Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zuid/Noord-West VS rondreis

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Zuid/Noord-West VS rondreis

Bericht door tcoppers »

Hallo allemaal,

ik ben bezig met mijn tweede grote rondreis de VS. Dit wordt weer een rondje maar nu zelfs nog iets
groter dan in 2007. Ik wil in totaal 11 staten bezoeken op deze reis. Begin- en eindpunt zal dit keer
San Francisco zijn. Ik ga voor een reis van 44/45 dagen alhoewel ik ze nog niet allemaal ingevuld heb.
Ik heb dus nog wat speling. Het volgende kaartje geeft een overzicht van de route.
Start zal waarschijnlijk laatste week van mei zijn eventueel nog een week later.

Klik op kaartje voor vergroting.
Afbeelding

De reis zal waarschijnlijk in 2010 zijn dit jaar zal ik niet meer redden i.v.m. vakantiedagen en zo.
Ik wil dan in de laatste week van mei beginnen aan deze grote rond reis.

Dag 1: Amsterdam - San Francisco en eerste overnachting in Mountain View in de buurt van San Jose.
Dag 2: Mountain View - San Jose: Computer History Museum, Intel Museum, Rosicrucian Egyptian Museum & Planetarium, San Jose Municipal Rose Garden.
Dag 3: San Jose - San Jose: Tech Museum of Innovation, Cathedral Basilica St. Joseph en Winchester Mystery House.
Dag 4: San Jose - El Portal: Hetch Hetchy Reservoir Yosemite NP en Yosemite Valley overnachten in Cedar Lodge.
Dag 5: El Portal - El Portal: Mariposa Grove daarna Glacier Point hike naar Taft trail of Sentinel Dome Trail.
Dag 6: El Portal - Bishop: via Tioga Pass Road naar Bodie daarna Mono Lake en overnachten in Bishop.
Dag 7: Bishop - Furnace Creek: Alabama Hills, Panamint Road, Emigrant Pass naar Furnace Creek Ranch zonsondergang Dante's View.
Dag 8: Furnace Creek - Las Vegas: via Badwater Road, Natural Bridge Road, Devils Golfcourse naar Red Rock NCA daarna hotel op de Strip.
Dag 9: Las Vegas - Las Vegas: Strip, winkels niets doen.
Dag 10: Las Vegas - Kingman: richting Kingman daarna over Route 66 naar Seligman daarna over I-40 terug naar Kingman.
Dag 11: Kingman - Sedona: via 93 en 89 naar Prescott dan Sedona zonsondergang in Red Rock SP.
Dag 12: Sedona - Tusayan: via Sunset Crater NM, Flagstaff Mall, naar Grand Canyon South Rim zonsondergang South Rim.
Dag 13: Tusayan - Holbrook: via East Rim Drive Grand Canyon NP via Tuba City en Coal Mine Canyon langs Little Painted Desert naar Holbrook.
Dag 14: Holbrook - Chinle: Petrified Forest NP, Hubbell Trading Post naar Canyon de Chelly.
Dag 15: Chinle - Monument Valley: via Mexican Water Trading Post naar Valley of Gods, Gooseneck SP en Monument Valley. Overnachten in The View Hotel.
Dag 16: Monument Valley - Moab: via Moki Dugway en Muley Point Road, Hole'n the Rock House, Canyonland Np Needles Disctrict naar Moab.
Dag 17: Moab - Moab: Canyonlands NP Island in the Sky District.
Dag 18: Moab - Moab: Arches NP en overnachten in Red Cliffs Lodge Moab.
Dag 19: Moab - Glenwood Springs: via Colorado NM, hoe verder ? Via US-50 en SR-133 naar Glenwood Springs
Dag 20: Glenwood Springs - Estes Park: via Rocky Mountains NP overnachten in Stanley Hotel, alternatief motel in Loveland.
Dag 21:Estes Park - Scottsbluff: via Fort Laramie NHS, Scottsbluff NM.
Dag 22: Scottsbluff - Wall: via wounded Knee, Big Foot Trail, Badlands NP.
Dag 23: Wall - Keystone: Badlands NP, Mount Rushmore NP, Custer SP, motel Keystone en avondceremonie in Mount Rushmore NP
Dag 24: Keystone - Burgess Junction: Devils Tower NM, Buffalo naar Bear Lodge Resort Burgess Junction in Bighorn National Forest.
Dag 25: Burgess Junction - West Yellowstone: via Beartooth Road naar Yellowstone NP, Mammoth Hot Spring.
Dag 26: West Yellowstone - West Yellowstone: OLd Faithfull, Canyon Village.
Dag 27: West Yellowstone - Jackson: Grand Teton NP.
Dag 28: Jackson - Meridian: Craters of the Moon NM
Dag 29: Meridian - Bend: ik weet niet wat er te zien is op dit stuk. Three Sisters ?
Dag 30: Bend - Portland: grotendeels langs Columbia River
Dag 31: Portland - Packwood: Mount St. Helens National Volcanic Monument.
Dag 32: Packwood - Everett: Mount Rainer NP, Boeing Factory Tour ?
Dag 33: Everett - Seattle: Boeing Factory Tour, Microsoft Museum.
Dag 34: Seattle - Seattle: Pike's Market, Space Needle wat nog meer ?
Dag 35: Seattle - Lake Quinault: Olympic NP overnachting Lake Quinault Lodge.
Dag 36: Lake Quinault - Eugene: via SR-101 langs de kust.
Dag 37: Eugene - Grant Pass: Crater Lake NP
Dag 38: Grant Pass - Fort Ross: via Redwood NP, Avenue of Giants overnachten in Fort Ross Lodge.
Dag 39: Fort Ross - San Francisco: Golden Gate NRA, Golden Gate Bridge, Fishermanns Wharf.
Dag 40: San Francisco
Dag 41: ????
Dag 42: ????
Dag 43: ???
Dag 44: San Francisco - Amsterdam: terug thuis.

Dit is mijn kleine kronkel door de VS wat denken jullie er van ?
Ik heb nog 3 dagen eventueel 4 of 5 dagen over die ergens kan in plannen.
Algemeen geldt per dag niet meer dan 200 miles maar toch zijn er nog een paar dagen van meer dan 300 miles, een paar lange rijdagen zijin
niet te vermijden denk ik.
Voor de duidelijkheid; ik weet dat dit een héél lange reis is, maar ik vind het absoluut niet erg om elke dag in de auto te zitten dat is voor mij geen probleem.
Totaal zijn het rond de 7400 miles tot nu toe.

Hebben jullie nog tips, mis ik nog iets ?
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
gastxyz

Re: Zuid/Noord-West VS rondreis

Bericht door gastxyz »

Allemachtig .... :wink:

Zo snel doorscannend:

- Tioga Pass kan ein mei / begin juni nog dicht zijn
- Veel te kort in Yellowstone! (of ben je er al eerder geweest?)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, veel te weinig tijd in Yellowstone. Echt veel te weinig.
Je overnacht overal buiten de parken, is dat bewust? El Portal betekent een paar keer extra heen en weer rijden, terwijl je nu nog de kans hebt om iets moois in het park uit te zoeken (Yosemite Lodge of de Stoneman Room in Curry village).
Idem voor Yellowstone, waarom de eerste nacht niet bij Mammoth Hot Springs overnachten? Dag 25 lijkt me heel erg lang.

Waarom heen en weer rijden naar Kingman en niet verder doorrijden? Het lijkt me dat je er snel uitgekeken bent.
Voor Olympic NP heb je niet veel tijd uitgetrokken, zie hiervoor ons 2006-verslag.

Ik ben zelf meer een voorstander van een paar lange rijdagen en dan een paar dagen rust op de plaats om zo maar eens te zeggen, dat geeft wat meer rust dan elke dag rijden lijkt me.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Seligman heb je inderdaad zo gezien en het stuk route 66 is ook niet zo heel bijzonder. Ik zou van Kingman via Route 66 over Seligman doorrijden naar Williams en daar overnachten. Williams is best leuk.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

PHEW wat een reis! :mrgreen:
Helemaal eens met Nieuwenoord: Seligman is wel leuk maar je bent er tamelijk snel uitgekeken. Ik zou ook zeggen: doorrijden en in Williams overnachten. Hoef je niet heen en weer te rijden.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Mooie route. Wij hebben dit jaar iets soortgelijks gedaan (10 westelijke staten), maar dan in 39 dagen.
Om te overwegen:
- Misschien de dagen in San Francisco over heb begin en einde verdelen.
- Ik zou nog 1 nacht bij Yellowstone / Grand Teton doen.
- Sommige dagen zitten een beetje vol. Ik zou nog eens kritisch kijken wat je echt graag wil zien.
Johan
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties.

@Arno: ik weet dat de Tioga Pass eind mei/begin juni nog gesloten kan zijn. Ik denk ook dat ik pas in de eerste week van juni vertrek.
Dan nog kan de Tioga Pass gesloten zijn, dat zou jammer zijn en dan moet ik een alternatieve route naar Death Valley nemen. :cry:
Wat betreft Yellowstone; nee hier ben ik nog niet geweest en hier wil ik nog een dag extra invoegen.

@Marianne: wat betreft Yosemite heb ik overnachting gepland in Cedar Lodge direct bij de Arch Rock Entrance van het park. Dat lijkt me echt geen probleem
en daar kan ik gunstiger overnachten dan in het park zelf. Wat betreft overnachting in Yellowstone weet ik nog niet. Ik heb nu overnachting in de route opgenomen
in West Yellowstone. Omdat ik door mijn werk pas laat weet of ik nu vakantie krijg voor deze periode kan ik niet echt lang van te voren reserveren. En dat is
toch wel nodig voor Yellowstone. Dus dat is nog zeker niet definitief. Wat betreft Kingman-Seligman: ik wil graag een stukje Route 66 rijden en ik had ergens
gelezen dat het stukje tussen Kingman en Seligman een mooi stuk is om te rijden. :)
Wat betreft Olympic NP heb ik nog geen definitieve plannen eigenlijk, ik zal jullie reisverslaag er eens op na lezen. Bedankt.

@Monique: ik moet er dan nog eens goed over na denken of ik dat stukje Route 66 wel moet doen, anders ga ik via Kingman naar Sedona.

@pushirubiano: je bent nu al de derde die zegt dat het stukje Route 66 niet interessant is. :roll: Hmm dan wordt het moeilijk om het in de route te houden.
Ik heb nog wat tijd om een definitieve keuze te maken anders heb ik nog een dag over.

@Johan: ik ben nu al 2 keer in San Francisco geweest. Aan het begin van de reis heb ik bewust gekozen om 2 dagen in San Jose door te brengen.
Daar is genoeg te zien en zo kan ik langzaam aan de rest van de reis beginnen. Maar ik ben wel van plan om aan het eind van de reis nog eens
2 dagen in San Francisco door te brengen. Er is immers genoeg te zien en te doen. 1 extra nacht bij Yellowstone/Grand Teton is eigenlijk al zeker.
Wat bedoel je met sommige dagen zitten een beetje vol ? :blink: Ik heb op deze reis eigenlijk maar een lange rijdag dat is dag 28 met rond de 360 miles.
De rest van de dagen is gemiddeld gezien onder de 200 miles rijden per dag en dat moet best te doen zijn en dan ook nog wat zien onderweg.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je een stukje van R-66 wil doen zou ik kiezen voor het gedeelte tussen Kingsman en Needles, via Oatman.
Je gaat bij kingsman via exit 44 van de I-40 af en komt dat op de CR-10 dat is de oude R-66, je rijdt dan via de schitterende Sitgreaves Pass naar het plaatsje Oatman waar je het echte R-66 gevoel op kan snuiven en als je geluk hebt de ezels een wortel kan voeren.
Je komt dan bij het plaatsje Topock via exit 1 weer op de I-40 net voor de grens met CA.
Zie ons verslag van voorjaar 2008 dag 24
http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat een mooie lange reis, ik ben jaloers :mrgreen:
tcoppers schreef: Dag 29: Meridian - Bend: ik weet niet wat er te zien is op dit stuk. Three Sisters ?
Dag 30: Bend - Portland: grotendeels langs Columbia River
Ik zou hier iets meer tijd nemen, de omgeving van Bend is erg mooi.
Enkele tips: John Day Fossil Beds, Cascade lakes scenic route, en onze favoriet vakbij Bend: Smith Rock State park.
zie hiervoor ons reisverslag 2008: http://wunnik2008.web-log.nl/

Wij vonden het erg leuk om bij Lake Quinault een klein rondje om het meer te rijden. De weg is niet best daar, maar het was wonderbaarlijk mooi. Ook de korte maple Glade trail was erg leuk. Hier zie je allemaal mooie met mos begroeide bomen. Misschien heb je ook nog even tijd om naar Ruby Beach te gaan een klein mooi strandje vol met aangespoelde bomen. Rialto Beach is mooier maar ook een stukje verder.

In ons reisverslag 2006 kun je lezen over onze ervaringen in Moab, Rocky Mountain NP en South Dakota: http://www.backtotheusa.web-log.nl/

Marjon
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Hallo Marjon,

bedankt voor de tips. Jullie reisverslag had ik al een keer gelezen. Ik ga zeker Cascade lakes scenic route rijden op dag 29 wanneer naar Bend rij. Ga ik wat eerder
in Meridian weg dan moet dat lukken.
Volgende van Bend naar Portland ga ik zeker in Smith Rock State Park stoppen dat ziet er echt mooi uit. Moet jullie foto's van deze twee dingen nog eens goed bekijken.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer