Ik vlieg (zo als de plannen nu zijn) pas weer eind April met Continental,dus ik heb stiekem hoop dat het tegen die tijd misschien wel werkt.Clint schreef:Ik zou er voorlopig nog maar niet vanuit gaat dat je niets meer in hoeft te vullen.. Het hangt helemaal af van wanneer de luchtvaartmaatschappijen het geheel implementeren. Bij KLM zal dat iig niet vanaf 12 januari al zijn:
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Vanaf januari online registreren 72 uur voor vlucht
Nee idd, het is sowieso pas de bedoeling om het begin 2009 in te voeren, waarschijnlijk ten tijde dat ESTA flink ingeburgerd is en er vrijwel geen gebruik meer wordt gemaakt van de I-94W. Dan moeten ze ook wel zo iets invoeren, willen ze weten of mensen daadwerkelijk het land uit gaan.Rob schreef:Is toch nog niet echt ingeburgerd volgens mij, zowel dit voorjaar Chicago als deze week Newark is alleen de visa waiver uit het paspoort gehaald,
Chicago bij binnenkomst is alle vingers. Newark alleen wijsvingers.
@ Pete: ik denk dat het bij de Amerikaanse maatschappijen wel snel ingevoerd zal worden, dus in april zou het bij Continental toch wel moeten werken
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach,op zich is het invullen van dat groene papier natuurlijk geen ramp,je hebt er tenslotte zeker 7 uur de tijd voor,maar alles wat online kan ben ik een groot voorstander van,leve het gemak.
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Dus als ik begin januari weer naar de VS vlieg (ik ga naar NL voor de kerst) dan hoef ik me nog niet van tevoren te registreren?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Geld het ook voor Green Card houders dan?
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Lijkt mij niet. Als jij al een visum/greencard hebt hoef jij ook dat groene formulier niet in te vullen.Rob schreef:Geld het ook voor Green Card houders dan?
Groene formulier is puur voor de mensen die zonder visum reizen.
inderdaad, dit is alleen voor mensen die op het Visa Waiver Program reizen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Gisteren teruggekomen op een KLM vlucht: over ESTA werd nog niet gesproken, wel had de voice-over (ik was niet aan het kijken) in het videootje het over US-VISIT kiosks die, als ze er staan, verplicht zijn bij de exit-procedure.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
KLM moet hun filmpje updaten 
Effective May 6, 2007, international travelers are no longer required to check out at a US-VISIT exit kiosk. All other exit procedures remain the same. International travelers who received a CBP Form I-94 (Arrival Departure Record) upon arrival must still return it to an airline or ship representative when departing the United States. We appreciate the cooperation of international travelers who participated in the US-VISIT biometric exit pilot program.
Bron
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Eerder in het topic ging het er over hoe en wat mbt tot ESTA en via land de VS binnenkomen. DHS heeft de FAQ geupdate hierover:
Q: Is an ESTA required for VWP travel to the U.S. via land borders?
A: ESTA will only be required for visitors traveling under the VWP to the United States via air or sea carriers. Travelers applying for admission to the United States under the VWP at land border ports of entry will continue to be processed as they are today. Neither Canada nor Mexico are VWP member countries, and so ESTA does not apply to Canadian or Mexican nationals’ travel.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Zie de eerste rechtzaak al verschijnen. Mama wil naar haar zoon die in het ziekenhuis ligt en wordt geweigerdClint schreef:Het is mogelijk om je binnen die 72 uur aan te melden, máár liever niet en ze behouden het recht je te weigeren.
Maar je kan je ook van te voren registeren (indicatie aangeven waar je heen wil) zonder vluchtgegevens. Als je bent goedgekeurd, ben je goedgekeurd. Je bent ook niet verplicht de ESTA weer aan te passen. Dus als je denkt de komende twee jaar onverwachts naar de VS te gaan, meld je aan. De enige waarde van het ding is ook dat je het vliegtuig naar de VS in mag. Het zegt er niets over of de immigrations officer je binnen laat.
Last minutes zullen wellcht nog goedkoper worden (alhoewel ik weinig last minutes naar de USA zie)
Blijkbaar vergeet men dat Nederlanders worden geacht, indien nodig, te sterven voor de Amerikaanse grondwet. Maar gewoon effe naar de USA op vakantie gaan is er niet bij.
Gelukkig heb ik een visum en heb van deze onzin geen last.
- DixieChick
- Amerika-expert
Dat vroeg ik me dus ook af - hebben ze daar wel rekening mee gehouden eigenlijk?Bramster schreef:
Zie de eerste rechtzaak al verschijnen. Mama wil naar haar zoon die in het ziekenhuis ligt en wordt geweigerd
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Voor dat soort zaken laten ze dus ook die aanmeldingen binnen 72 uur toe, lijkt me.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Maar hoe zit het met al die mensen die korter als 3 dagen van te voren een vlucht boeken ? Zonder dat er van een noodgeval spraken is ?
En hoe vaak moet je je aanmelden als je bv elke week vliegt ? Elke keer, 1 keer per jaar ?
Is dat ergens terug te vinden ?
En hoe vaak moet je je aanmelden als je bv elke week vliegt ? Elke keer, 1 keer per jaar ?
Is dat ergens terug te vinden ?
Je meld je 1x aan. Als je wordt geaccepteerd, blijft deze aanmelding 2 jaar geldig, OF tot je paspoort verloopt (welke er eerder is).
Als jij dus denkt in de komende 2 jaar een keer naar de VS te moeten, meld je aan. Kan verder geen kwaad.
Als jij dus denkt in de komende 2 jaar een keer naar de VS te moeten, meld je aan. Kan verder geen kwaad.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ok, bedankt, ik heb een visum dus aanmelden hoeft niet.
Ik blijf het een raadsel vinden waarom ze niet gewoon de namen gebruiken die op de tickets staan, die namen heb ze immers voor de meeste mensen veel eerder dan 72 uur.
Als service zou de NL overheid gewoon de hele bevolking moeten aanmelden, is iedereen meteen van dat gedoe af en kunnen we deze papieren oefening gewoon negeren.
Ik blijf het een raadsel vinden waarom ze niet gewoon de namen gebruiken die op de tickets staan, die namen heb ze immers voor de meeste mensen veel eerder dan 72 uur.
Als service zou de NL overheid gewoon de hele bevolking moeten aanmelden, is iedereen meteen van dat gedoe af en kunnen we deze papieren oefening gewoon negeren.
mja, je kunt het ook van de andere kant zien:
de VS geeft al minstens 72 uur van te voren (maar je kan dit dus ook doen VOOR je een ticket koopt), of je op het vliegtuig mag stappen. Nu komt het voor dat mensen 8 uur in een vliegtuig zitten, hun I-94W invullen, een keertje 'nee' aan moeten vinken en vervolgens door een immigrations officer terug op een vliegtuig naar NL worden gezet. Met het nieuwe systeem hoef je tenminste in zo'n geval niet dat vliegtuig in
de VS geeft al minstens 72 uur van te voren (maar je kan dit dus ook doen VOOR je een ticket koopt), of je op het vliegtuig mag stappen. Nu komt het voor dat mensen 8 uur in een vliegtuig zitten, hun I-94W invullen, een keertje 'nee' aan moeten vinken en vervolgens door een immigrations officer terug op een vliegtuig naar NL worden gezet. Met het nieuwe systeem hoef je tenminste in zo'n geval niet dat vliegtuig in
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Had ik helemaal gemist dat dit een service voor ONS als reiziger is. Wellcht moeten we dit in heel de wereld invoeren, dat maakt het reizen pas makkelijk.Clint schreef:mja, je kunt het ook van de andere kant zien:
Dit systeem lijkt verdacht veel op een digitaal visum
Tja je kan kort en lang discussiëren over of je ESTA goed of slecht vind. Echt een digitaal visum vind ik het persoonlijk niet. Een visum geeft je immers een zekerheid dat je het land binnen mag, en daar is hier totaal geen sprake van. Esta bepaald dat jij naar de VS mag vliegen omdat je in principe voldoet aan de eisen van het VWP. Zodra je in de VS bent, bepaald een immigrations officer of hij/zij vindt dat je wel of niet het land binnen mag.
Ze filteren nu dus de mensen die sowieso niet binnen komen, omdat ze bv op het huidige I-94W bij een van de onderdelen 'nee' moeten aankruisen, eruit. Die reizen niet, staan niet in de rij bij immigrations etc.
Natuurlijk is het niet opgezet als service naar ons reiziger toe, maar het is ook niet geheel onhandig voor ons.
Om een eerdere vraag te beantwoorden: wat moet een internetloze oudere doen? Het lijkt mij niet dat die internetloze oudere dan zelf een ticket online heeft gekocht. Dat zal dus of via een kind (oid) zijn gegaan of door een reisbureau. Beiden mogen voor de reiziger de ESTA invullen.
Een zakenreiziger die vaak last minute moet reizen en klanten heeft in de VS, doet er goed aan de ESTA gewoon al een keer in te vullen. Zoals DHS ook zelf aangeeft: je hoeft nog geen specifieke plannen te hebben.
Ze filteren nu dus de mensen die sowieso niet binnen komen, omdat ze bv op het huidige I-94W bij een van de onderdelen 'nee' moeten aankruisen, eruit. Die reizen niet, staan niet in de rij bij immigrations etc.
Natuurlijk is het niet opgezet als service naar ons reiziger toe, maar het is ook niet geheel onhandig voor ons.
Om een eerdere vraag te beantwoorden: wat moet een internetloze oudere doen? Het lijkt mij niet dat die internetloze oudere dan zelf een ticket online heeft gekocht. Dat zal dus of via een kind (oid) zijn gegaan of door een reisbureau. Beiden mogen voor de reiziger de ESTA invullen.
Een zakenreiziger die vaak last minute moet reizen en klanten heeft in de VS, doet er goed aan de ESTA gewoon al een keer in te vullen. Zoals DHS ook zelf aangeeft: je hoeft nog geen specifieke plannen te hebben.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hier maak je een veel gemaakte fout.Clint schreef:Zodra je in de VS bent, bepaald een immigrations officer of hij/zij vindt dat je wel of niet het land binnen mag.
Ook als je een visum hebt kan je bij de grens geweigerd worden door de Immigration Officer. Alleen als je al een visum hebt kan je dat aanvechten geloof ik , en met een Visa Waiver heb je geen recht om het aan te vechten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 24244 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties