@ Petra: Volgens mij zijn het idd scholarships, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het nier precies zeker weet. Voor het Senior Project (een soort profielwerkstuk) worden ook aan de beste leerlingen scholarships van 2000 of 1000 dollar uitgereikt..
@ Kastelke: Poeh, om het kort te zeggen: ALLES is anders. Het grootste verschil is denk ik wel dat ze je in Amerika gewoon een beetje als kleine kinderen behandelen. Voor echt alles zijn er regels. Zonder 'pass' en je ID om je nek mag je de klas niet uit tijdens de les, ook al wil je alleen maar even naar de WC die tegenover het lokaal is. Als je te laat op school komt, moet je naar de office, en die laten je dan binnen. Overdag zijn alle deuren dicht, en mag je niet naar binnen of naar buiten.
Een beetje gevangenis gevoel dus

Wat ik ook wel schokkend vond om te horen was dat er op mijn school mensen zijn (administrators, die houden de boel een beetje in de gaten) die gewoon uit het niets mensen mogen fouilleren. En dat zijn geen agenten ofzo, gewoon leraren!
En de lesstof is vooral erg simpel

Ik vind mijn Anatomy & Physiology klas erg leuk, maar poeh..wat gaat dat traag. Over elke paragraaf in het boek doen we zo'n 2 lessen: we maken vragen, we kleuren dingen in, maken foldables, doen een test, etc. Ok, zo leer je de stof natuurlijk wel begrijpen, maar toch! Moet ik wel bij zeggen dat ik geen AP of honors klassen heb, alleen normale. Ik heb gehoord dat de AP klassen op mijn school echt wel pittig zijn!
Hoop dat dat je vraag een beetje beantwoord