Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

van new york naar Los Angeles

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
janz
Amerika-newbie

van new york naar Los Angeles

Bericht door janz »

Wij (gezin met twee meiden van 13 en 15 ) willen deze zomer naar Amerika. De oudste is gek van New York. Mijn vrouw wil graag een paar dagen bij haar oude zieke tante in Houston langs. Mij lijkt het leuk om in het zuid westen de natuur te zien.
We hebben ca vijf weken en we willen de volgende route maken.

New York - Niagara watervallen - Washington - Nashville - Memphis - New Orleans - Cajun - Carlsbad - Santa Fé - Durango - Silverton - Grand Canyon- Las Vegas - Los Angeles

Is dit een aantrekkelijke route? Zitten we niet al te veel in de auto? Heeft iemand ervaring met (delen van ) deze route en kan hij/zij tips geven?

Alvast dank!
Jan
Yeehaw
Amerika-expert

Re: van new york naar Los Angeles

Bericht door Yeehaw »

Hi Jan, welkom op het forum.
Natuurlijk kan dat in 5 weken en er gaat niets boven een cross country trip maar je zal je natuurlijk moeten beperken in het aantal plaatsen dat je bezoekt. Bv 3 dagen NY is wel het minste. Dan naar Niagara Falls en weer terug naar Washington. Dan zou ik zeggen, of NY en DC, of naar Niagara en dan naar het westen.
New Orleans ligt in een beetje rare kronkel en die stad zou ik deze reis overslaan. Ik zie trouwens Houston niet in het rijtje en daar wil DW haar tante bezoeken. Er zitten ook heel wat saaie stukken in de route alhoewel het rijden door de USA natuurlijk altijd leuk is. Het maakt nogal wat verschil uit of jullie ook naar Houston willen. Je zou bv het NO kunnen bezoeken, dan naar Houston vliegen en van daar met de auto naar LA of SF. Dat zou je eigenlijk eerst moeten bepalen. Maar het rijden door TX is ook niet ieders hobby alhoewel er mooie gedeelten zijn. Plan eerst nog wat meer en kom dan terug op het forum en ik ben er zeker van dat je dan meer antwoorden krijgt. Zoals je het nu stelt is eea nogal vaag.
Yeehaw
janz
Amerika-newbie

Bericht door janz »

Dag Yeehaw

Dank voor jouw bericht. Het heeft ons aan het denken gezet en we zijn iets verder:
Vertrek op zondag 5 juni (mogelijk ook een dag eerder of een of twee dagen later zijn)
Aankomst in ieder geval uiterlijk ma 10 augustus in Nederland landen.
Reisduur vijf weken maximaal. Totaal dus 35 dagen max.
Te besteden bedrag: ongeveer gelijk aan onze vorige reis naar het buitenland. Ca 10.000 . Mag iets meer.
Reisdoel : New York (minimaal 4 dagen) , Houston (minimaal twee hele dagen ivm bezoek oud familielid) en daarna een aantal weken in het westen om de nationale parken in het Westen van de VS zoals de Grand Canyon en Zion National Park te bezoeken
Reisgenoten: een gezin met twee volwassenen (50 jaar) en twee meisjes (13 en 15 jaar)
Vervoer: Vliegen van New York .Van Houson met een auto naar Las Vegas rijden of evt vliegen? In het westen willen we (vanuit Las Vegas als startpunt) met een camper rondtrekken.

We houden ons aanbevolen voor commentaar!
Jan
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Jan
Dat ziet er prima uit!
Goed idee om naar New York te gaan in juni. Pak weg 5 dagen incl. de vlucht naar Houston. Dan 3 dagen in Houston want je wil natuurlijk met de meisjes ook een dagje naar Nasa Space Center. En dan...... Je zou kunnen rijden vanaf Houston, naar Austin, San Antonio, El Paso-Tucson, Phoenix. Texas is heet en luchtvochtig die tijd van het jaar en je bent tenminste 2 lange dagen aan het rijden tussen Houston en Tucson over een niet bijster aantrekkelijke route. Er zijn genoeg plaatsen om te bekijken onderweg maar dan moet je veel langer tellen. Plus tenminste 2 dagen Austin en 2 dagen San Antonio....Dan komt de camperreis door het westen in het gedrang. Vind ik tenminste. Na Houston zou ik het volgende doen:
A. Van Houston naar Phoenix vliegen, daar de camper huren en daar je reis beginnen.
B. Van Houston naar Las Vegas vliegen etc.
Eea hangt helemaal van je route door het westen af. Heb je daar al een planning gemaakt? Met 5 dagen NYC, 3 dagen Houston plus de vluchten heb je nog ongeveer 25 dagen voor de rondreis, ideaal! Ik zou dus niet tussen Houston en het westen met de auto gaan. Ga eens naar de ZW forums, daar staan talloze routes. Ik wil je met alle plezier ook een route geven. Het is wel verstandig vast aan te geven wat jullie willen. Wandelen? Willen jullie de RV in een andere plaats inleveren dan in de plaats van verhuur? Willen jullie naar de pretparken in en bij Los Angeles? Willen jullie langer dan een dag in de NP's blijven? etc etc. Een mooie reis zou bv zijn:
Phoenix (of Las Vegas)-Sedona-Grand Canyon NP south rim-Monument Valley-Page-Bryce Canyon NP-Zion NP, Las Vegas, Death Valley (mag niet met een camper in de zomer, zie de voorwaarden), Yosemite NP-San Francisco-Hw 1 naar Los Angeles, Los Angeles en terug naar Las Vegas of Phoenix. Kan heel goed in 25 dagen. Oneindig meer mogelijkheden.
Happy planning
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer