Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

H1B, E1/2 en L1 visum binnen de 15 werkdagen!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

H1B, E1/2 en L1 visum binnen de 15 werkdagen!

Bericht door kastelke »

Gehoord tijdens de voordracht van Mr. Peter Mendonck (Van Orshagegen advocaten):

Normaalgezien duurt het voor een H1B, E1/2 en L1 visum ongeveer 3 tot 4 maanden alvorens deze goedgekeurd wordt.
Via Premium Processing kan dit versneld worden.
Als je bij de gewone processing fee nog eens 1000 dollar extra wilt betalen, dan behandeld de USCIS deze non-immigrant visa aanvragen binnen de 15 werkdagen!
Indien USCIS bijkomend bewijsmateriaal nodig heeft, dan vervalt deze termijn, maar dan zullen ze de zaak met dezelfde spoed afhandelen van zodra zij over die bijkomende stukken beschikken.

Indien bij een volledig dossier de USCIS geen antwoord geeft binnen de 15 werkdagen, dan krijg je die fee van 1000 dollar terugbetaald.

Nou, mij lijkt dit wel heel veel geld, maar als je echt om één of andere reden heel snel ginder moet zijn, dan kan je je baas altijd vragen om dit extraatje nog eens op te hoesten. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
VermontGirl
Amerikafan

Bericht door VermontGirl »

Ja ik wist inderdaad ook al van die regeling af en met mijn H1B is ook van die regeling gebruik gemaakt. Het enige probeem is dat hier op de universiteit de visumaanvragen worden afgehandeld in volgoorde waarin ze ontvangen worden. Maw, voordat mijn papieren werden verstuurd waren we wel even een paar maanden verder... Ik heb van begin Dec tot half Maart in NL vast gezeten!
Dus hou er rekening mee dat die regeling idd bestaat maar dat het bedrijf waar je werkt ook wel mee moet werken met het verwerken van de papieren!!!

-VG
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je zou verwachten dat je bedrijf toch wel haast zet achter het afwerken van die papierhandel, want tenslotte betalen zij toch wel die 1000 dollar, niet?!
:roll:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
VermontGirl
Amerikafan

Bericht door VermontGirl »

Dat klopt. Maar de mijn salaris (en dus ook het geld voor mijn H1B) komt niet van de universiteit maar ik wordt betaald door een Grant die mijn baas heeft (wij doen research en om aan geld te komen schrijf je grants en daar wordt alles van betaald).
Wij hebben een mannetje op de uni die dus al het papierwerk moet doen voor alle buitenlandse studenten en werknemers. En dat zijn er heel wat. Vandaar dat het dus allemaal lekker langzaam ging....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer