Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prijs vliegtickets daalt flink

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Prijs vliegtickets daalt flink

Bericht door Coyote »

MattRob schreef:YES ! Geboekt, prijs was nog lager toen ik weer belde ... In de EUR 577 zat ook annuleringsverzekering, dus het is nu EUR 558 pp. Ik vind het nog steeds ongelooflijk .... 'Helaas' dan wel vanaf Brussel (vind Amsterdam toch net iets gunstiger aan te rijden) en 'helaas' met United, waar ik geen status heb, maar ik hoor alleen maar goede verhalen van iedereen over United, dus dat komt vast goed. Ik ga nog even proberen mijn status te 'upgraden' bij United, wie weet of het lukt :lol: !
Geweldig Robert Jan! :D

Je kunt bij United Airlines aan de balie een verzoek indienen voor een upgrade naar de Economy Plus klasse. Tegenwoordig betaal je daar in de regel wel voor. Zo'n EUR 70 p.p. voor Amsterdam - Washington (of Chicago). Vanaf Brussel zal dat niet veel anders zijn. Voorheen kreeg ik nog wel eens gratis zo'n upgrade. Je kunt ook kiezen voor Economy Plus Acces waarbij je een jaar lang met 2 personen in de Economy Plus klasse kan vliegen. Kost wel USD 349 (en dat keer 2 omdat jullie met z'n vieren gaan). Voordeel is dan wel dat het voor alle vluchten geldt.

Heb je al Mileage Plus nummers voor jullie vieren aangevraagd?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

De e-tickets zijn al binnen en de stoelen kunnen nu vast gelegd worden.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Heb net zoon opgehaald van Schiphol en hij wil in de zomervakantie alweer naar Cchicago.(die jeugd van tegenwoordig doet ook maar :roll: :roll: ). Anyway voor hem kosten die tickets nog steeds rond de € 600.-. Is dus best prijzig voor een hardwerkend studentje. Blijven we nog maar even wachten dus. Hij is gisteravond vertrokken van Chicago met United en kreeg zomaar een upgrade naar 1st class. Hij zegt dat hij er wel aan zou kunnen wennen. Champagne en zo. :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Coyote schreef: Je kunt bij United Airlines aan de balie een verzoek indienen voor een upgrade naar de Economy Plus klasse. Tegenwoordig betaal je daar in de regel wel voor. Zo'n EUR 70 p.p. voor Amsterdam - Washington (of Chicago).
Is dat echt duidelijk de moeite waard ? Ik vond ook de 'standaard' stoelen bij Delta op onze laatste terugvlucht prima te doen. Natuurlijk is extra beenruimte altijd lekker, maar zijn de standaard economy seats hier minder dan bij bv Delta, NWA en Continental ?
Coyote schreef: Heb je al Mileage Plus nummers voor jullie vieren aangevraagd?
Ik heb zelf nog een Lufthansa kaart (moest 'vroeger' vaak naar Duitsland), dus daar kan ik ook hiermee punten krijgen. Overigens, inmiddels gewoon laagste status. Maar voor vrouw en kinderen dus wel even aanvragen, voordat ik ga vliegen begrijp ik. Overigens, OneWorld (via AmericanAirlines) bood via mijn werkgever (we zijn groot en maken veel miles) vorig jaar aan om de status bij een andere maatschappij te 'matchen'; dus werd Platinum bij OneWorld. Ik hoop dat ik dat bij United ook kan regelen, ga het in ieder geval proberen. Beetje slijmen, dat ik wel graag met hen wil gaan vliegen, maar dat ik dan wel zelfde status wil als bij Skyteam :mrgreen: ! Proberen kan altijd :wink: !

Overigens, ik keek ook nog even naar mijn trip naar Salt Lake City eind februari met mijn kinderen. Daar heb ik EUR 720 voor betaald (met Delta), is nu bij Delta al voor EUR 620 ( :evil: ), maar via connections weer voor EUR 419 ... Ik bellen of ik kan annuleren bij Delta, kan voor EUR 150. Mooi dacht ik, maar ja, United vliegt met 2 stops naar Salt Lake City .... Balen dus, gaan we maar niet doen, het is maar voor een weekje, dus wil zoveel mogelijk uit die dagen halen om te skieën daar :| ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
johnvoorn
Amerika-ontdekker

Bericht door johnvoorn »

Amsterdam Phoenix GEBOEKT!! heen 2 juli terug 31 juli, via Londen met BA en . . . geboekt bij BA direct, prijs 514 + 8 Euro boekings kosten. Camper was al besproken, nu gaan we aan de rest beginnnen. Ik zal me bij wie gaat wanneer aanmelden.
Succes iedereen nog met boeken, het kan vast nog wel iets omlaag, misschien a.s. woensdag?
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Wat is er aanstaande woensdag dan?
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dan gaan ook in Nederland de vliegprijzen naar beneden.
Zie dit topic
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

We gaan nu toch naar de US!!
Doordat de vluchten nu wat menselijker van prijs zijn gaan we nu toch in mei een weekje naar New York.
Ons plan was om in augustus die kant op te trekken maar door zoonlief zijn studie/eventueel tweede zit en andere grote aankopen,zijn we van dat plan afgestapt.
We hebben geboekt via de site van British Airways en kwamen uit op een prijs van 819 euro voor 2 personen naar JFK .
Diezelfde vlucht kostte dezelfde dag bij de reisagent 439 euro p/p plus taksen,dit was bij hem de goedkoopste prijs doordat BA nu promoties doet.
Bij Connections en de andere zoeksites kwam ik ook niet goedkoper uit.
Hopelijk heb ik niks over het hoofd gezien bij het boeken? :wink:
Northwinds
Amerika-ontdekker

Bericht door Northwinds »

Leuk! Twijfelde ook om New York te doen.
Werd Miami.
Peter
Nati schreef: Doordat de vluchten nu wat menselijker van prijs zijn gaan we nu toch in mei een weekje naar New York.
:
Afbeelding
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Northwinds schreef:Leuk! Twijfelde ook om New York te doen.
Werd Miami.
Peter
Nati schreef: Doordat de vluchten nu wat menselijker van prijs zijn gaan we nu toch in mei een weekje naar New York.
:
het had goedkoper gekund in mei naar new york als je ook vanuit dusseldorf had kunnen gaan.Ik heb hier een topic over geopend eind december viewtopic.php?f=9&t=19155 maar heb nog even gekeken die 2 voor de prijs van 1 actie is helaas al volgeboekt.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Ja, inderdaad Jokaluma,misschien was het in december wel goedkoper. :? Ik heb toen ook bij Airberlin gekeken op dat moment maar toen hadden we nog geen intentie om te gaan. Wat ook voor ons een grote rol speelt zijn de data ,omdat ik enkel die week vakantie heb en niet kan schuiven met vertrek en aankomstdagen. Maar ik ben al erg blij dat we toch nog de oversteek gaan maken :dance:
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

De prijzen bij connections.be zien er erg gunstig uit, maar hoe doen jullie het met parkeren in Brussel? Is dat niet erg kostbaar? Ik zie wel op tegen een eind rijden na een vermoeiende vlucht..
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Voor ons is het niet zover rijden (5 kwartier),maar het parkeren is redelijk aan de prijs.
Vorig jaar hadden we een hotel geboekt en konden daar de auto 4 weken laten staan, hadden we toch gedaan en nu was het ook nog eens goedkoper dan parkeren op Zaventem.
Nu vliegen we een stuk later en ga ik kijken of het met een airporttaxi voordeliger is.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Twijfel of ik moet boeken via connections of wachten of er woensdag inderdaad ook prijsdalingen komen in Nederland. Het scheelt nu wel bijna 200 euro per ticket.
Weet niet of deze tickets snel weg zullen zijn of dat het per dag verandert?
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Het blijft een gok, ik weet ook niet wat voor prijzen we kunnen verwachten in Nederland.
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

Annie schreef:De e-tickets zijn al binnen en de stoelen kunnen nu vast gelegd worden.
Kun je deze van tevoren vastleggen?
Hoe en waar doe ik dat? Wil ik ook!! :mrgreen:
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Op de site van united.com (als je daar tenminste mee vliegt) kan dat met je e-ticketnummer.

Is mij inmiddels ook gelukt, dus zo moeilijk is het niet... :mrgreen:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Met e-ticketnummer of via viewtrip.com (of op connections.be) met het boekingsnummer van Connections je United reserveringsnummer opvragen en dan bij United inloggen. Dat moet werken.

Ik heb zojuist nog een reisje geboekt, ik ga eind november met mijn vrouw 6 dagen naar Las Vegas :dance: ! Voor EUR 350 p.p. met United, echt een koopje. Ik heb de stoelen ook al gelijk vastgelegd. Bij mijn reis in de zomervakantie (zaterdag geboekt) waren de stoelen overigens wel al ingeboekt, op prima plaatsen en bij elkaar (maar dat was 2 volwassenen, 2 kinderen). Maar hier moest ik dat dus echt even zelf doen. Het vliegtuig leek nog vrij leeg op alle vluchten; kon bijna kiezen waar ik wilde (behalve exit rows), dus dat is prima.

Overigens, het was wel een gepuzzel om nog een aanbiedingstarief te kunnen vinden, ik heb het idee dat die al flink vol aan het raken zijn. Dus voor mensen die nog twijfelen, bel even met connections en kijk of ze een mooi tarief hebben. Want heel lang gaat het niet meer duren ben ik bang :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Carla
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Carla »

Ik heb vanmorgen telefonisch bij Connections geboekt! Omdat ik nog aan de schoolvakanties vastzit, dus altijd dure tickets, had ik dit jaar nog niet geboekt omdat de prijzen steeds rond de 1050 euro lagen. Nu betaal ik 571 euro p/p. We vertrekken op 14 juli en vliegen 10 augustus terug (vanaf Brussel dus). We vliegen heen naar Seattle en terug vanaf Las Vegas. We vliegen met United en Connections heeft meteen de stoelen vastgelegd :) Scheelt toch een hoop geld als je met zijn vijven vliegt.
Ben superblij met dit tarief, iedereen bedankt voor de supertip over Connections :dance: . We denken nog even na hoe we het doen met het parkeren van de auto, denk dat we 1 nachtje hotel boeken en hopen dat we dan 4 weken de auto bij het hotel kunnen laten staan. Nu de auto en de rest nog regelen :D
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Carla, waren bij jou de tickets telefonisch ook goedkoper dan via de site?
Met andere woorden: kan ik beter bellen?

Groetjes,
Edda
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer