Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcards in Amerika
-
Cyber-Alien
- Amerikafan
Creditcards in Amerika
Het is me opgevallen dat iedereen wel een creditcard heeft in de VS; zelfs tieners / jonge mensen vinden het de normaalste zaak van de wereld. Nou vertelde de Rabobank me dat in NL je alleen een creditcard kan hebben als je inkomen boven de 1200 euro per maand ligt.
[beetje vreemd eigenlijk, want als ik nu fulltime zou werken in de winkel waar ik vroeger werkte, zou ik maximaal 575 euro kunnen verdienen per maand!!!]
Die vrouw zei dat dat ook de reden was dat er meer oudere mensen zijn met creditcards - die al carriere hebben gemaakt zeg maar-.
In Amerika zou dit anders zijn. Nou weet ik dat bij tieners ouders weleens garant kunnen staan ofzo -al snap ik dat niet helemaal want die ouder moet dan toch zelf handtekening zetten-, maar toch heb ik het idee dat het veel gemakkelijker is om daar zon ding te hebben?
Vooral het percentage mensen tussen de 20-30 hebben 10 keer zoveel creditcards als hier.
Enige verklaring voor? Het is daar volgens mij wel veel gebruikelijker en normaler, in NL gebruiken we creditcards niet zo vaak..
Ben benieuwd..
[beetje vreemd eigenlijk, want als ik nu fulltime zou werken in de winkel waar ik vroeger werkte, zou ik maximaal 575 euro kunnen verdienen per maand!!!]
Die vrouw zei dat dat ook de reden was dat er meer oudere mensen zijn met creditcards - die al carriere hebben gemaakt zeg maar-.
In Amerika zou dit anders zijn. Nou weet ik dat bij tieners ouders weleens garant kunnen staan ofzo -al snap ik dat niet helemaal want die ouder moet dan toch zelf handtekening zetten-, maar toch heb ik het idee dat het veel gemakkelijker is om daar zon ding te hebben?
Vooral het percentage mensen tussen de 20-30 hebben 10 keer zoveel creditcards als hier.
Enige verklaring voor? Het is daar volgens mij wel veel gebruikelijker en normaler, in NL gebruiken we creditcards niet zo vaak..
Ben benieuwd..
Re: Creditcards in Amerika
Mijn vriendin is studente en heeft als zodanig (bijna) geen inkomen. Via de Rabobank kon ze geen credit card krijgen vanwege bovengenoemde reden. Echter: je kunt ook een credit card krijgen die gewoon aan je rekening courant gekoppeld is (ipv aan een aparte credit-card rekening). Alles wat je koopt met de credit card gaat dan direct van je rekening courant af (met wat vertraging). Dat kan dus wel. Kun je dus toch een credit card krijgen. Kost je misschien 25 euro in het jaar.Cyber-Alien schreef:Het is me opgevallen dat iedereen wel een creditcard heeft in de VS; zelfs tieners / jonge mensen vinden het de normaalste zaak van de wereld. Nou vertelde de Rabobank me dat in NL je alleen een creditcard kan hebben als je inkomen boven de 1200 euro per maand ligt.
Ben benieuwd..
Ikzelf heb sinds mijn 21ste een credit card van ABN Amro. Toen was ik ook student zonder veel inkomen.
Even doorvragen bij de bank dus.
Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
Waarom zou je als jong persoon (of student) een credit card in Nederland willen. In de meeste winkels kun je een CC niet eens als betaalmiddel gebruiken. In Amerika daarintegen kun je overal met je CC betalen. Ik kocht een handcreme van een paar dollar bij een kraampje in DC (niet eens een winkel) en kon dat al met CC doen. Wij hebben onze CC's dus voornamelijk voor wanneer we op vakantie gaan. Hier in Nederland tanken we er een enkele keer mee of betalen we ermee als we uit eten gaan. Verder kun je 'm amper gebruiken hier.
Ik heb wel eens gevraagd bij een winkel eigenaar in Nederland, waarom je hier zo weinig met CC kan betalen en hij zei dat het onvoordelig was en veel kosten voor hun aanzat.
Ik heb wel eens gevraagd bij een winkel eigenaar in Nederland, waarom je hier zo weinig met CC kan betalen en hij zei dat het onvoordelig was en veel kosten voor hun aanzat.
Sandy
Ik ging op m'n 21ste voor 3 mnd naar Amerika. Mijn vriendin heeft een cc sinds 2 mnd, die heeft net een maand in Amerika gezeten. Dus de cc is vooral voor Amerika.Sandy schreef:Waarom zou je als jong persoon (of student) een credit card in Nederland willen.
Overigens kun je heel vaak met cc betalen: benzinepompen, restaurants, grote aankopen. Dan kan het heel handig zijn omdat het pas na een aantal weken van je rekening wordt afgeschreven.
Maar inderdaad: in Nederlands gebruik ik de cc nauwelijks.
Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Het zijn niet allemaal volledige creditcards. De meeste banken geven automatisch een check/debitcard bij het openen van een checking account. Dit is bijna hetzelfde als een gewone pin pas maar er zit ook een creditcard nummer op. Op deze manier kun je hem gebruiken als creditcard maar ben je nog steeds gekoppeld aan de hoeveelheid geld dat je daadwerkelijk op de bank hebt staan. Ik heb er zelf eentje aangezien ik op de manier als arme student wat controle heb over mijn uitgaven.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, zo'n debit card is heel handig, omdat je er (vrijwel) overal mee kunt betalen. Overigens ken ik helemaal geen tieners met credit card en ik ken er hier heel wat. Pas voor college krijgen sommigen er een, maar dan moeten de ouders wel borg staan. Zelf moest ik hier toen ik mijn eerste credit card aanvroeg, mijn vader mee laten tekenen, terwijl ik een baan had, maar geen "credit history".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Verleden jaar moesten de winkels 1.75% van het verkoopbedrag aan de credit card companies betalen.
Dit jaar ging het omhoog naar 2.9% en daar is een rechtzaak over begonnen.
Verleden maand heb ik nog een grote tv gekocht bij circuit city.
Ik vroeg voor een $75 discount omdat ik met cash betaalde inplaats of een credit card.
Na veel praten met de store manager kreeg ik een $60 discount (2%)
Dit jaar ging het omhoog naar 2.9% en daar is een rechtzaak over begonnen.
Verleden maand heb ik nog een grote tv gekocht bij circuit city.
Ik vroeg voor een $75 discount omdat ik met cash betaalde inplaats of een credit card.
Na veel praten met de store manager kreeg ik een $60 discount (2%)
-
Cyber-Alien
- Amerikafan
-
doreennicole
- Amerika-expert
in nL heb je inderdaad geen credit card "nodig". In Amerika kan je er inderdaad bijna niet zonder omdat je het nodig hebt voor dingen als auto huren, hotel reserveren, online shoppen etc. Maar dat zijn allemaal nog luxe dingen waar je zonder kan. Waar je het wel voor nodig hebt is het opbouwen van een credit history, die je nl weer nodig hebt als je "later" een auto of huis moet financieren.
in Amerika hebben veel college studenten en andere jongeren credit cards omdat die vrijwel wegggeven worden op campus. het is voor cc maatschappijen belangrijk om studenten als klant te krijgen omdat ze in principe later goede/goed betaalde banen gaan krijgen en als ze dan klant zijn bij een bepaalde bank is het voorhun alleen maar voordelig. daarnaast is het zo dat zolang de studenten hun rekeningen betalen, ze heel veel aan hun verdienen omdat veel studenten voorhet eerst beschikking hebben over zoveel financiele "vrijheid" en niet de benodigde financiele "wijsheid" en dus pizza en bier en schoenen en CD's gaan chargen en daar heel voor kosten voor betalen. dubbel kassa dus voor de cc maatschappijen.
totdat het fout gaat en de studenten of geen (goede) baan krijgen na de studie, of drop outs worden of het gewoon te bont maken en het allemaal niet meer kunnen betalen. en daar zijn er zoveel van. zoveel studenten komen van college af met niet alleen torenhoge stdueschulden, maar ook grote cc debt.
het is bijna misdadig om aan vrijwel high school kids een cc te geven zonder ze te leren hoe met credit om te gaan. veel scholen doen er dus ook wat aan, geven credit counseling, maar ja. ik heb er tijdens mijn werk in debt management veel gezien die hierin getrapt zijn en hun naschoolse carriere beginnen met hoge schulden of bankrupcy.
doreen
in Amerika hebben veel college studenten en andere jongeren credit cards omdat die vrijwel wegggeven worden op campus. het is voor cc maatschappijen belangrijk om studenten als klant te krijgen omdat ze in principe later goede/goed betaalde banen gaan krijgen en als ze dan klant zijn bij een bepaalde bank is het voorhun alleen maar voordelig. daarnaast is het zo dat zolang de studenten hun rekeningen betalen, ze heel veel aan hun verdienen omdat veel studenten voorhet eerst beschikking hebben over zoveel financiele "vrijheid" en niet de benodigde financiele "wijsheid" en dus pizza en bier en schoenen en CD's gaan chargen en daar heel voor kosten voor betalen. dubbel kassa dus voor de cc maatschappijen.
totdat het fout gaat en de studenten of geen (goede) baan krijgen na de studie, of drop outs worden of het gewoon te bont maken en het allemaal niet meer kunnen betalen. en daar zijn er zoveel van. zoveel studenten komen van college af met niet alleen torenhoge stdueschulden, maar ook grote cc debt.
het is bijna misdadig om aan vrijwel high school kids een cc te geven zonder ze te leren hoe met credit om te gaan. veel scholen doen er dus ook wat aan, geven credit counseling, maar ja. ik heb er tijdens mijn werk in debt management veel gezien die hierin getrapt zijn en hun naschoolse carriere beginnen met hoge schulden of bankrupcy.
doreen
SEEING IS BELIEVING
Is het niet de taak van de ouders om kinderen op te voeden? En om ze te leren met geld om te gaan? Ik vind niet dat het de taak van de scholen en/of de credit card maatschappijen is om mensen op te voeden...doreennicole schreef:het is bijna misdadig om aan vrijwel high school kids een cc te geven zonder ze te leren hoe met credit om te gaan. veel scholen doen er dus ook wat aan, geven credit counseling, maar ja. ik heb er tijdens mijn werk in debt management veel gezien die hierin getrapt zijn en hun naschoolse carriere beginnen met hoge schulden of bankrupcy.
doreen
Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Ouders zijn vaak zelf een slecht voorbeeld wat betreft schulden maken en met geld omgaan. Ik ben een voorstander van 'credit counseling' op scholen. En ik ben het helemaal eens met deze opmerking van Doreen "het is bijna misdadig om aan vrijwel high school kids een cc te geven zonder ze te leren hoe met credit om te gaan" - Het is allemaal zo verleidelijk en het wordt je zo makkelijk gemaakt (zelfs hier in Nederland al) om op krediet te kopen en grote schulden te maken.Mack schreef: Is het niet de taak van de ouders om kinderen op te voeden? En om ze te leren met geld om te gaan? Ik vind niet dat het de taak van de scholen en/of de credit card maatschappijen is om mensen op te voeden...
Sandy
-
Cyber-Alien
- Amerikafan
Je kunt altijd cash pinnen bij een ATM machine, die kom je vrijwel overal tegen. Maar ja, dan betaal je wel een paar dollar per keer, plus dat je steeds (veel) cash bij je hebt.
Wat betreft de 'credit counseling', het is mooi dat de scholen het geven, maar eigenlijk is het heel triest. Het zou toch eigenlijk niet moeten? Ik blijf erbij dat het bij het opvoeden hoort, en dat de studenten zelf ook moeten kunnen bedenken dat ze met weinig inkomen niet teveel grote aankopen kunnen doen...
Mack
Wat betreft de 'credit counseling', het is mooi dat de scholen het geven, maar eigenlijk is het heel triest. Het zou toch eigenlijk niet moeten? Ik blijf erbij dat het bij het opvoeden hoort, en dat de studenten zelf ook moeten kunnen bedenken dat ze met weinig inkomen niet teveel grote aankopen kunnen doen...
Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Ik betaal vrijwel altijd met mijn credit card (AMEX), maar ik betaal ook netjes elke maand al mijn schulden af. Ik vind het erg makkelijk om online te kunnen zien wat ik precies heb uitgegeven - het is alsof je een gratis, automatisch huishoudboekje bijhoudt. Op die manier kan ik mijn uitgaven onder controle houden.
Maar goed, dat is natuurlijk mijn Nederlandse instelling. Ik weet dat mijn roommate doodgegooid wordt met aanbiedingen voor "gratis" credit cards; hij ontvangt er minstens 3 per week in de post. Het word je soms gewoon te makkelijk gemaakt, hier... maar toch opvallend: verreweg de meeste mensen die ik ken zijn zich zeer bewust van de risico's van het hebben van credit cards en steken zich niet in de schulden. Misschien dat we eindelijk in een tijd aankomen waarbij de mensen hier zich gaan realiseren dat credit cards niet zo geweldig zijn als iedereen steeds dacht.
Maar goed, dat is natuurlijk mijn Nederlandse instelling. Ik weet dat mijn roommate doodgegooid wordt met aanbiedingen voor "gratis" credit cards; hij ontvangt er minstens 3 per week in de post. Het word je soms gewoon te makkelijk gemaakt, hier... maar toch opvallend: verreweg de meeste mensen die ik ken zijn zich zeer bewust van de risico's van het hebben van credit cards en steken zich niet in de schulden. Misschien dat we eindelijk in een tijd aankomen waarbij de mensen hier zich gaan realiseren dat credit cards niet zo geweldig zijn als iedereen steeds dacht.
-
doreennicole
- Amerika-expert
Mack, ben het helemaal met je eens. ik ben de laatste die verantwoordelijkheid voor opvoeden bij anderen dan de ouders legt. ik vind dat het soms heel makkelijk wordt gedaan (bijv ook met het schuld geven van de TV of muziek voor het gedrag van kinderen).
echter, volgens mij heb ik ergens gelezen dat je ook ex-student bent en ik durf te wedden dat jij ook een paar dingetjes gedaan hebt die je niet als je in het weekend bij de ouders was tijdens het avondeten tussen neus en lippen door meedeelde. dingen waar je ouders je voor gewaarschuwd hadden of waarvan je wist dat ze er niet superblij mee zouden zijn . (i know i did)
en het ligt ook een beetje in dat kader. kids van 18 die gaan away for college en dat is niet zoals hier waar je in het weekend een wasje gaat brengen of mama eens een keer langs komt om je keuken schoon te maken, deze studenten zijn van ver weg van huis en hebben vaak heel weinig "controle" en helemaal als er door de ouders een slecht/geen voorbeeld gegeven wordt kan het gauw misgaan.
ik vind het dus alleen maar positef als scholen/andere instelingen inspringen op dit probleem en studenten bijstaan en proberen te voorkomen dat ze het verkeerde pad opgaan. net zoals veel scholen aan safe sex counseling doen. je moet het in dat kader zien. niet als overname van de verantwoordlijkheid, maar een aanvulling of uitbreiding daarop.
en ik hoop echt dat meer mensen zoal dennis opmerkt zich bewust zijn van de pitfalls van al die aanbiedingen die ongevraagd je brievenbus binnenvallen.
doreen
echter, volgens mij heb ik ergens gelezen dat je ook ex-student bent en ik durf te wedden dat jij ook een paar dingetjes gedaan hebt die je niet als je in het weekend bij de ouders was tijdens het avondeten tussen neus en lippen door meedeelde. dingen waar je ouders je voor gewaarschuwd hadden of waarvan je wist dat ze er niet superblij mee zouden zijn . (i know i did)
ik vind het dus alleen maar positef als scholen/andere instelingen inspringen op dit probleem en studenten bijstaan en proberen te voorkomen dat ze het verkeerde pad opgaan. net zoals veel scholen aan safe sex counseling doen. je moet het in dat kader zien. niet als overname van de verantwoordlijkheid, maar een aanvulling of uitbreiding daarop.
en ik hoop echt dat meer mensen zoal dennis opmerkt zich bewust zijn van de pitfalls van al die aanbiedingen die ongevraagd je brievenbus binnenvallen.
doreen
SEEING IS BELIEVING
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Heel goed gezegd, Doreen! Als ouder van twee tieners, waarvan er eentje over drie jaar (snik!) al naar college zal gaan weet ik, dat kinderen vaak meer aannemen van volwassenen, die niet hun ouders zijn.
Nu heb ik geluk, want mijn kinderen zijn absoluut geen moeilijke tieners, maar ik merk toch, dat een leraar bijvoorbeeld soms verder komt dan ik met ze.
En inderdaad, als ze naar college zal gaan, zal die school hier zeker drie uur, maar waarschijnlijk meer, vandaan liggen, niet iets waar je even in het weekend op en neer voor gaat, dus (althans niet ieder weekend).
Ik hoop ze in de jaren, dat ze onder ons dak leven, genoeg te leren om niet in de problemen te raken (ook met autorijden is dit zo), maar als de school daarbij helpt neem ik dat met beide handen aan!
Nu heb ik geluk, want mijn kinderen zijn absoluut geen moeilijke tieners, maar ik merk toch, dat een leraar bijvoorbeeld soms verder komt dan ik met ze.
En inderdaad, als ze naar college zal gaan, zal die school hier zeker drie uur, maar waarschijnlijk meer, vandaan liggen, niet iets waar je even in het weekend op en neer voor gaat, dus (althans niet ieder weekend).
Ik hoop ze in de jaren, dat ze onder ons dak leven, genoeg te leren om niet in de problemen te raken (ook met autorijden is dit zo), maar als de school daarbij helpt neem ik dat met beide handen aan!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
Fioontje
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik vind mijn Visa Checkcard een uitkomst. In NL kon ik ook geen creditcard krijgen en hier kon ik dat al toen er nog maar 100 dollar op m'n rekening stond.
Ikvind het wel zo fijn dat alles wat ik uitgeef gelijk van m'n account gaat en dat ik dat gelijk online kan bekijken.
Ik kan nu ook gewoon vliegtickets en concert kaartjes zonder problemen online komen, ik vind het geweldig en ga het zeker missen als ik (ooit?) weer in NL ben!
Ikvind het wel zo fijn dat alles wat ik uitgeef gelijk van m'n account gaat en dat ik dat gelijk online kan bekijken.
Ik kan nu ook gewoon vliegtickets en concert kaartjes zonder problemen online komen, ik vind het geweldig en ga het zeker missen als ik (ooit?) weer in NL ben!
Oja? Maar ik ben heel braaf hoor...doreennicole schreef:echter, volgens mij heb ik ergens gelezen dat je ook ex-student bent en ik durf te wedden dat jij ook een paar dingetjes gedaan hebt die je niet als je in het weekend bij de ouders was tijdens het avondeten tussen neus en lippen door meedeelde.
Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Voor zover ik weet wordt er op onze high school niet automatisch aan credit counseling gedaan. Wel heeft mijn oudste vorig jaar een semester het keuzevak personal finance genomen. Er werd over veel meer gepraat dan alleen crediet kaarten, ook over bv investeren werd gepraat. Hopelijk heeft het bijgedragen aan financiele verantwoordelijkheid.
Zelf worden we doodgegooid met aanbiedingen voor krediet kaarten, elke dag wel een paar.
Annemiek
Zelf worden we doodgegooid met aanbiedingen voor krediet kaarten, elke dag wel een paar.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/