Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
verzekering bij de huurauto
verzekering bij de huurauto
In september ga ik met mijn vriend 2,5 week rondreizen in Amerika. Nu moeten we nog een auto huren, welke verzekeringen zijn handig om af te sluiten bij de auto?
Het bedrag gaat namelijk erg omhoog als ik verzekeringen afsluit dus wil ik graag weten welke echt nodig zijn!
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Marieke
Het bedrag gaat namelijk erg omhoog als ik verzekeringen afsluit dus wil ik graag weten welke echt nodig zijn!
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Marieke
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: verzekering bij de huurauto
Auto kun je het beste in Nederland huren. Ga hierbij uit van een All Inclusive of Gold/Platinum pakket, dan weet je zeker dat je goed zit.Marieke23 schreef:Nu moeten we nog een auto huren, welke verzekeringen zijn handig om af te sluiten bij de auto?
Bespaar hier zeker niet op. Als je een ongeluk krijgt kun je maar beter goed verzekerd zijn anders betaal je je helemaal blauw (letselschade).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ja dat dachten wij ook al goed verzekeren!
Maar als je een gold/platinum pakket hebt kan je er van uit gaan dat je goed verzekerd bent?? Op de site van dollar kan je dat bijvoorbeeld aangeven maar er staat dan niet echt duidelijk of je dan voor alles verzekerd bent. Bellen naar het call centre helpt ook weinig want ze weten daar niet zo veel.
Maar als je een gold/platinum pakket hebt kan je er van uit gaan dat je goed verzekerd bent?? Op de site van dollar kan je dat bijvoorbeeld aangeven maar er staat dan niet echt duidelijk of je dan voor alles verzekerd bent. Bellen naar het call centre helpt ook weinig want ze weten daar niet zo veel.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie deze site:Marieke23 schreef:Ja dat dachten wij ook al goed verzekeren!
Maar als je een gold/platinum pakket hebt kan je er van uit gaan dat je goed verzekerd bent??
http://www.exit-reizen.nl/reizen/huurau ... _main.html
http://www.exit-reizen.nl/reizen/huurau ... _main.html
Gold/Platinum heeft nog als voordeel dat je er een extra tank benzine bij krijgt. Dit scheelt ook weer (want voor de extra prijs krijg jij hem niet vol).
-
jta
- Amerika-expert
allo,
hierbij nog wat uitleg over verzekeringen :
http://www.hm-usa.com/carrent02.html
zoals vermeld wordt: nakijken waarvoor je met je (eventuele) reisverzekering al verzekerd bent.
jacques
hierbij nog wat uitleg over verzekeringen :
http://www.hm-usa.com/carrent02.html
zoals vermeld wordt: nakijken waarvoor je met je (eventuele) reisverzekering al verzekerd bent.
jacques
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
All inclusive!
Zelf al meerdere keren auto's gehuurd (AVIS, Hertz) en Alamo beviel me tot nu het beste voornamelijk vanwege de goede prijs/kwaliteitverhouding. Kies voor All inclusive, anders rekenen ze vaak extra veel voor alle extra's die je dan nog nodig hebt. Wij hebben deze keer weer een Fullsize auto voor 410 euro voor 2 weken via vliegwinkel.nl geregeld maar dat zal ergens anders ook makkelijk kunnen maar wij regelden dit meteen bij het ticket vanwege de boekingskosten.
Wij besparen nooit op de grootte van de auto maar wel op het aantal dagen dat we huren. De vakantie (5-9/23-9) begint in SF en daar zijn we 3 nachten (dus huren we pas later) en parkeren is ook vaak duur, het kost je wel een taxi naar het centrum (of bus). Je kan in California gratis een drop-off doen in een andere stad (in elk geval LA). Totaal zijn we p.p. 690 euro kwijt voor auto+ticket+boekingskosten, dat vind ik wel meevallen maar ja het hangt er natuurlijk maar van af wat je veel geld vindt. Tickets hadden wel goedkoper kunnen krijgen als we wat sneller moet boeken waren geweest...
Groeten,
Gert
Wij besparen nooit op de grootte van de auto maar wel op het aantal dagen dat we huren. De vakantie (5-9/23-9) begint in SF en daar zijn we 3 nachten (dus huren we pas later) en parkeren is ook vaak duur, het kost je wel een taxi naar het centrum (of bus). Je kan in California gratis een drop-off doen in een andere stad (in elk geval LA). Totaal zijn we p.p. 690 euro kwijt voor auto+ticket+boekingskosten, dat vind ik wel meevallen maar ja het hangt er natuurlijk maar van af wat je veel geld vindt. Tickets hadden wel goedkoper kunnen krijgen als we wat sneller moet boeken waren geweest...
Groeten,
Gert
Ik had het berekent bij Alemo en had er dan 2 extra verzekeringen bij genomen, namelijk Collision Damage Waiver Full en Extended Protection. En we waren over de 700 dollar kwijt voor een midsize wagen!! Dit vind ik nog al een verschil met jullie, is Alemo dan zo duur?
Of heb ik iets verkeerd gedaan.
Bedankt alvast voor jullie reacties!
Bedankt alvast voor jullie reacties!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Direct bij Alamo boeken is duurder dan hier in Nederland iets boeken.. Dus ja, je doet iets verkeerdMarieke23 schreef:Ik had het berekent bij Alemo en had er dan 2 extra verzekeringen bij genomen, namelijk Collision Damage Waiver Full en Extended Protection. En we waren over de 700 dollar kwijt voor een midsize wagen!! Dit vind ik nog al een verschil met jullie, is Alemo dan zo duur?
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Altijd in Nederland regelen
Autohuur altijd in Nederland boeken, wij wilden vorig jaar 1 dag extra bijboeken (achteraf niet nodig en niet gedaan) en dat moest 80 dollar ex. belasting kosten. Gebruik de verschillende website die er zijn zoals vliegwinkel of expedia of ....etc. Ik heb een voorkeur voor Nederlandse site's maar dat is persoonlijk, ik ga dan ook nog vaak langs (vliegwinkel in A'dam) bijvoorbeeld maar dat is helemaal niet nodig. Voordeel van Nl vind ik dat ik ook nog kan bellen voor vragen e.d., maar eigenlijk gaat alles van zelf. Voordeel van internet is dat je zelf al een aardig idee kan krijgen wat het moet kosten, de dame van vliegwinkel kwam met Budget prijzen maar die waren hoger dan Alamo. Advies is ook om de auto goed te bekijken als je deze gaat ophalen (is het wat je wil) en anders dit direct melden, ik vond de autostoelen niet lekker zitten en kreeg zonder problemen een andere auto (zonder te betalen natuurlijk). Zo ie zo een advies om altijd je mening te geven op een beschaafde manier natuurlijk, je staat verstelt wat ze voor je doen in VS. Klant is koning!
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Veel plezier!
Marieke,
Ook een auto van Alamo of toch iets anders?
In elk geval veel vakantie-plezier toegewenst!
Groeten,
Gert
Ook een auto van Alamo of toch iets anders?
In elk geval veel vakantie-plezier toegewenst!
Groeten,
Gert
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 8159 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom