AmonRage schreef:
Dag 2: Rocky Mountains National Park -> Mount Rushmore National Park
Dag 3: Mount Rushmore National Park -> Yellowstone National Park
Dag 4: Yellowstone National Park
Dag 5: Yellowstone National Park
Dag 6: Yellowstone National Park
Dag 7: Yelowstone National Park -> Salt Lake City
Dag 2 en dag 3 : dit zou ik absoluut zo niet doen. Er is veel te zien in de Black Hills (Custer SP, Wind Cave, Crazy Horse, Badlands) . Maar om bijna 7 uur te rijden (380 miles) om alleen even in de avond Mount rushmore te kunnen zien lijkt me geen pretje (en zo bijzonder is Mount Rushmore nou ook weer niet).
Na Cheyenne wordt dit een ongelooflijk saaie route waarop wij letterlijk onder het rijden in slaap vielen. Bovendien heb je echt geen tijd om nog iets anders dan Mount Rushmore te bekijken.
Dag 3 is ook weer een enorm eind rijden, wij hebben het zelfs met twee tussenstops gedaan. Het is bijna 500 miles en 9 uur rijden. Dat is zonder stops voor eten en drinken. Onderweg naar Yellowstone kun je ook nog mooie plekken zien zoals Devils Tower en Bighorn Canyon.
Ik zou dit gedeelte van de reis helemaal overslaan en direct van RMNP naar Yellowstone gaan (met tussenstop) of meer dagen inruimen voor de Black Hills.
Ook mis ik Grand Teton in jullie planning. Dit park ligt in het zuiden tegen Yellowstone aan en is absoluut de moeite waard.
Een mooie route van Grand teton (Jackson) naar Salt lake City is over de 89 naar Montpelier en dan via Bear Lake.
Zie ook ons reisverslag 2006 :
http://www.backtotheusa.web-log.nl
Dag 9: Salt Lake City -> Cedar City
Dag 10: Zion
Dag 11: Bryce
Dag 12: Via Rachel naar Las Vegas
Deze volgorde is een beetje onlogisch. Je kunt beter na Salt Lake City eerst Bryce NP doen en dan Zion. Zion ligt vlakbij Las Vegas.
Ik zou dan niet in Cedar City overnachten maar bij Bryce.
Dan zou de volgorde zijn:
dag 9 Salt lake City - Bryce (Je zou hier eventueel nog via Goblin State Park kunnen rijden)
dag 10 Bryce (eventueel 's middgas al naar Zion)
dag 11 Zion
dag 12 Las vegas
Dag 14: Las Vegas -> Grand Canyon National Park
Dag 15: Grand Canyon National Park -> Flagstaff
Dag 16: Flagstaff -> Four Corners
Dag 17: Flagstaff -> Four Corners
Dag 18: Four Corners
Dag 19: Four Corners
Dag 20: Four Corners -> Albuquerque
Dag 21: Albuquerque -> Sante Fe
Dag 22: Santa Fe
Dag 23: Santa Fe -> El Paso (Texas)
Dag 24: El Paso
Dag 25: El Paso -> Roswell
Dag 26: Roswell -> Denver
Waarom dag 15 weer terug naar Flagstaff? Je kunt beter via de East Rim ( naar Cameron) de Grand Canyon uit rijden, die is heel mooi.
Wat bedoel je met Four Corners en wat wil je daar precies gaan doen? Als je het punt bedoelt waar de vier Staten samenkomen kun je beter eerst naar Rosswell, Albuquerque en Santa Fé gaan.
En waarom rijd je 5 uur heen en 4 uur terug om El Paso te bezoeken? Die stad zou ik er uit laten dat is enorm omrijden. Ik heb trouwens net ergens gezien of gelezen dat El Paso een enorm criminele stad is.
Marjon