Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag ivm Goldrush-route

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nismo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Vraag ivm Goldrush-route

Bericht door Nismo »

Hoi allemaal,

Op aanraden van de eigenaar van het reisburo waar we geboekt hebben doen wij op 15/09 de route Sonora - San Francisco, dit via State Route 49 (de zogenaamde Gold Rush Route) naar Sacramento en zo naar San Francisco.
Op de route 49 zouden nog typisch oude communities te zien zijn uit de Gold Rush periode.

De route is Sonora - Sacramento via San Andreas en Jackson, heeft daar iemand ervaring mee. De te bezoeken plaatsen op die route, en ook info over de route sacramento - San Francisco.

Met Dank
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Hallo
Ik heb 2 jaar geleden deze route gedaan maar dan pas vanaf Mariposa via Angels Camp, Jackson e.d. tot Sacramento. Je komt er inderdaad zeer pittoreske stadjes tegen, de tijd lijkt er haast stil te staan. Probeer zeker een mijnbezoek te doen, dat vond ik echt het hoogtepunt. Er is ook nog ergens een stadje met een verkeersvrije straat die in westernstijl is gebouwd waar het personeel in traditionele klederdracht loopt (het is zelfs een park denk ik), ook wel de moeite.
Wij bleven 1 dag in Sacramento voor Old Sacramento en het Capitool te bezoeken en reden dan van Sacramento noordwaarts tot Clear Lake om vanaf daar richting SFO te rijden. Je rijdt dan door Napa Valley, de wijnstreek. Een tip: overnacht in het stadje Napa zelf, daar zijn de motels goedkoper en je zit nog vlakbij de wijntelers. Aanrader voor 's avonds: Dowtown Joe's: lekker eten, live muziek en zelfgebrouwen bieren! Het Travelodge motel vlakbij is z'n geld waard.
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nismo,

vorig jaar heb ik een deel van Historic Hwy 49 gereden. Zie dag 29 (9 juli) van mijn verslag van vorig jaar op mijn site. Het park dat zrx1100 noemt is volgens mij Columbia Historic State Park.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

dubbel
Laatst gewijzigd door zrx1100 op 13 jul 2005, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Inderdaad, dat was het, ik kon er even niet opkomen :D
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Columbia State Historic Park hebben wij vorig jaar ook bezocht. Heel leuk, vooral voor de kids.
Zie ons verslag : http://usa2004verslag.web-log.nl/log/2186249

Veel plezier
Wendy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer