Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Toronto: waar kan je de skyline bekijken?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Toronto: waar kan je de skyline bekijken?

Bericht door Stephanie »

Wij gaan op onze USA/Canada tour waarschijnlijk ook de CN tower bezoeken. Wat we ons afvragen: is het beter vooraf op internet kaartjes te bestellen, of kan je ook gewoon op het moment zelf tickets kopen? Staat er voor de tickets een wachtrij van een uur, of valt dat wel mee?
Laatst gewijzigd door Stephanie op 06 aug 2005, 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

In 2002 heb ik geen problemen gehad met lange wachtrijen, maar ik kwam er al wat later op de dag.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Ik ben er midden september 2003 geweest. Wij hebben toen ter plaatse de tickets gekocht, geen wachtrijen aan de kassa's.
Voor mij was het niet echt zo'n must om erop te gaan, gezien de toch wel hoge toegangsprijs, maar eenmaal boven heb je toch een fantastisch uitzicht over Toronto.
Je hebt wel verschillende mogelijkheden van tickets, wij hebben enkel dat voor het grootste observatorium gekozen, de sky pod hebben we niet gedaan omdat ze bij de kassa's beneden vermelden wat de wachtijd boven is en die was toen +45 minuten!! En dan nog zoveel meer betalen, ik heb vanaf het observatorium deck ook mooi alles kunnen bekijken zonder extra lang te moeten wachten en meer geld te betalen.
Of je nu 300 of 400 m hoog zit, droog zit je zowiezo :lol:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Het observation deck is het hoogste ter wereld, op 479 meter. Ik vond de glazen platen in de vloer een uitdaging... Ik vond het erg de moeite waard.

Mack
Mack
MW Drawings

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mack schreef:Het observation deck is het hoogste ter wereld, op 479 meter. Ik vond de glazen platen in de vloer een uitdaging... Ik vond het erg de moeite waard.
Ziet er gaaf uit:

Afbeelding

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Precies: zo een foto heb ik ook... :D
Mack
MW Drawings

Pascal
Amerikakenner

Bericht door Pascal »

lookout = main observation deck => 346m (1136 ft.)
een verdieping lager kan je inderdaad de doorzichtige vloer opstappen (wel eerst ff checken of dat wel stevig is hé!! :lol: ) en/of de buitenlucht op 342m voelen.

Sky Pod => 447m (1465ft.) 360° rondom zicht tot 160 km (100miles)

Zoals ik eerder al schreef, is een apart ticket nodig voor de Sky Pod, kan je zowel beneden als boven aanschaffen, maar toen ik er was was het heel kalm beneden, niettegenstaande dat er +45min wachttijd was om vanuit het main observation deck de sky pod op te kunnen.
Dus als je in de zomermaanden gaat loopt dit mijn inziens alleen maar op, misschien moet je dan zelfs ook al wachten om tot op het main deck te komen.
En ook hier, bij het verlaten van de tower, jaja, moet je dwars door de gift shop om buiten te komen... :shock:
Je kan er zelfs de foto's kopen die aan het begin van je bezoek zijn genomen.
Wij hebben ook nog iets gedronken bovenin, en dat was niet speciaal duur.

Veel plezier en hopelijk zit je niet met je hoofd tussen de wolken :?
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Bedankt voor de reacties!
We gaan rond 15 september, zou het er dan ook zo druk zijn?
Ik zie op de site van de CN Tower dat ze ook nog een "motion simulator ride" en een "movie" hebben, zijn deze ook interessant?
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Pascal weet je zeker dat je uit Vlaanderen komt, je moet haast wel zeeuws bloed hebben... :wink:
I love NY
Pascal
Amerikakenner

Bericht door Pascal »

newyork schreef:Pascal weet je zeker dat je uit Vlaanderen komt, je moet haast wel zeeuws bloed hebben... :wink:
:?: Snap de connectie niet goed! Leg es uit?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Pascal schreef:
newyork schreef:Pascal weet je zeker dat je uit Vlaanderen komt, je moet haast wel zeeuws bloed hebben... :wink:
ons bin zuunig me nie gierig
Nederlandse vertaling:
wij zijn zuinig maar niet gierig

Volgens de rest van NL dan zelf denken we daar iets anders over :wink:
Rob
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Haha ik dacht echt dat je met Zeeuws bloed doelde op de uitspraak
Pascal schreef:Of je nu 300 of 400 m hoog zit, droog zit je zowiezo :lol:
=> de waterwerken in zeeuws-vlaanderen

Ik zoek het een beetje te ver denk ik ;)
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Pascal schreef:
Inderdaad zoals al door Rob is verteld, wij Nederlanders hebben altijd de naam om gierig te zijn, kijken kijken en niet kopen is bijvoorbeeld ook zo uitdrukking.

Gezien jou opmerkingen over de kosten etc. dacht ik dat jij wellicht toch wat nederlands (ofwel zunig zeeuws) bloed in u had.

Mijn excuses als ik u beledigd heb dat was uiteraard niet de bedoeling.
I love NY
Pascal
Amerikakenner

Bericht door Pascal »

no offense taken what so ever! :doublethumb:

Maar vind het wel kostelijk (ha, weer zo'n woord) amusant met hoevelen jullie hierop springen. :lol:

Geef toe, hoeveel meer zie je op 447 m dat je niet kan zien op 347 m hoogte?
by the way voor diegenen die willen antwoorden hierop = retorische vraag! :nana:
En de opmerking over de prijs van de dranken, wel, waar hebben ze niet de gewoonte om ervan te profiteren? Op de CN tower dus! :beerchug:

Have fun daarboven!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Pascal schreef:Geef toe, hoeveel meer zie je op 447 m dat je niet kan zien op 347 m hoogte?
Nou... 100 meter toren onder je, sowieso...

Mack
Mack
MW Drawings

Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Nog een vraagje: wat is een goede plaats om de skyline van toronto te bekijken? Is een boottrip naar de Toronto Islands hiervoor een goed idee?
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Oh die glazen vloer kan ik me nog goed herinneren.. Wij zijn in 1994 met een groep van 15 studenten naar Toronto geweest. Een paar v.d. mannelijke studenten had één jongen met hoogtevrees opgepakt en midden op de glazen vloer gezet. Hij pakte het heel sportief op, keek strak voor zich uit en liep (zonder een blik naar beneden te werpen) langzaam van de glazen plaat ..

Ik heb er zelf met één voet opgestaan.. Hoewel ze zeggen dat het glas het gewicht van 23 volwassen nijlpaarden kan dragen, heb je het idee dat het toch zo maar mis kan gaan als jij er op staat LOL - Er was overigens geen wachttijd voor het observatie deck. Wel een kleine wachttijd om naar het Sky Pod te kunnen. Dat vond ik trouwens heel eng.. op deze hoogte voel je de toren heen en weer bewegen in de wind (ik begrijp dat die constructie zo gemaakt is). Maar ik ben daar heel snel weggegaan. Ik heb gelezen dat bij windsnelheden van 180 km/u met windstoten tot 320 km/u, de toren vrij ver heen en weer kan bewegen.. (daar leek het voor mij gevoel wel op toen ik er stond, maar ik ben niet zo'n held ;))

Wij waren er overigens in de winter (gruwelijk koud, en je gezicht bevriest in de wind), maar vandaar dat het niet zo druk was waarschijnlijk - Een hele leuke ervaring, ik denk er met veel plezier aan terug.. Ik weet nog dat we iedere dag bij foodcourt aten en 's avonds laat in het motel van die Mega grote (vierkante) pizza's bestelden.. Volgens mij heb ik er nog ergens een foto van liggen : ))
Sandy
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

De skyline van Toronto lijkt me heel mooi, misschien zelfs mooier dan die van New York. Is er niemand die tips heeft over hoe we best de skyline kunnen bekijken? bvb. via een cruise naar de Toronto Islands?
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Nou zeg, dan doe ik eens de moeite om een bijkomende vraag in hetzelfde topic te stellen, in plaats van een nieuw topic te openen, en krijg ik toch wel geen antwoord zeker :wink:

Ik vraag me nog steeds af van waar we de Toronto Skyline goed kunnen bekijken... Is de Toronto Islands een goed idee of zijn er nog andere mogelijkheden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer