Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route 66 autohuur
-
stijnec
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
route 66 autohuur
Aanstaande zomer rijden wij route 66 van Chicago naar LA. Ik heb nu een auto gereserveerd bij National (op hun site) omdat dat het voordeligst is, zowel met de huur als de dropoff kosten. Of heeft iemand nog een beter idee? Heb nu een fullsize, wat budgettechnisch het meest haalbaar is, maar zou graag met een SUV gaan. Hoor het graag van jullie
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Re: route 66 autohuur
Als je een midsize SUV bedoelt, moet je bij usareisen gaan huren, die is nog goedkoper dan de fullsize auto.
(Hier had ik de link naar http://www.usareisen.de voor National, overige staten geplaatst, maar die werkt niet, dus maar zo.)
De standaard SUV is per week een 70 euro duurder dan de auto die je nu hebt gereserveerd. Daar kan het budget toch niet op vastlopen, hoop ik. Hoewel ze wel een beetje meet peut lusten
.
Onze laatste trip hebben we ook een midsize SUV gehad, een KIA Sportage, en daar was het met 2 personen goed in vertoeven. Normaal ben ik een Trailbalzer fan, maar de KIA (gehuurd als Equinox, uiteraard) voldeed prima.
(Hier had ik de link naar http://www.usareisen.de voor National, overige staten geplaatst, maar die werkt niet, dus maar zo.)
De standaard SUV is per week een 70 euro duurder dan de auto die je nu hebt gereserveerd. Daar kan het budget toch niet op vastlopen, hoop ik. Hoewel ze wel een beetje meet peut lusten
Onze laatste trip hebben we ook een midsize SUV gehad, een KIA Sportage, en daar was het met 2 personen goed in vertoeven. Normaal ben ik een Trailbalzer fan, maar de KIA (gehuurd als Equinox, uiteraard) voldeed prima.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Leuk dat je Route 66 gaat rijden, doe ik deze zomer ook!
Ik ben ook van plan bij National een auto te huren ivm drop-off kosten maar dan wel via usareisen.de. Dus niet rechtstreeks omdat ik dan duurder uitkom. Ik huur de auto overigens in Washington DC en lever die in in Los Angeles aangezien ik er een coast-to-coast trip van maak.
Het je voorbeelden van prijzen als je rechtstreeks via National huurt?
Roland
Ik ben ook van plan bij National een auto te huren ivm drop-off kosten maar dan wel via usareisen.de. Dus niet rechtstreeks omdat ik dan duurder uitkom. Ik huur de auto overigens in Washington DC en lever die in in Los Angeles aangezien ik er een coast-to-coast trip van maak.
Roland
-
stijnec
- Amerikafan
dank voor je reactie. Ik had al op de site gekeken, maar kon (en kan) nergens info vinden over one-way verhuur. Waar had jij die precies gevonden?
prijs heb ik in mijn mail, zal ik vanavond even opzoeken en hier vermelden
prijs heb ik in mijn mail, zal ik vanavond even opzoeken en hier vermelden
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Over welke site heb je het nu? Usareisen.de?
Roland
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op de site van usareisen.de bij Mietwagen --> Sommer 2009 --> National vind je de volgende tekst:stijnec schreef:dank voor je reactie. Ik had al op de site gekeken, maar kon (en kan) nergens info vinden over one-way verhuur. Waar had jij die precies gevonden?
RolandInformationen zu Einwegmieten
Bei National sind Einwegmieten zwischen den angegebenen Stationen der einzelnen US-Bundesstaaten und in allen Wagengruppen auf Anfrage möglich.
Die Höhe der Gebühr für eine Einwegmiete beträgt einheitlich US-$ 250 zzgl. lokaler Steuern und wird vor Ort entrichtet.
Keine Einweggebühren werden zwischen Stationen innerhalb der Bundesstaaten Florida und Kalifornien erhoben.
Mieten zwischen Stationen innerhalb einer Stadt (z.B. zwischen Stadt- und Flughafenstation) gelten nicht als Einwegmieten.
Bei den genannten Kosten für Einwegmieten handelt es sich um zur Zeit gültige Angaben, die sich im Laufe der Saison ohne Vorankündigung ändern können.
-
stijnec
- Amerikafan
Coyote schreef:
Roland
Rate Information
Item: Prices
(USD)
Car Class: Fullsize 4-Door/Automatic/Air
Rates:
Time & distance 0 DAY @ $67.44 $0.00
Time & distance 0 HOUR @ $22.48 $0.00
Time & distance 3 WEEK @ $273.52 $820.55
Unlimited distance-time & distance 0 DISTANCE @ $0.00 $0.00
Contract I.D. 5005946
Inclusive Rate Items
(20) Loss damage waiver full Included
(20) Liability protection program tour Included
Lessor tax 2.75 usd/rntl Included
Auto renting occupation tax 5 pct (5.0%) $32.59 Included
Mpea tax (6.0%) $39.11 Included
Chicago tran tax (8.0%) $52.14 Included
Mass transit tax 1 pct chicago (1.0%) $6.52 Included
Guaranteed Base Rate Included
Unlimited Miles Included
Sub total.....................................................$827.07
Fuel Service Option $31.79
Coverages:
Loss Damage Waiver Full $0.00
Liability Protection Program Tour $0.00
Surcharges:
Drop Charge $199.00
Retailers Occupation Tax 10.25 Pct $3.26
Taxes:
Auto Renting Occupation Tax 5 Pct (5.0%) $9.95
Mpea Tax (6.0%) $11.94
Chicago Tran Tax (8.0%) $15.92
Mass Transit Tax 1 Pct Chicago (1.0%) $1.99
Total Estimate..............................................$1,224.76
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb ook gekeken bij National. Het aantal beschikbare catagoriën voor Chicago - Los Angeles is beperkt. Keuze uit slechts 7 typen. Dit geldt ook voor mijzelf: Washington DC - Los Angeles. Daarom heb ik hier niet verder gekeken, er is voor mij gewoon te weinig keuze. Ik wil in een cabrio rijden en via National zelf lukt dat niet.
De prijs zoals die hierboven staat en wat ik zelf ook krijg bij de auto's die ik wel kan huren via de site van National is nog niet eens zo gek vind ik. Alle noodzakelijke verzekeringen zitten inbegrepen. National spreekt overigens nog over drop off kosten van USD 199 terwijl usareisen.de het over USD 250 heeft.
Ik ga echter toch via usareisen.de boeken omdat je daar een veel ruimere keuze hebt v.w.b. type auto's. Waarom het via usareisen.de wel kan en via de site van National zelf niet, snap ik niet. Overigens krijg je ook nog 10% korting via usareisen.de (7% vroegboekkorting en 3% onlinekorting).
Wil je dus zeker zijn van een SUV, zul je via usareisen.de moeten huren. Volgens mij had je echter al geboekt bij National? Kun je dat nog (kosteloos) annuleren?
Roland
De prijs zoals die hierboven staat en wat ik zelf ook krijg bij de auto's die ik wel kan huren via de site van National is nog niet eens zo gek vind ik. Alle noodzakelijke verzekeringen zitten inbegrepen. National spreekt overigens nog over drop off kosten van USD 199 terwijl usareisen.de het over USD 250 heeft.
Ik ga echter toch via usareisen.de boeken omdat je daar een veel ruimere keuze hebt v.w.b. type auto's. Waarom het via usareisen.de wel kan en via de site van National zelf niet, snap ik niet. Overigens krijg je ook nog 10% korting via usareisen.de (7% vroegboekkorting en 3% onlinekorting).
Wil je dus zeker zijn van een SUV, zul je via usareisen.de moeten huren. Volgens mij had je echter al geboekt bij National? Kun je dat nog (kosteloos) annuleren?
Roland
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen Mei gewoon usd.199,- (+tax.) drop-off in Washington betaald. Gehuurd via usareisen.deCoyote schreef:De prijs zoals die hierboven staat en wat ik zelf ook krijg bij de auto's die ik wel kan huren via de site van National is nog niet eens zo gek vind ik. Alle noodzakelijke verzekeringen zitten inbegrepen. National spreekt overigens nog over drop off kosten van USD 199 terwijl usareisen.de het over USD 250 heeft.
Roland
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

-
stijnec
- Amerikafan
ja volgens mij kan ik nog kostenloos annuleren.
zal usareisen.de eens bellen, want de site vind ik nogal onoverzichtelijk
zal usareisen.de eens bellen, want de site vind ik nogal onoverzichtelijk
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat geloof ik meteen. Maar vorig jaar stond ook bij usareisen.de nog USD 199 aan drop off kosten bij National. Dat is pas sinds kort veranderd bij ze.Ta2 Gerrit schreef:Wij hebben afgelopen Mei gewoon usd.199,- (+tax.) drop-off in Washington betaald. Gehuurd via usareisen.de
@ stijnec: wat vind je moeilijk aan de site? De site is niet super overzichtelijk maar als je een auto wilt boeken kan dat perfect via hun site. Houd er alleen even rekening mee welk tarief je kiest.
Rijd je met 1 bestuurder kun je voor het meest voordelige tarief kiezen: Super-Spar-PLUS-Preise. Rijd je met met meer personen dan zou ik kiezen voor het tarief: Super-Inklusiv-PLUS-Preise. Dat tarief heeft ook als voordeel dat het incl. inzittenden en bagageverzekering is en je levert de auto met een lege tank in. Bij het goedkope tarief betaal je vooraf een volle tank. Hiervoor moet je dus even rekenen wat in jullie geval voordeliger zou zijn. Op dit moment valt de brandstofprijs best mee maar vorig jaar moesten wij USD 80 betalen voor een volle tank. Ik was de enige bestuurder. Toch was dit weer voordeliger dan te kiezen voor het dure tarief. Of dat dit jaar ook geldt moet ik voor mijzelf dus nog even bekijken.
Roland
-
stijnec
- Amerikafan
Heb het nu inderdaad gevonden Roland. Nog een andere vraag, als je via usareisen.de boekt, kun je dan nog annuleren, en wordt het huurbedrag meteen afgeschreven?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij mijn weten wordt tegenwoordig niet direct je creditcard belast (bij mij vorig jaar wel). Weet niet wanneer dan wel, er zijn enkele forumleden die voor dit jaar bij ze geboekt hebbben, wellicht kunnen die aangeven hoe het nu werkt.
Annuleren kan tegen bepaalde kosten zo lees ik op de site:
Roland
Annuleren kan tegen bepaalde kosten zo lees ik op de site:
Stornierung / Umbuchungskosten:
Pauschal EU 30,00 zzgl. EU 15,00 Reisebüroentgeld pro gebuchten Mietwagen. Voraussetzung: Die Stornierung / Umbuchung liegt uns mindestens 48 Stunden vor Anmietung schriftlich vor. Weitere Informationen entnehmen Sie bitte den Reisebedingungen des Reiseveranstalters.
Roland
-
stijnec
- Amerikafan
bedankt voor al jullie tips en adviezen. Dan mijn (denk ik ) laatste vraag, welk type auto raden jullie ons aan? We zijn met zn 2en en gaan er ca 3 weken vrij intensief gebruik van maken. Als het een SUV wordt, kan dan nog problemen geven bij parkeergarages van bv hotels?
Wij hebben de auto begin november geboekt en nog steeds is er niets afgeschreven.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Geen enkel probleem de Parkeergarages en plekken zijn ruim genoeg, men is daar gewent aan grote autosstijnec schreef: Als het een SUV wordt, kan dan nog problemen geven bij parkeergarages van bv hotels?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou mooi voor de SUV gaan. Lekker ruime auto en waarschijnlijk rijd je hier niet in zo'n auto. Dan is het extra leuk als je dat in Amerika wel doet.
Roland
Roland
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik woon aan Route 66 Vlakbij Springfield MO.
Roland komt geloof ik al een bakkie leut halen. Stiin is natuurlijk ook van harte welkom
Ik weet niet of je deze tip al gelezen hebt maar maar je moet bij springfield beslist een uurtje naar het zuiden rijden naar Branson missouri en daar een paar dagen voor uittrekken. www.branson.com.
Niet doen is een gemiste kans.
Roland komt geloof ik al een bakkie leut halen. Stiin is natuurlijk ook van harte welkom
Ik weet niet of je deze tip al gelezen hebt maar maar je moet bij springfield beslist een uurtje naar het zuiden rijden naar Branson missouri en daar een paar dagen voor uittrekken. www.branson.com.
Niet doen is een gemiste kans.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2262 Weergaves
-
Laatste bericht door theovg
-