Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
10 dagen Las Vegas e.o. in mei 2009 (jerbia)
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: 10 dagen Las Vegas e.o. in mei 2009
Bianca, ik zie dat je vanuit Springdale "Toadstool Hoodoo" wilt bezoeken (en nog andere dingen). Is dat niet te ver weg? Toadstool ligt precies tussen Page en Kanab aan de 89 bij milemarker 19 en dat is toch best een eindje uit de richting gezien jouw dagplanning.
@ Leuk Annie en Rob!
Marjan
@ Leuk Annie en Rob!
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
:dance:
We zullen jullie dan eens komen bezoeken
Zeg tegen Rob dat hij al maar zijn smoking klaarlegt !
Sorry Bianca

Sorry Bianca

Groetjes,
Carine
Carine
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Klopt, oorspronkelijk zat dat ook niet in de planning, anders hadden we achteraf gezien beter in Kanab een hotel kunnen boeken. We willen die dag naar de Toadstool Hoodoo, Paria, en eventueel de Wire Pass Trail doen (tot de splitsing met Buckskin Gulch). Ik weet dat het een eindje van Springdale is, maar omdat we in 2007 de Toadstool niet gezien hebben wilde wij deze wandeling toch wel erg graag overdoenhekkie schreef:Bianca, ik zie dat je vanuit Springdale "Toadstool Hoodoo" wilt bezoeken (en nog andere dingen). Is dat niet te ver weg? Toadstool ligt precies tussen Page en Kanab aan de 89 bij milemarker 19 en dat is toch best een eindje uit de richting gezien jouw dagplanning.

- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Duidelijk Bianca. Je zult er geen spijt van krijgen. Het pad naar de Toadstool is niet zo lang (20 min). Ben je daar eenmaal, kan ik je aanraden omhoog te klimmen en dan links aan te houden over de bruine rotsen. Een 200 m verder heb je een pracht gezicht over de valley met nog veel meer hoodoos......
Ik zie op je kaartje ook het Paria Movieset op het programma staan. Dit vind ik persoonlijk een van de mooiste stukjes natuur in Utah. Prachtig rotsen met de meest schitterende kleuren. De filmset zelf is afgebrand, maar dat wist je waarschijnlijk al wel.
Gr. Marjan

Ik zie op je kaartje ook het Paria Movieset op het programma staan. Dit vind ik persoonlijk een van de mooiste stukjes natuur in Utah. Prachtig rotsen met de meest schitterende kleuren. De filmset zelf is afgebrand, maar dat wist je waarschijnlijk al wel.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wat is dat? kan je dat etensachasenne schreef::dance:

- jerbia
- Amerika-expert
Henriëtte en Hans hebben deze week een zeer nauwkeurige beschrijving van Little Finland en de tocht ernaartoe op hun website gezet en daar ben ik erg blij mee! Ik las overigens wel dat je blijkbaar niet meer met de auto bij de oorspronkelijke parkeerplek kunt komen.hekkie schreef:Leuk Bianca dat jullie naar Little Finland gaan. <knip>
De tocht er naar toe is overigens ook een belevenis, vooral spannend als je voor de eerste keer gaat en je niet weet wat je te wachten staat, hoe de conditie van de road en de wash is en hoe je precies moet rijden. <knip>
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bianca, ik heb de beschrijving op de site van H&H ook gelezen en daar staast inderdaad het volgende:
Tot ongeveer halverwege 2008 was het mogelijk om helemaal tot aan Little Finland door te rijden; de BLM heeft het laatste deel van de route nu echter voor auto’s afgesloten. Parkeer bij de afzetting, en ga te voet verder. Het is vanaf de parkeerplaats ongeveer 15 minuten lopen tot aan Little Finland.
@ Henriëtte, hoe kom je aan deze informatie en waar is nu een parkeerplaats gemaakt/aangegeven? Daar waar de rivierbeddingen samenkomen misschien? Ik zou het anders niet weten, want vanaf dat punt ga je rechts verder op de dirtroad en kom je even verder op de grote vlakte bij de eenzame palmboom uit. Er is daar zoveel ruimte, dat ik niet goed snap waarom je niet daarnaar toe door zou mogen rijden.
Vorig jaar mei konden wij in elk geval nog gewoon bij de palmboom parkeren.
Hier een foto boven vanaf de mesa genomen. Je ziet onze Hummer daar eenzaam staan....

Marjan
Tot ongeveer halverwege 2008 was het mogelijk om helemaal tot aan Little Finland door te rijden; de BLM heeft het laatste deel van de route nu echter voor auto’s afgesloten. Parkeer bij de afzetting, en ga te voet verder. Het is vanaf de parkeerplaats ongeveer 15 minuten lopen tot aan Little Finland.
@ Henriëtte, hoe kom je aan deze informatie en waar is nu een parkeerplaats gemaakt/aangegeven? Daar waar de rivierbeddingen samenkomen misschien? Ik zou het anders niet weten, want vanaf dat punt ga je rechts verder op de dirtroad en kom je even verder op de grote vlakte bij de eenzame palmboom uit. Er is daar zoveel ruimte, dat ik niet goed snap waarom je niet daarnaar toe door zou mogen rijden.
Vorig jaar mei konden wij in elk geval nog gewoon bij de palmboom parkeren.
Hier een foto boven vanaf de mesa genomen. Je ziet onze Hummer daar eenzaam staan....

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bianca,
Wij hebben de Hummer via internet rechtstreeks gehuurd bij Hertz.nl met de ANWB-promocode (scheelt toch 10%). De code is 504224.
Ik heb de reservering even voor je opgezocht:
Huurlocatie: Las Vegas McCarran International Airport
7135 Gilespie Street
Las Vegas
Voertuig Type: HUMMER H2 - PRESTIGE
automaat, 2- of 4-wiel-aandrijving brandstof niet gespecificeerd, met airco
{ServiceType}
THet totale tarief voor uw SPECIFIEKE TARIEF is berekend op basis van \nhet volgende:
CDP Discount Plan: ANWB AA EUROPE S.Y.C.S
Uw tarief is met 10 % korting
Tarief is gegarandeerd
Base Amount:
Dag: 1 Dag at 139.33 EUR
UNLIMITED FREE MILES
INCLUSIVE ITEMS:
Airport concession fee recovery
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
Belasting
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
GOV SERVICE FEE
Customer Facility Charge:
KENTEKENREGISTRATIETOESLAG (VLF)
Rate Code: VN7DP
Your credit card will be charged 139.33EUR
Totale geschatte kosten: 139.33
Gr. Marjan
Wij hebben de Hummer via internet rechtstreeks gehuurd bij Hertz.nl met de ANWB-promocode (scheelt toch 10%). De code is 504224.
Ik heb de reservering even voor je opgezocht:
Huurlocatie: Las Vegas McCarran International Airport
7135 Gilespie Street
Las Vegas
Voertuig Type: HUMMER H2 - PRESTIGE
automaat, 2- of 4-wiel-aandrijving brandstof niet gespecificeerd, met airco
{ServiceType}
THet totale tarief voor uw SPECIFIEKE TARIEF is berekend op basis van \nhet volgende:
CDP Discount Plan: ANWB AA EUROPE S.Y.C.S
Uw tarief is met 10 % korting
Tarief is gegarandeerd
Base Amount:
Dag: 1 Dag at 139.33 EUR
UNLIMITED FREE MILES
INCLUSIVE ITEMS:
Airport concession fee recovery
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
Belasting
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
GOV SERVICE FEE
Customer Facility Charge:
KENTEKENREGISTRATIETOESLAG (VLF)
Rate Code: VN7DP
Your credit card will be charged 139.33EUR
Totale geschatte kosten: 139.33
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Graag gedaan Bianca.
Leuk dat jullie ook met een Hummer naar Little Finland gaan. Kon je ook een goede prijs krijgen voor het huren van de Hummer? Het is super om daarin te rijden door het ruige landschap en rivierbeddingen, afgezien nog van het feit dat Little Finland schitterend is. Ik vond het een geweldige ervaring.
Voor de voorpret kun je misschien nog eens mijn verslag van die dag (met foto's) lezen......
Gr. Marjan
Leuk dat jullie ook met een Hummer naar Little Finland gaan. Kon je ook een goede prijs krijgen voor het huren van de Hummer? Het is super om daarin te rijden door het ruige landschap en rivierbeddingen, afgezien nog van het feit dat Little Finland schitterend is. Ik vond het een geweldige ervaring.
Voor de voorpret kun je misschien nog eens mijn verslag van die dag (met foto's) lezen......

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Leuk in een Hummer.
Wij hadden een H2, er zaten allerlei snufjes in, we konden we onderweg een film kijken het scherm zat in het dak.
Ik moest een stukje achteruit rijden en toen kwam er ineens een schermpje vanachter de spiegel, bleek er vanachter een camera te zitten.
Ik vond het echt een belevenis om eens in zo'n ding te mogen rijden.
Veel plezier,ben maar een klein beetje jaloers.
Wij hadden een H2, er zaten allerlei snufjes in, we konden we onderweg een film kijken het scherm zat in het dak.
Ik moest een stukje achteruit rijden en toen kwam er ineens een schermpje vanachter de spiegel, bleek er vanachter een camera te zitten.
Ik vond het echt een belevenis om eens in zo'n ding te mogen rijden.
Veel plezier,ben maar een klein beetje jaloers.

- jerbia
- Amerika-expert
@ Marjan: Helaas kwam onze huurprijs wel wat hoger uit (eur 180 incl. ANWB-korting) maar dat mag de pret niet drukken. Een groot voordeel vind ik dat we nu ook samen met Harry en Jaap in één auto kunnen gaan, dat durfde ik met een 'gewone' SUV niet aan.
Ik heb jullie verslag nogmaals gelezen en ik kan haast niet wachten tot we daar zelf rijden. Jullie hebben echt een hoop lol gehad
@ Annie: Ik weet niet of ik er zelf een stukje in ga rijden, maar de mannen zullen hoogstwaarschijnlijk wel regelmatig van stoel verwisselen, vermoed ik
Ik heb jullie verslag nogmaals gelezen en ik kan haast niet wachten tot we daar zelf rijden. Jullie hebben echt een hoop lol gehad

@ Annie: Ik weet niet of ik er zelf een stukje in ga rijden, maar de mannen zullen hoogstwaarschijnlijk wel regelmatig van stoel verwisselen, vermoed ik

- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bianca, ik wilde of hoefde er eerst ook niet in te rijden en liet het graag aan de anderen over.
Uiteindelijk hebben ze mij overgehaald en op de terugweg heb ik vanaf Little Finland een behoorlijk stuk gereden door de rimboe. Ik ben heel blij dat ik het toch gedaan heb, want het was geweldig. Helemaal niet eng of zo, maar ik kreeg wel een heel "stoer" en blij gevoel. Geweldige ervaring zoals zo'n wagen rijdt door dit soort landschap en dat jij dat in je macht hebt.....
Marjan
Uiteindelijk hebben ze mij overgehaald en op de terugweg heb ik vanaf Little Finland een behoorlijk stuk gereden door de rimboe. Ik ben heel blij dat ik het toch gedaan heb, want het was geweldig. Helemaal niet eng of zo, maar ik kreeg wel een heel "stoer" en blij gevoel. Geweldige ervaring zoals zo'n wagen rijdt door dit soort landschap en dat jij dat in je macht hebt.....

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Ik had het helemaal niet erg gevonden om ook terug te rijden. 

- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Wat gaaf dat je de Hummer al geboekt hebt Bianca en wat zullen jullie een lol hebben met zijn viertjes! Ik vind het alleen wel héél erg jammer dat wij net wat later in Las Vegas zitten 

- jerbia
- Amerika-expert
In eerste instantie hadden wij voor Kolob Canyons de Middle Fork of Taylor Creek hike op ons lijstje staan, maar omdat deze wandeling 3 tot 4 uur in beslag neemt (daar hebben we geen tijd voor), willen we als alternatief de South Fork of Taylor Creek gaan lopen. Heeft iemand ervaring met deze wandeling? Ik kan er maar heel weinig informatie en foto's over vinden op internet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1455 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties