Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

regelgeving in Texas ook fiscaal gezien

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Bianca66
Amerika-newbie

regelgeving in Texas ook fiscaal gezien

Bericht door Bianca66 »

Volgend jaar willen wij een bedrijf gaan starten in Texas en voldoen aan de voorwaarden voor een E2 visum. Echter fiscaal gezien ben ik volledig Nederlands ingesteld voor wat betreft investeringsaftrek etc etc. en de belastingtarieven die hier gelden.

Welke regels zijn er in Amerika of liever in Texas omtrent het zelfstandig ondernemer zijn daar ? (bijv. investeringsaftrek, hoeveel belasting betaal je over winst uit onderneming, wat als je daar personeel in dienst gaat nemen ?)
En als je een mogelijkheid biedt tot overnachting aan betalende gasten, kun je ze dan ook (vergunning hiervoor nodig ?) een ontbijt aanbieden bijvoorbeeld. Graag zou ik hier wat meer over willen weten of informatie waar ik dit te weten kan komen. De Kamer van Koophandel in Conroe heeft nog niet gereageerd maar misschien is dat in Texas wel niet helemaal het juiste adres voor dit soort zaken.

Alvast bedankt voor het antwoorden
Groeten !
Bianca
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Hoi.
Texas is een van de staten die geen inkomsten belasting heeft.(no state income tax)
Wel moet je de federal income tax betalen.
De department is called INTERNAL REVENUE SERVICE (IRS)
Veel info kan je vinden op hun website http://www.irs.gov/businesses/small
I hope this will help.
Bianca66
Amerika-newbie

Bericht door Bianca66 »

marcuscj schreef:Hoi.
Texas is een van de staten die geen inkomsten belasting heeft.(no state income tax)
Wel moet je de federal income tax betalen.
De department is called INTERNAL REVENUE SERVICE (IRS)
Veel info kan je vinden op hun website http://www.irs.gov/businesses/small
I hope this will help.
Dank je, hier staat inderdaad veel informatie op !
Weet je trouwens ook hoe lang het duurt voor je een E2 visum krijgt vanaf het moment van aanvraag ?

Groeten
Bianca
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Nee,dat weet ik echt niet.
Maar daar zijn andere mensen op dit forum die het wel zullen weten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer