Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spamblokkering op het forum

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Spamblokkering op het forum

Bericht door Coyote »

Enkele dagen terug zag ik deze opmerking voorbij komen:
hekkie schreef:Note mod (Marjan):
"W o w" (zonder spaties) is toevallig de code voor "spam". Vandaar dat dit automatisch omgezet wordt.
Dit is volgens mij een nieuwe functie op het forum. Is er ook een lijstje van de woorden die automatisch omgezet worden? Kwam nl. ook al andere berichten tegen (eerder gepost) waarin nu de tekst: -- spam --- staat terwijl het doodnormale opmerkingen zijn. Wellicht kunnen we er dan rekening mee houden wat we wel en niet meer kunnen gebruiken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Spamblokkering op het forum

Bericht door kastelke »

We zullen het even aan Sander vragen.
Herinner je je nog waar dat stond, Roland, die ---spam---?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tik maar een keer 'w o w ' (zonder spaties) in de zoekfunctie, komen er een aantal te voorschijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Inderdaad. Ik zie dat in die gevallen W O W (zonder spaties) gebruikt wordt als uitdrukking van verwondering.

Het is zo dat wij de laatste tijd hier op het forum heel erg veel last hebben van spammers die diverse websites voor het spel W*rld of W*rcr*ft hier komen promoten. Die mensen blijven gemotiveerd om hier te spammen zo lang er forumleden zijn die een klik geven op de websites die zij vermelden. Vandaar dat we dat wilden voorkomen, in een poging hen zo te ontmoedigen. Daarop hebben we dus systematisch dat bepaalde woord dat ook afgekort wordt tot W O W (zonder spaties) laten vervangen door ---spam---.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kastelke schreef:Herinner je je nog waar dat stond, Roland, die ---spam---?
Jawel, dat waren toevallig 2 berichten in het topic over mijn vakantieplannen voor volgend jaar, zie hier en hier.

Bij beide ben ik er zo goed als zeker van dat men w o w (zonder spaties) gebruikt heeft. Het staat gewoon niet netjes vind ik. We kunnen er dan beter rekening mee houden dat er dan geen -- spam --- komt te staan.

Roland

Edit: inderdaad, als je w o w (zonder spaties) opzoekt met de zoekfuncties krijg ik maar liefst 1050 hits!
Search found 1050 matches
Laatst gewijzigd door Coyote op 22 okt 2008, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

kastelke schreef:Het is zo dat wij de laatste tijd hier op het forum heel erg veel last hebben van spammers die diverse websites voor het spel W*rld of W*rcr*ft hier komen promoten. Die mensen blijven gemotiveerd om hier te spammen zo lang er forumleden zijn die een klik geven op de websites die zij vermelden. Vandaar dat we dat wilden voorkomen, in een poging hen zo te ontmoedigen. Daarop hebben we dus systematisch dat bepaalde woord dat ook afgekort wordt tot W O W (zonder spaties) laten vervangen door ---spam---.
Die mensen kijken er echt niet naar. Zijn chinezen in een internet-cafe die een account aanmaken, posten en verder gaan.
Enige manier die een beetje helpt is om IP ranges te blokkeren. Dit doen we op het FF ook. Kan het .htaccess bestand wel doorsturen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Njit schreef:Enige manier die een beetje helpt is om IP ranges te blokkeren.
Wij blokkeren hier ook hun username en IP adres. Maar wat jij doet is nog iets anders?
Elke
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Het is ook niet toegestaan, van een indiaanse samenkomst te praten?

pow-wow :mrgreen:
Groetjes, Thomas.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

kastelke schreef:
Njit schreef:Enige manier die een beetje helpt is om IP ranges te blokkeren.
Wij blokkeren hier ook hun username en IP adres. Maar wat jij doet is nog iets anders?
Je wilt voorkomen dat bepaalde landen zich nog kunnen registreren en eigenlijk helemaal niet meer op het forum kunnen komen. De juiste manier om dat te doen is met een .htaccess bestand. Hierin kun je IP ranges aangeven (jij blokkeert een enkel ip adres maar ze hoeven dan waarschijnlijk enkel een andere pc te pakken en ze kunnen weer verder).

Zie http://www.wizcrafts.net/chinese-blocklist.html (je techmod weet hier denk ik wel raad mee).

Word Censoring zoals jullie nu ingesteld hebben is enkel irritant voor gebruikers. Spammers zullen er niet wakker van liggen.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

:hilarious: :hilarious:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Njit schreef:Je wilt voorkomen dat bepaalde landen zich nog kunnen registreren en eigenlijk helemaal niet meer op het forum kunnen komen. De juiste manier om dat te doen is met een .htaccess bestand. Hierin kun je IP ranges aangeven (jij blokkeert een enkel ip adres maar ze hoeven dan waarschijnlijk enkel een andere pc te pakken en ze kunnen weer verder).
Dat ben ik met Martijn eens. Je zou dit eigenlijk bij de bron moeten aanpakken, dus voorkomen dat ze toegang krijgen tot het forum. Een blokkade op IP ranges is dan de beste oplossing. Het zal ook geen problemen opleveren voor goedwillende (nieuwe) forumleden aangezien we die waarschijnlijk niet in die IP ranges hebben.

Roland

Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

I vote Martijn (Njit) for helpmod! :D

Er zullen een hoop W O W 's van mij als -- spam --- aangemerkt worden hier op het forum, een vast woord in mijn vocabulaire. Vraag me ook af of het echt nuttig is om hier een code van te maken ... er zijn nu een hoop berichten daardoor 'ontregeld', gezien het aantal hits in de zoekfunctie.
Sandy
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef: Is er ook een lijstje van de woorden die automatisch omgezet worden?
Om even op je oorspronkelijke bovenstaande vraag terug te komen, Sander heeft het volgende daarover medegedeeld:

Ja hoor, er zijn op dit moment maar 4 woorden(combinaties) die worden gecensureerd, te weten:

- W o W
- World of Warcr@ft
- klo*tzak
- k*t
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En waarom mag "kat" niet?? :shock:

:wink: :mrgreen: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Omdat wij 'poes' een beter woord vinden.
Elke
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

:hilarious: :hilarious:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ja maar dat is geslachtsdiscriminatie! Mannen hebben geen p... ik bedoel, een poes is wel een kat, maar een kat is geen poes... :wink: En een poes kan wel een kater hebben, maar een kater is geen poes! :lol:

En als je het dan toch over s*ksueel geladen woorden hebt... poes? :? :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Om een .htacces te maken en een hele IP range te blokkeren is nogal rigoreus, niet alleen kunnen daar mensen de dupe van worden die dit niet willen (als je bijvoorbeeld IP ranges uit landen als China gaat blokkeren kunnen eventuele mede forummers die in China zitten er ook niet op, ookal denk ik niet dat er veel zijn :lol: ). Ook komt volgesmij niet alles uit één land....

Bovendien schrikt het die gasten ook niet af, die loggen in op een proxy en komen nog heel simpel op het forum terecht.. als het niet kan wordt het alleen maar spannender om te blijven proberen.. op internet zijn 1000001 gratis proxy's te vinden en nog meer programma's waarmee je constant met een ander IP adres surft.

Verder is een paar adressen blokkeren met htacces wel OK, maar om een IP range van een heel land te blokkeren gaat de site traag maken en gaat gewoon voor problemen zorgen.

Als je google'd op het probleem zie je dat er héééél veel forums last van hebben en er is eigelijk geen goede oplossing voor omdat er aan alles aan nadeel kleeft.

Een paar tips van wat je wel zou kunnen doen:

- hotmail, msn.com en gmail adressen blokkeren bij de registratie omdat de spammers bijna allemaal registreren met zo'n adres
- Stel in dat users pas na bijvoorbeeld 10 posts een signature mogen hebben
- Stel in dat nieuwe users pas binnen 1 uur, of 24 uur (of hoelang je zelf wilt) een onderwerp kunnen maken of reactie kunnen plaatsen, denk dat ze niet zullen wachten.
- Voeg een lijntje toe bij de registratie: Attention wowgold spammers: Your links are blocked at this site, so don't bother.
- Voeg een woord combinatie toe als geblokkeerd, dus niet alleen het woord w o w of gold.. nee de combinatie van W o w en gold in één zin.
- Je kan er ook voor kiezen om elke EERSTE post van een NIEUWE user eerst door een moderator te laten goedkeuren, in dat geval is de post nog niet zichtbaar en weet de moderator gelijk wat voor vlees hij in de kuip heeft.

Last but not least:

- Alle spammers moeten zich eerst registreren voordat ze iets kunnen posten, aangezien alle PhpBB registraties nagenoeg hetzelfde zijn kunnen ze bij dit forum ook registreren; ookal spreken ze bijna allemaal chinees !!
Wat kan je hier aan doen? Simpel!! Voeg bij de registratie een extra vraag toe:
Wat is het meervoud van fiets?: Het antwoord is dan, fietsen... alleen als je fietsen invult kan je geregistreerd worden, van die W o w gasten spreekt 99,9% geen Nederlands en kunnen zich dus niet registreren.

Zo kan je er héél veel buiten houden zonder met .htacces te gaan werken, ips te blokkeren en het forum langzaam te maken.

Dit zijn maar ideeén en veel daarvan kleeft ook een nadeel aan, maar misschien dat jullie hiermee verder komen. Als ik ergens mee moet helpen hoor ik 't wel :D
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

RNA schreef:Verder is een paar adressen blokkeren met htacces wel OK, maar om een IP range van een heel land te blokkeren gaat de site traag maken en gaat gewoon voor problemen zorgen.
Op het Florida Forum gebruiken we ook .htaccess blokkering. Van traagheid merk je niks.
We blokkeren overigens niet een heel land maar bekende spam-ranges. Om een heel land te blokkeren zou je eerst een DNS lookup moeten doen om het TLD op te halen (.cn). En dat is inderdaad traag.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Zoals ik zeg, als je een heel land gaat blokkeren wordt het gewoon sloom en wordt het een zootje.
Met bekende spam adressen blokkeren is niets mis; maar denk dat je die W o W gasten er niet mee hebt, zoals ik al zei.. die gebruiken toch proxy's.

DNS lookup om het Top level domain op te halen??? nééé joh :D een TLD geldt alleen voor websites(internet domeinen), dat is bijvoorbeeld het .nl, .us of inderdaad het .cn. Dit staat compleet los van de spammers, heeft er niets mee te maken. Als je op TLD gaat blokkeren dan blokkeer je namelijk iedereen die van een .cn website vandaan komt en niet de mensen die daadwerkelijk uit china komen!

Hier hebben we het over IP adressen, daar wordt immers vandaan gespammed. Je kan op het internet gewoon opzoeken welke range bij welk land hoort, zijn heel veel tools en databases voor.

Hier heb je wat meer informatie erover, misschien dat het je op weg kunt helpen.. want als je nu met TLD's bezig bent tegen spam klopt er toch iets niet :lol:

http://www.twing.nl/dagtip/dagtip_ip_ad ... _land.html

<edit> Ik denk dat je in de war bent met E-mail blokkeren, dat doe je wel op TLD niveau omdat er veel spam uit bijv. Rusland komt blokkeer je alle mail adressen die eindigen op .ru </edit>
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer