Paar weken geleden hadden we hier in huis een zware discussie over homescholing. We hebben namelijk wat problemen met de school waar onze dochter op zit. Ze is vorig jaar door de DoDschool getest en loopt ruim voor op haar leeftijdsgenootjes. Advies was om een klas over te slaan.
De school hier in Utah accepteert dat advies niet en wil zelf testen maar dat is nog steeds niet gebeurd. Zou de eerste maand van het schooljaar al gebeuren
Laatst dus parent-teacher gesprek gehad en dochterlief heeft altijd alles supersnel af, verveelt zich snel, praat te veel en vergeet te luisteren. Ja daar hadden we voor gewaarschuwd! Een kind dat veel te makkelijk werk doet gaat zich vervelen en dan zoeken ze iets anders te doen.
De juf kwam een week later met een vaag plan om onze dochter moeilijker werk te geven maar daar komt eigenlijk niets van. Ze heeft 1 keer wat extra rekenwerk gekregen en 1 keer moest ze de wekelijkse spellingwoorden in alfabetische volgorde zetten.
Andere scholen hier in de stad zijn hetzelfde, eerst zelf testen en daarna mag ze misschien een klas overslaan. Er is wel een school in SLC waar ze wat makkelijker zouden zijn maar dan zitten we met een reistijd van minstens een uur heen en een uur terug.
Vandaar dat homescholing ter sprake kwam. We hebben er goed over nagedacht en ik heb met moeders gesproken die al een tijdje aan het homescholen zijn.
Maar het past gewoon niet bij onze dochter. Ze heeft mensen om haar heen nodig en geniet van het sociale leven op school. Zelfs nu ze zich verveelt met schoolwerk gaat ze graag naar school omdat ze zich prima vermaakt met de andere kinderen.
We hebben er dus voor gekozen om haar op die school te laten maar wel thuis extra werk te doen. Bij de B&N verkopen ze goede boeken om thuis uit te leren.
En als ik heel eerlijk ben denk ik dat het voor de meeste kinderen beter is om naar school te gaan. Op school leren ze toch belangrijke lessen over sociale vaardigheden waar ze de rest van hun leven iets aan hebben.
Vorig jaar was ik Girl Scout leader en we hadden 1 meisje in de groep die thuis les kreeg van haar moeder. Superslim kind maar ze kon echt niet met andere kinderen/mensen omgaan.
Haar oudere zus was hetzelfde en ik denk dat ze later veel problemen krijgen als ze een baan zoeken. Als je niet weet hoe je je moet aanpassen aan een groep lijkt het me heel moeilijk om een goede baan te vinden.