Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fall Foliage, alweer een reisje geboekt...

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
VermontGirl
Amerikafan

Bericht door VermontGirl »

Yes, I know. Maar je weet maar nooit, je hoor zo vaak over mensen die niet zijn wie ze zeggen... Ik ben gewoon een beetje paranoid denk ik (weet ik eigenlijk wel zeker!!). Sorry!!! :oops:

Nee op die foto staat tegenovergestelde van een vies oud mannetje :D

Zo, das beter, toch?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

VermontGirl schreef:Yes, I know. Maar je weet maar nooit, je hoor zo vaak over mensen die niet zijn wie ze zeggen... Ik ben gewoon een beetje paranoid denk ik (weet ik eigenlijk wel zeker!!). Sorry!!! :oops:

Nee op die foto staat tegenovergestelde van een vies oud mannetje :D

Zo, das beter, toch?
Ik snap de twijfel wel hoor. Veel mensen doen zich op internet anders voor dan ze in werkelijkheid zijn. Daar hoef je bij mij niet bang voor te zijn. En anders vraag je Marjan (hekkie) maar. We komen regelmatig bij elkaar over de vloer en zij weet inmiddels bijna alles van mij... :wink:

Roland 8)
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
VermontGirl
Amerikafan

Ik heb ondertussen ook eens op je Amerika pagina gekeken. Dus ik vertrouw het wel!
He, maar het is mooi meegenomen dat jij van die mooie foto's maakt! Ik heb er nl weinig van de herfst (als je hier woont dan maak je niet zo veel foto's). Dus dan ben ik reisleider en jij kan dan foto's maken :wink:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef:
VermontGirl schreef: Nee op die foto staat tegenovergestelde van een vies oud mannetje :D
Zo, das beter, toch?
Ik snap de twijfel wel hoor. Veel mensen doen zich op internet anders voor dan ze in werkelijkheid zijn. Daar hoef je bij mij niet bang voor te zijn. En anders vraag je Marjan (hekkie) maar. We komen regelmatig bij elkaar over de vloer en zij weet inmiddels bijna alles van mij... :wink:
Tja........ :dunno:

Wat moet ik hier op zeggen? Dat is vissen naar complimentjes..... :wink:

Maar Mieke, ter gerustelling kan ik je zeggen dat het beslist géén vies oud mannetje is en het lijkt me het beste en het spannendste dat je zelf uitvindt hoe hij wél is. IK kan het in ieder geval heel goed met hem vinden en als je daar in Vermont blijft en Roland komt bij je op bezoek, dan denk ik dat jullie een leuke tijd zullen hebben........
Ik ben haast jaloers...... :hilarious:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

VermontGirl schreef:Yes, I know. Maar je weet maar nooit, je hoor zo vaak over mensen die niet zijn wie ze zeggen... Ik ben gewoon een beetje paranoid denk ik (weet ik eigenlijk wel zeker!!). Sorry!!! :oops:
Nee hoor, ik ben ook zo.. (en ergens ben ik wel blij met die ingebouwde 'voorzichtigheid')
Zelfs na twee jaar email contact met Amerikanen, was ik nog terughoudend om op hun uitnodiging in te gaan.
Uiteindelijk had ik dan toch nog een hotel geboekt voor de eerste nacht, wat achteraf gewoon geldverspilling was.
Ik vertrouwde ze wel, maar ik vroeg me ook af of het ook zo goed zou klikken 'in person' als via email.
Sandy
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

Hoi Coyote!

Hier eerst een link naar een andere thread over new England http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1740 ik had daar wat sites geplaatst waar je wellicht wat leuks kunt vinden.

Ik woon in Massachusetts en het is hier inderdaad zooo mooi in de herfst. Een van onze favoriete activiteiten is "ontdekje plekje". Gewapend met de Rand Mc Nally road atlas, want daar staan ook scenic routes in. We rijden soms gewoon wat raak in de trant van "links of recht" ach, links ziet er wel gezellig uit".
we hebben zo dus al heel wat favoriete routes ontdekt.
In de herfst moet je zeker door de berkshires rijden. Als je in die buurt gaat komen kan ik je tegen die tijd nog wel wat specifiekere routes laten zien, maar "the mohawk trail" is sowieso een aanrader.
En, kinderen of niet, ga ook eens bij een farm met een "hayride" mee, de farm vlakbij ons doet dat ook in de herfst, achter de tractor de velden in waar je vervolgens los word gelaten om je eigen pompoen uit te zoeken. :-)

Verder schijnt Cape cod ook erg mooi te zijn in de herfst (en Martha's vineyard en Nantucket).

Trouwens, mocht je naar NewYork gaan, daar hebben we gewoond (Queens) voordat we hier woonden. Vooral als je op vakantie bent is het in de herfst mooi. Heb goede herinneringen aan stukken lopen in Central park tussen de herfstblaadjes tot het bijna donker word, en dan lekker koffie bij starbucks. Dus ook voor NY tips vraag gerust verder. Ik ben niet altijd een trouwe forummer, dus eventueel kun je me im-en op yogi299@hotmail.com (die email gebruik ik verder niet).

Veel plezier met plannen alvast!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sylke,

bedankt voor je reactie en je tips.

Ik ben nog niet echt aan het plannen begonnen (mijn reisverslag van deze zomer moet eerst af... :wink: ), maar heb wel een globale route in gedachten.

Het plan is om na aankomst in Boston gelijk naar New Hampshire te rijden. Daar dan een dag of 4, 5 te blijven en dan door te rijden naar Vermont. Vervolgens wil ik dan via Pennsylvania richting Washington, DC. Hoe ik Massachusetts hierin ga plannen, moet ik nog even bekijken. Zou ik daar nl. beginnen, dan ben ik volgens mij alweer net iets te laat in New Hampshire voor de peak van de foliage daar.

Als de route straks klaar is, zal ik 'm hier vermelden.

Groet,

Roland

ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Deze website vond ik toen ik op zoek was naar verwachte datums wanneer de bomen op z'n mooist zijn. Een mooie website over Vermont.
http://www.foliage-vermont.com/
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Leuk dat kaartje Any. Heerlijk herfst.

Was het maar zover, ik begin een beetje genoeg te krijgen van die hitte deze zomer... :?
Trouwens, het is na 1988 de heetste zomer ooit in het Noord-oosten van de VS.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ANY schreef:Deze website vond ik toen ik op zoek was naar verwachte datums wanneer de bomen op z'n mooist zijn. Een mooie website over Vermont.
http://www.foliage-vermont.com/
Bedankt Annemiek!

Deze site had ik inmiddels ook al gevonden en stond reeds bij mijn favorieten... :wink:

Zo had ik ook al een site over de Fall Foliage in Massachusetts en New Hampshire gevonden en van PeeJay een site over Pennsylvania gekregen.

De eerste week heb ik nu zo ongeveer ingepland. De eerste nacht verblijf ik in Foxborro, MA (nabij Boston) bij een vriendin van mijn zus. De volgende dag rijd ik dan naar Lincoln, NH waar ik voor vier nachten een motel geboekt heb. Vanuit Lincoln zal ik diverse uitstapjes maken waaronder een rit naar Mt. Washington via de Mt. Washington Auto Road. Verder wil ik op zoek naar Covered Bridges die je veel in deze buurt vindt en zal ik diverse state parks bezoeken.

Hierna ga ik richting Vermont (misschien met een bezoek aan VermontGirl) en daarna naar Pennsylvania waar ik o.a. een bezoek zal brengen aan PeeJay. Van hem heb ik ook al wat tips over bezienswaardigheden gekregen. Vanuit Pennsylvania zak ik verder af naar het zuiden en ga ik misschien een bezoek brengen aan Gettysburg, PA om het Gettysburg National Military Park te bezoeken. Is hier al eens iemand geweest?

Aanvankelijk wilde ik ook de stad New York bezoeken. Dat plan heb ik eerst weer even in de ijskast gezet. Ik zit nl. met een huurauto die ik die dagen niet kan/wil gebruiken in New York. Het lijkt mij daarom beter om New York eens te bezoeken aan het begin of eind van een volgende trip zodat ik niet met een huurauto in de maag zit.

De laatste drie dagen zal ik in en rondom Washington, DC verblijven. Van Petra/VS heb ik nog een Starbucks tegoed... :wink: En als zij zelf dan niet op reis is, is het plan om die dan samen te nuttigen. :D De laatste dagen kan ik dan helemaal besteden aan Washington, DC of misschien nog wel het Shenandoah National Park waar dan ook ongetwijfeld de mooie herstkleuren te zien zullen zijn.

De overnachtingen nabij Washington, DC zijn inmiddels ook al geregeld dankzij een supertip van Sandy (die die tip op haar beurt weer van Petra/VS kreeg). In de Holiday Inn in McClean kan ik voor een schappelijke prijs terecht via het zogn. "Shop til you drop package". Dat wordt dus flink winkelen in Tysons Corner... :D :lol:

De eerste vijf nachten en de laatste drie nachten liggen dus vast. Zodra de hele route gereed is zal ik e.e.a. weer via mijn site laten zien.

Roland 8)

Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Coyote schreef: De overnachtingen nabij Washington, DC zijn inmiddels ook al geregeld dankzij een supertip van Sandy
(die die tip op haar beurt weer van Petra/VS kreeg).
Volgens mij worden er een hoop "tips" achter de schermen (Private Messages) met elkaar gedeeld ;)
Sandy
VermontGirl
Amerikafan

Haha Sandy, in de afgelopen minuut heb ik al 3 verschillende avatar's gezien van je. Is wel grappig!! Ben je er al uit welke je nu gaat gebruiken? :D
Laatst gewijzigd door VermontGirl op 13 aug 2005, 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

VermontGirl schreef: Haha Sandy, in de afgelopen minuut heb ik al 3 verschillende avatar's gezien van je. Is wel grappig!! Ben je er al uit welke je nu gaat gebruiken? :D
LOL niet echt - ik denk dat ik ze maar ga rouleren ;)
Sandy
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

ga ik misschien een bezoek brengen aan Gettysburg, PA om het Gettysburg National Military Park te bezoeken. Is hier al eens iemand geweest?
Ja, daar zijn wij geweest. We hadden ons echter niet goed genoeg voorbereid. Het was beter geweest als we van te voren een boek over de oorlog gelezen hadden. Toch was het best een "leuke" rit van slagveld naar slagveld en ook een erg mooie omgeving.
VermontGirl
Amerikafan

Coyote schreef: Hierna ga ik richting Vermont (misschien met een bezoek aan VermontGirl)
:) Het is al weer dichterbij aan het komen, dus ik ben hier waarschijnlijk nog wel tegen die tijd!
brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

Excuseer mij voor de vraag die ik zo dadelijk stel!!!
We gaan binnen 4weken naar de big apple en om ons voor te bereiden heb ik al veel uit dit forum gehaald en verkregen
Maar ik kan toch niet alles lezen hé,ik ben al met zoveel dingen bezig.................maar wat is nu Fall Foliage....ik heb begrepen dat dit met de herfst en zijn kleuren te maken heeft?????
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

brekson schreef:Excuseer mij voor de vraag die ik zo dadelijk stel!!!
We gaan binnen 4weken naar de big apple en om ons voor te bereiden heb ik al veel uit dit forum gehaald en verkregen
Maar ik kan toch niet alles lezen hé,ik ben al met zoveel dingen bezig.................maar wat is nu Fall Foliage....ik heb begrepen dat dit met de herfst en zijn kleuren te maken heeft?????
Brekson,

je geeft zelf het antwoord al bijna. :wink:

In feite is het een heel proces dat de natuur ondergaat in deze periode. Op deze site en volgende pagina's kun je er al aardig wat informatie over vinden.

Tik voor de aardigheid eens "fall foliage" in met Google en er gaat een wereld voor je open... :D

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hallo allemaal,

Mijn fall trip is al over minder dan een maand en de afgelopen dagen ben ik weer druk bezig geweest met de route en heb ik e.e.a. verder afgestemd met de forumleden in Amerika die ik zal ontmoeten tijdens deze trip.

Ditmaal heb ik niet zo'n strak schema als mijn vakanties tijdens de zomer. De route heb ik dan ook wat meer vrijblijvend samengesteld. Zo kan ik nog alle kanten uit.

De route is terug te vinden op mijn website in de rode menubalk onder "fall 2005".

Groet,

Roland 8)

PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

En hier een kleine impressie wat je te wachten staat, dit is een foto van een collega van me, genomen vanuit zijn tuin vorig jaar.

Afbeelding

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PeeJay,

dat hoop ik straks ook allemaal met eigen ogen te zien. :)

Voorlopig moet ik het nog even doen met de foto's van mijn broer, die er in 2003 is geweest: http://home.wanadoo.nl/pschot/fall2003.html.

Roland (die de dag met een flinke kaakontsteking en veel pijn doorgebracht heeft :cry: , maar dit beter nu kan hebben dan straks in Amerika... :? )

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer