Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Scheren, baard trimmen op zijn Amerikaans
- Jeepeejee
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Scheren, baard trimmen op zijn Amerikaans
Hallo, ik zie door de bomen het bos niet meer met die Amerikaanse spanningstoestanden. Heel concreet;
* Mijn scheerapparaat werkt enkel op 220 V. Met een reistransformator, die de in de USA geleverde 110 V omzet naar onze 220 V moet dat dan toch gewoon werken ? Of zie ik iets technisch over het hoofd ?
* De batterijlaadblokken die we hebben geven allemaal aan 110-220 V. Is de laadtijd dan ginder even lang dan hier ?
* Een haardroger met twee standen 220 en 110 V, te verzetten, zal toch even veel warmte geven ?
Wie zet me op het goede stroomspoor ?
* Mijn scheerapparaat werkt enkel op 220 V. Met een reistransformator, die de in de USA geleverde 110 V omzet naar onze 220 V moet dat dan toch gewoon werken ? Of zie ik iets technisch over het hoofd ?
* De batterijlaadblokken die we hebben geven allemaal aan 110-220 V. Is de laadtijd dan ginder even lang dan hier ?
* Een haardroger met twee standen 220 en 110 V, te verzetten, zal toch even veel warmte geven ?
Wie zet me op het goede stroomspoor ?
Alvast vriendelijk bedankt !
Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
Hallo Jeepeejee
Dergelijke, identieke situatie is bij mij eveneens van toepassing.
Nog nooit problemen gehad in de USA.
Enkel de haardroger geeft de indruk minder rendement te geven.
Aangezien er in de meeste hotels/motels een haardroger ter beschikking staat, nemen we die de laatste jaren niet meer mee.
Dergelijke, identieke situatie is bij mij eveneens van toepassing.
Nog nooit problemen gehad in de USA.
Enkel de haardroger geeft de indruk minder rendement te geven.
Aangezien er in de meeste hotels/motels een haardroger ter beschikking staat, nemen we die de laatste jaren niet meer mee.
al je apparaten werken in NL en de VS, wat betreft de prestatie van deze apparaten zul je in het algemeen iets minder kunnen verwachten, dit zul je bijna niet merken met je scheerapparaat, als je de tijd meet elke keer van een batterij opladen zal dit iets langer gaan duren en je haardroger zal iets minder warmte/vermogen leveren, dit alles is met de tegenwoordige apparate echter niet echt goed meer te onderscheiden behalve dan de haardroger!
Ik kan je wel vertellen dat in de VS de meeste hotels/motels je gewoon de stekker in 220V kan steken, in de badkamer is dan meestal een stekker die je verticaal dan wel horizontaal kan gebruiken en dan heb je 110V of 220V, erg handig dus, vooral voor je haardroger en scheerapparaat voor de spiegel! Kan zo snel geen fotootje vinden maar ze bestaan zeker!
LET OP: zet de schakelaar op je apparaat altijd in de goed stand, anders kan het kapot gaan (als je een schakelaar hebt)
Richard
Ik kan je wel vertellen dat in de VS de meeste hotels/motels je gewoon de stekker in 220V kan steken, in de badkamer is dan meestal een stekker die je verticaal dan wel horizontaal kan gebruiken en dan heb je 110V of 220V, erg handig dus, vooral voor je haardroger en scheerapparaat voor de spiegel! Kan zo snel geen fotootje vinden maar ze bestaan zeker!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo Richardrperre schreef: Ik kan je wel vertellen dat in de VS de meeste hotels/motels je gewoon de stekker in 220V kan steken, in de badkamer is dan meestal een stekker die je verticaal dan wel horizontaal kan gebruiken en dan heb je 110V of 220V, erg handig dus, vooral voor je haardroger en scheerapparaat voor de spiegel! Kan zo snel geen fotootje vinden maar ze bestaan zeker!
Richard
Begrijp ik het goed komt er 220 uit het stopcontact? Of kun je je 220 steker gewoon gebruiken door hem een kwartslag te draaien?
Harm
Sommige hotels hebben beide --- dus 110 Volt horizontaal en 220V Verticaal en het is dan ook nog de europese stekker!!! Dus geen adapter nodig! Sweet huh, maar ze hebben het vast niet overal!
ongeveer zoiets

ongeveer zoiets
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.