Sales Tax

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Erwin en Andrea
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2005, 19:03

Sales Tax

Bericht door Erwin en Andrea »

Hallo,

Korte vraag: is het normaal dat je sales tax betaald over de gepubliceerde prijzen, van in ons geval een tour, terwijl dit nergens in de kleine lettertjes staat?

Is dit ook het geval bij campingprijzen die op internet staan en die je vooraf wilt boeken, gaat daar ook de sales tax nog overheen?

Erwin & Andrea
Sammy
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 feb 2005, 11:44
Locatie: Veenendaal

Bericht door Sammy »

Bij hotel prijzen gaat er wel altijd nog tax overheen, hoe het bij campings zit weet ik niet, maar het zou me niet verbazen.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Sales Tax

Bericht door Rob »

Erwin en Andrea schreef:Hallo,

Korte vraag: is het normaal dat je sales tax betaald over de gepubliceerde prijzen, van in ons geval een tour, terwijl dit nergens in de kleine lettertjes staat?

Is dit ook het geval bij campingprijzen die op internet staan en die je vooraf wilt boeken, gaat daar ook de sales tax nog overheen?

Erwin & Andrea
Yep, dit geld trouwens voor alle prijzen die je ziet, alleen voor een deel van de dagelijkse boodschappen geld geen salestax.
De salestax is ook in iedere staat verschillend.
Gr.
Rob
Marcel
Amerikakenner
Berichten: 985
Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
Locatie: North Wilkesboro, NC
Contacteer:

Re: Sales Tax

Bericht door Marcel »

Rob schreef: Yep, dit geld trouwens voor alle prijzen die je ziet, alleen voor een deel van de dagelijkse boodschappen geld geen salestax.
De salestax is ook in iedere staat verschillend.
Helemaal juist en sterker nog, het kan ook binnen de staat per county verschillen omdat een deel van de sales tax door de staat en in sommige staten (eventueel) ook een deel door de county wordt geheven. In totaal gaat het meestal om een procent of 7 (in die orde). Gelukkig wel heel wat lager dan onze BTW, maar altijd vervelend als je er niet op bedacht bent dat de prijzen in de US excl. sales tax worden weergegeven.
Life is good in the Tarheel State.
marcuscj
Amerikakenner
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15 feb 2004, 21:55
Locatie: oregon,usa

Bericht door marcuscj »

Oregon is een van de 5 staten, die geen salestax hebben.
Wij hebben wel een tax op hotelrooms.
Ongeveer 50 % van de cars in de shoppingcenters hebben washington license plates.
Sommige mensen rijden 3 hours(Seattle)om de salestax te ontlopen.
Erwin en Andrea
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2005, 19:03

Bericht door Erwin en Andrea »

Hallo,

Waarschijnlijk is het dus zo 'common knowledge' dat het niet eens meer de moeite waard is van het publiceren op de betreffende internet-site.

Ik zal er rekening mee houden, bedankt voor de reacties.

Erwin & Andrea
anice van den Boer
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 mar 2004, 11:52
Locatie: Tilburg

Bericht door anice van den Boer »

Afgelopen mei-vakantie, toen vroeg onze dochter van 7 elke keer als zij iets van haar eigen geld kocht, of die meneer of mevrouw van de kassa ook nog dat extra geld wilde (de tax), en tot de laatste dag vond zij het niet eerlijk als je een prijsje ziet op een artikel je dan een andere prijs op het einde moet betalen. :cry:
Zij zal later toch geen belasting-ontduikster worden???!!! :oops:

groetjes Anice
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Bericht door kastelke »

anice van den Boer schreef:tot de laatste dag vond zij het niet eerlijk als je een prijsje ziet op een artikel je dan een andere prijs op het einde moet betalen.
Heeft jouw dochter gelijk!
Kan iemand me hier nu eens een rationele uitleg voor geven?! Waarom zetten ze die tax niet onmiddellijk mee op het prijseticket :?:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

Ik vond het echt belachelijk: in NYC fijn geshopt in een rek met boeken van $1, maar uiteindelijk betaal je toch $1,16!

Da's ook niet handig voor die winkels, die moeten veel meer wisselgeld in huis halen.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Marcel
Amerikakenner
Berichten: 985
Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
Locatie: North Wilkesboro, NC
Contacteer:

Bericht door Marcel »

kastelke schreef:Kan iemand me hier nu eens een rationele uitleg voor geven?! Waarom zetten ze die tax niet onmiddellijk mee op het prijseticket :?:
Dit heeft te maken met de sterke regionale variatie van de sales tax. Zoals ik eerder aangaf wordt de sales tax deels geheven door de state en daarbovenop soms ook nog een deel geheven door de county. Dit maakt het in ieder geval voor fabrikanten onmogelijk om de prijs incl. sales tax op het product af te drukken (zoals je wel met boeken en tijdschriften ziet), aangezien die prijs immers afhangt van de precieze locatie waar het product wordt verkocht.

Natuurlijk blijft dan de vraag waarom in ieder geval de lokale winkeliers en bijv. fastfood restaurants hun prijzen niet incl. sales tax adverteren. Helemaal zeker ben ik daar niet van, maar ik vermoed dat dat weer te maken heeft met de regelmatige veranderingen (veel vaker dan in NL, waar de BTW vaak jaren onveranderd blijft) in de sales tax (zowel omhoog als omlaag), soms wel bijna elk jaar. Het is simpelweg veel werk (en dus kosten) om telkens prijzen aan te passen.

Misschien zijn er nog andere redenen: wie biedt?
Life is good in the Tarheel State.
Xerxes
Amerikafan
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 okt 2004, 23:34
Locatie: Los Angeles, CA

Bericht door Xerxes »

Mack schreef:Ik vond het echt belachelijk: in NYC fijn geshopt in een rek met boeken van $1, maar uiteindelijk betaal je toch $1,16!

Da's ook niet handig voor die winkels, die moeten veel meer wisselgeld in huis halen.

Mack
is het niet $1. 08, want NYC sales tax is 8.375%. (veranderd van 8.25 to 8.375% sinds Juni 2005)
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Xerxes
Amerikafan
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 okt 2004, 23:34
Locatie: Los Angeles, CA

Bericht door Xerxes »

Mack schreef:Ik vond het echt belachelijk: in NYC fijn geshopt in een rek met boeken van $1, maar uiteindelijk betaal je toch $1,16!

Da's ook niet handig voor die winkels, die moeten veel meer wisselgeld in huis halen.

Mack
is het niet $1. 08, want NYC sales tax is 8.375%. (veranderd van 8.25 to 8.375% sinds Juni 2005)
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Xerxes
Amerikafan
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 okt 2004, 23:34
Locatie: Los Angeles, CA

Bericht door Xerxes »

Mack schreef:Ik vond het echt belachelijk: in NYC fijn geshopt in een rek met boeken van $1, maar uiteindelijk betaal je toch $1,16!

Da's ook niet handig voor die winkels, die moeten veel meer wisselgeld in huis halen.

Mack
is het niet $1. 08, want NYC sales tax is 8.375%. (veranderd van 8.25 to 8.375% sinds Juni 2005)
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Bericht door wiepster »

kastelke schreef:Kan iemand me hier nu eens een rationele uitleg voor geven?! Waarom zetten ze die tax niet onmiddellijk mee op het prijseticket :?:
Omdat, zolas in eerdere replies al werd aangegeven iedere staat en soms zelfs diverse counties eigen tarieven hebben voor de Sales Tax.
Bij veel grote bedrijven wordt er centraal geprijsd, niet in de store zelf.
Voor kleding zelfs tijdens het verwerkingsproces, het wordt afgeleverd met label en al.. :wink:
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dus het is meer voor hun eigen gemak, dan voor het gemak van de klant?
(hebben die Amerikanen toch nog een ietsiep pietsie dat niet zo klantvriendelijk is, hahaha) :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
wiepster
Amerika-expert
Berichten: 2794
Lid geworden op: 06 apr 2005, 08:00
Locatie: Florida, USA

Bericht door wiepster »

Tja, alles is economisch daar, dus het heeft meer met de almighty $$$ te maken, dan met gemak.
Moet wel zeggen dat de Amerikanen zelf eraan gewend zijn, die weten niet beter. Zo vinden zij het raar dat wij hier all-inn prijzen hebben.... :wink: , maar dat went ook snel, bij terugkeer naar de States had mijn vriend, net als wij moeite met de het steeds maar bijtellen van die sales tax.
Dummy
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2005, 10:46

Bericht door Dummy »

nog een vraagje over die sales tax. Staat er dan ook in de winkel een bordje of zo hoeveel tax je moet bijbetalen of is dat ook voor alle producten verschillend.
Groetjes Dummy
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Het verschilt per staat/county of zelfs stad/dorp waar je bent, maar je kunt ze het altijd even vragen, over het algemeen ligt het rond de 8% volgens mij, maar als je 10% rekent ben je altijd goed uit!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik weet niet of het in alle staten zo werkt als hier, maar als zij iets thuis laten bezorgen, betalen we de sales tax die geldt voor ons adres. Dus heeft het in dat geval weinig zin om de prijs inclusief tax te vermelden. In ons geval is dat vooral voordelig bij aanschaf van grote, duurzame artikelen zoals bijvoorbeeld een koelkast. De sales tax in de stad is 7.5%, terwijl het op ons adres (buiten de stad) slechts 3.8% is. Dit is ook het sales tax tarief dat word doorberekend als wij een auto kopen, en dat scheelt echt genoeg om nog wat extra opties te nemen :D
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Daarom is het ook goedkoper om online van een out-of-state bedrijf te kopen en het te laten bezorgen, dan betaal je namenlijk GEEN sales-tax!

Dit gaat overigens niet op, als dat bedrijf een zaak heeft in de staat waar je woont!

Ik koop veel spul online, en heb er weinig tot geen moeite mee gehad!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer