Is nu al de zoveelste keer, dat ik iets geschreven heb en het niet kon plaatsen...
Oké ik geef toe, dat het dan altijd net na middernacht is, maar juist dan ga ik schrijven en keer op keer stoot ik weer mijn hoofd omdat het forum dan niet bereikbaar is.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Paul, wat vervelend, moeten wij weer je leuke stukjes missen.
Ik had al eerder begrepen dat dit een terugkerend probleem was rond middernacht, maar was in de veronderstelling dat dit inmiddels opgelost was. Blijkbaar niet, ik geef het door aan de tech. mod.
Nou, dan wel zo langzaam dat ik niets kan plaatsen...
En zo erg is het allemaal niet, maar ik ervaar het als vervelend en wilde even een 'statement' maken.
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Je hebt gelijk hoor om het te melden, even de laatste info:
ik las net achter de schermen dat het weer de aandacht heeft, er wordt aan gewerkt en terugkoppeling volgt z.sm.
Hoi Carin, ik had ook gelezen dat het opgelost was, maar in dat half uurtje is iets plaatsen haast ondoenlijk.
Als jij mijn 'leuke' stukjes mist, ga ik wel even zoeken of ik er nog eentje kan vinden...
Groetjes,
Paul
Vervelend, he, Paul? Voor mij is het dan 18 uur en de tijd, dat ik lekker even kan forummen en ik ben ook al menig berichtje kwijtgeraakt. Ik weet, dat Dennis de webhost er al een paar keer over heeft aangeschreven, maar tot nu toe geen reactie heeft gehad. Hij gaat ze weer aanschrijven.
Ja, dan wordt volgens mij de backup gedraaid. Begint om 00.10 uur en duurt altijd tot 00.30 uur. (NL/BE-tijd)
Vraag me overigens af of dat niet op een andere manier kan. Ik heb nog nooit bij een forum gemerkt dat die er een bepaalde tijd van de dag helemaal uitligt. Het zou toch mogelijk moeten zijn om de database op een bepaald tijdstip te kopiëren zonder dat het forum eruit hoeft te liggen?
Die mogelijkheden zijn er. Maar dan moet de hosting provider dat wel ondersteunen. Voor mysql is er mysqlhotcopy:
Mysqlhotcopy is a great alternative to mysqldump for large forum owners. Not having a reliable backup in case of a serious database corruption is the worst thing that can happen to a vB forum administrator. Here are some advantages of mysqlhotcopy:
1). One big advantage is that it creates a backup by hot-copying all database files with exactly the same file structure as your database. In the event of a serious database corruption you merely have to overwrite the original database directory with the backup directory.
2). Mysqlhotcopy runs very quick even on large forums.
3). When you have to restore from backup You don't have to spend hours re-creating tables from a huge dump file.
4). It is very reliable to backup a live forum even when thousands of users are online. It locks and flushes all database tables prior to the backup. I know mysqldump does this too but my understanding is that mysqlhotcopy is more effective for large forums.
De meeste providers doen volgens mij een cold backup.
Hahahahaha... Wil ik om 23.00 uur iets plaatsen, een soort 'bezinning' over een glas, zo in de aanloop naar kerst...
Valt hier in de wijk de stroom uit...
Ben ik een keer op tijd, werkt hier Nuon (onze stroomleverancier) tegen...
Heb ik dat weer...
Positieve groetjes,
Paul
Hoera!!! Dit lijkt opgelost te zijn. Het is nu onze tijd 18:15 en NL tijd 00:15 en het forum is in de lucht. Voorheen was het om deze tijd niet bereikbaar.
Was hier ook, nu is het forum nog steeds erg traag.
Dit is de eerste keer dus van de back-up denk ik niet dan zou het al langer moeten zijn.
Het forum is al 2 á 3 weken na middernacht goed bereikbaar dus die back-up wordt al langer op een ander tijdstip gedaan.
Zag ook dat er van die 100 personen en goede 60 gasten waren.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.