap, in en rond Moab heb je een dag of 2 liever 3 nodig om alles te bekijken.Dag 20 Salt Lake City - Moab
Dag 21 Moab - Mesa Verde
Hier moet je minimaal 1 dag/nacht extra zien te vinden.
Dag Rob,
Dank voor je reactie. Ik heb meteen één dag extra ingelast voor de omgeving van Moab. Is het handig om daar 2 overnachtingen te doen of raad je een andere stad in dit gebied aan? Als je nog leuke tips hebt hoor ik het graag!
Groeten,
Denise
Dank voor je reactie. Ik heb meteen één dag extra ingelast voor de omgeving van Moab. Is het handig om daar 2 overnachtingen te doen of raad je een andere stad in dit gebied aan? Als je nog leuke tips hebt hoor ik het graag!
Groeten,
Denise
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
ik heb in 1998 van new york na niagara waterfalls gereden , en dat is echt heel erg ver op 1 dag..........
Ik zag via GoogleMaps dat het inderdaad 7 uur rijden is. Als het echt niet te doen is, zal ik het moeten aanpassen. Maar liever wil ik een hele dag voor Niagara Falls hebben en ik heb helaas geen extra dagen meer die ik kan toevoegen aan de reis. Dank voor het meedenken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Drie volle dagen voor New York lijkt me mooi, dat hebebn wij de afgelopen zomer ook gedaan (zie ons reisverslag).
Je hebt weinig tijd voor Yellowstone. Ik zou Mesa Verde laten vallen, want hoewel het op zich zeer de moeite waard is, zou ik toch liever meer tijd aan Yellowstone besteden.
Als je van Grand Teton naar Salt Lake City rijdt is de route via Bear Lake een aanrader, dus niet via Idaho Falls.
Verder vind ik het jammer om vanuit Las Vegas op en neer naar Death Valley te gaan. Je zit er dan op het heetst van de dag, en het kost je veel tijd. Je zou ook van Zion naar DV kunnen rijden en daar overnachten. Dan heb je DV tegen de avond en in de ochtend, wanneer de kleuren dieper en de schaduwen langer zijn (zie ook hiervoor de foto's in ons reisverslag 2008).
Moab is een prima uitvalsbasis voor Arches en Canyonlands, er zijn eigenlijk ook geen andere mogelijkheden in de omgeving.
Wanneer gaan jullie? Misschien is dat ook iets om mee te nemen bij de planning.
Marianne
Je hebt weinig tijd voor Yellowstone. Ik zou Mesa Verde laten vallen, want hoewel het op zich zeer de moeite waard is, zou ik toch liever meer tijd aan Yellowstone besteden.
Als je van Grand Teton naar Salt Lake City rijdt is de route via Bear Lake een aanrader, dus niet via Idaho Falls.
Verder vind ik het jammer om vanuit Las Vegas op en neer naar Death Valley te gaan. Je zit er dan op het heetst van de dag, en het kost je veel tijd. Je zou ook van Zion naar DV kunnen rijden en daar overnachten. Dan heb je DV tegen de avond en in de ochtend, wanneer de kleuren dieper en de schaduwen langer zijn (zie ook hiervoor de foto's in ons reisverslag 2008).
Moab is een prima uitvalsbasis voor Arches en Canyonlands, er zijn eigenlijk ook geen andere mogelijkheden in de omgeving.
Wanneer gaan jullie? Misschien is dat ook iets om mee te nemen bij de planning.
Marianne
Hoi Marianne,
Bedankt voor je reactie en tips! De planning om te gaan is eind mei tot eind juni. Dat van Zion naar Death Valley is een goede, daar had ik eigenlijk niet eens over nagedacht. Soms ben je zo aan het puzzelen dat je door de bomen het bos niet meer ziet... Mocht je niet andere tips hebben, laat het asjeblieft weten.
Thanks!
Denise
Bedankt voor je reactie en tips! De planning om te gaan is eind mei tot eind juni. Dat van Zion naar Death Valley is een goede, daar had ik eigenlijk niet eens over nagedacht. Soms ben je zo aan het puzzelen dat je door de bomen het bos niet meer ziet... Mocht je niet andere tips hebben, laat het asjeblieft weten.
Thanks!
Denise
-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
hoi hoi
ik heb een dagtocht gemaakt vanuit las vegas naar death valley....dat was best goed te doen en heel erg de moeite waard..... en het was fijn om tegen de avond nog even t zwembad in te duiken bij terugkomst uit die woestijn.... maar dat is smaakzaak.
zion vind ik ook een heel mooi park, als het enigzins kan, graag erbij doen....overnachten in springdale dan wel....
zoals marianne en martin aangeven, beslist niet via idaho falls rijden, maar liever vanaf grand teton naar beneden rijden door mindere wegen en via bear lake, een veel mooiere route die niet zoveel meer tijd zal kosten.... en vergeet dan niet de prachtige boog van hertengewei in afton op de foto te zetten.....
groeten roy
ik heb een dagtocht gemaakt vanuit las vegas naar death valley....dat was best goed te doen en heel erg de moeite waard..... en het was fijn om tegen de avond nog even t zwembad in te duiken bij terugkomst uit die woestijn.... maar dat is smaakzaak.
zion vind ik ook een heel mooi park, als het enigzins kan, graag erbij doen....overnachten in springdale dan wel....
zoals marianne en martin aangeven, beslist niet via idaho falls rijden, maar liever vanaf grand teton naar beneden rijden door mindere wegen en via bear lake, een veel mooiere route die niet zoveel meer tijd zal kosten.... en vergeet dan niet de prachtige boog van hertengewei in afton op de foto te zetten.....
groeten roy
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Death Valley heb je ook zwembaden - niet echt verkoelend, maar wel heel bijzonder.RoyBergen schreef:ik heb een dagtocht gemaakt vanuit las vegas naar death valley....dat was best goed te doen en heel erg de moeite waard..... en het was fijn om tegen de avond nog even t zwembad in te duiken bij terugkomst uit die woestijn.... maar dat is smaakzaak.
Marianne
Hoi,
De route zal ik zeker aanpassen: Idaho Falls gaat eruit en dan gaan we richting Lake Bear. Van het hertengewei in Afton had ik nog niet gehoord. Op Google kom ik niet ver (of ik zoek niet goed). Maar heeft iemand daar een foto van?
Thanks!
De route zal ik zeker aanpassen: Idaho Falls gaat eruit en dan gaan we richting Lake Bear. Van het hertengewei in Afton had ik nog niet gehoord. Op Google kom ik niet ver (of ik zoek niet goed). Maar heeft iemand daar een foto van?
Thanks!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Kan het zijn dat dit bedoeld wordt?Denise25 schreef: Van het hertengewei in Afton had ik nog niet gehoord. Op Google kom ik niet ver (of ik zoek niet goed). Maar heeft iemand daar een foto van?

Ik heb deze foto gemaakt in Afton vanuit de auto onderweg van Bear Lake naar Jackson. Het is een arch over de weg heen en gemaakt van allemaal geweien.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
en jij kon niet zo goed foto's maken?????? ik zie onder allerlei kopjes vandaag goede, tenminste inspirerende foto's.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Klik hier voor nog een foto van de boog met hertengeweien in Afton.RoyBergen schreef:zoals marianne en martin aangeven, beslist niet via idaho falls rijden, maar liever vanaf grand teton naar beneden rijden door mindere wegen en via bear lake, een veel mooiere route die niet zoveel meer tijd zal kosten.... en vergeet dan niet de prachtige boog van hertengewei in afton op de foto te zetten.....
Klik op de foto, of eronder op het vergrootglas, voor een vergroting.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Leuk dat jullie dat ook gezien hebben Marco. Ik mis op jouw foto overigens de twee herten boven op de boog. Hebben ze die er zeker later pas op gezet. Wij waren daar in 2006 en jullie in 2004, zag ik.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties